AndroidHealthClinic

kleine hoeveelheid dhea bij douane

Bezoekers in dit topic

Ok jongens vorige week een brief ontvangen van de douane waarin staat dat ze mijn product hebben onderschept en of ik voor 20 oktober hierover wil bellen. Ik neem aan dat ze vragen gaan stellen. Wat kan ik het beste zeggen?
Heel simpel. Je zegt dat je niet wist dat je dit niet mocht bestellen.
 
Ok jongens vorige week een brief ontvangen van de douane waarin staat dat ze mijn product hebben onderschept en of ik voor 20 oktober hierover wil bellen. Ik neem aan dat ze vragen gaan stellen. Wat kan ik het beste zeggen?

Ik ben benieuwd naar het vervolg. In principe is NL heel soepel hierin, ben benieuwd of ze hier een sanctie voor gaan geven (lijkt me echt niet).
 
Ok jongens vorige week een brief ontvangen van de douane waarin staat dat ze mijn product hebben onderschept en of ik voor 20 oktober hierover wil bellen. Ik neem aan dat ze vragen gaan stellen. Wat kan ik het beste zeggen?
Omdat het aan jou geadresseerd is betekent niet dat jij het hebt besteld, gewoon ontkennen dat jij het hebt besteld dus.

Anders zou ik iets “illegaals” kunnen laten leveren op jouw adres zodat jij een boete / strafblad krijgt. Zou raar zijn toch.
 
Omdat het aan jou geadresseerd is betekent niet dat jij het hebt besteld, gewoon ontkennen dat jij het hebt besteld dus.

Anders zou ik iets “illegaals” kunnen laten leveren op jouw adres zodat jij een boete / strafblad krijgt. Zou raar zijn toch.
Je gaat toch niet beginnen liegen voor wat DHEA waarmee je in principe geen probleem zal krijgen.
 
Je gaat toch niet beginnen liegen voor wat DHEA waarmee je in principe geen probleem zal krijgen.
Tidus gaf eerder in dit topic aan dat hij voor hetzelfde vergrijp een boete van 400 euro heeft gekregen. Lijkt mij de moeite waard om te liegen.
 
Ik heb het vorig jaar ook voor gehad, uiteindelijk minnelijke schikking van 400 EUR gehad (ben Belg).

Vervelend was dat de website waar ik bestelde een EU vestiging heeft en een vestiging buiten EU. Op moment dat ik bestelde is de EU vestiging gesloten en werd enkel nog van buiten EU verstuurd.

Maw: dikke pech voor mij toen, maar uiteindelijk ben ik achteraf blij dat ik er met 400 EUR vanaf kwam en geen strafblad ;-)
En was dat ook DHEA?
 
:roflol:

Hoe dan ook, altijd ontkennen dat je besteld hebt. Niet zeggen dat je niet wist dat het niet mocht, want daarmee bevestig je dat je het wel degelijk besteld hebt en je dient als goed burger natuurlijk jezelf goed te informeren over wat wel en wat niet mag volgens de regels der wet. Iets niet weten is geen excuus dat een eventuele vervolging zou doen verdwijnen.
 
Maar wat als ze het pakket wel door laten gaan om het te volgen. Als je dan het pakketje aanneemt van de postbode dan ben je wel de lul toch?
 
Maar wat als ze het pakket wel door laten gaan om het te volgen. Als je dan het pakketje aanneemt van de postbode dan ben je wel de lul toch?
Ja daarom moet je hem altijd laten afleveren bij de buren en dan kun je hem vervolgens daar anoniem ophalen snap je
 
Ja daarom moet je hem altijd laten afleveren bij de buren en dan kun je hem vervolgens daar anoniem ophalen snap je
Er staat dan alsnog jouw naam op het pakketje. Als je de naam van de buren opgeeft maken hun het natuurlijk open, lijkt me niet altijd handig
 
Back
Naar boven