XXL Nutrition

Kleine poll over wel wel/niet squaten met iets onder je hielen.

Peiling Peiling Maak je gebruik van een verhoging onder je hielen tijdens de squat

• Totaal stemmers
    172
Ik heb het wel al een paar keer gedaan met een plankje onder de hielen. Het zou immers niet goed zijn om op de voorkant van je voet te duwen en door het plankje ga je wel effectief op je hielen duwen. Dus eigenlijk zou het wel goed kunnen zijn voor iemand die begint met squatten.

Instructeurs raden nooit fullsquats aan. meestal quarters of anders parallel. altijd gezeik met die lui.

Ik heb het wel al een paar keer gedaan met een plankje onder de hielen. Het zou immers niet goed zijn om op de voorkant van je voet te duwen en door het plankje ga je wel effectief op je hielen duwen. Dus eigenlijk zou het wel goed kunnen zijn voor iemand die begint met squatten.
Misschien alleen om te laten voelen hoe het voelt om kracht te zetten op je hielen.. maar de natuurlijke beweging is nog altijd gewoon door je poten zakken met niets onder je voeten terwijl je hele voet plat op de grond is.

Als je je evenwicht niet kan houden kan het misschien nodig zijn, anders zie ik het nut niet in :dunno:

Tegenwoordig squat ik met oly shoes (speciale schoenen dus)... maar vroeger zonder iets onder mn hak op mn all-stars.

nop niks er onder

een 1 kilo schijfje onder elke hiel bij de frontsquat. Weet ik zeker dat m'n voeten gelijk staan.

hmm ben ik dan 1 van de weinige die een plankje onder zn voeten legt, weet nie waarom eigenlijk voelt beter aan.

Pallini weightlifting shoes. Squatten merkbaar comfortabeler, ook veel gemakkelijker op diepte.

Soms ook all-stars als ik wide stance squats doe

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ik gebruik mijn total 90's met dikke hak, ander heb ik het gevoel dat ik achterover fl**ker. zonder lukt het ook, maar met kan ik ass to grass gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Waar het mij omgaat is dat er waneer iemand plaatst dat hij iets onder z'n hielen doet tijdens de squat er altijd een berg reacties zijn dat je dat niet moet doen, maar als ik naar de PL en OL hoejk kijk dan zie ik speciale schoenen met een behoorlijke hak (in verglijking met gewone vlakke sportschoenen) die ook nog eens hard is.

Zullen ze in die takken van KT niet voor niets gebruiken en eigenlijk is dit dus hetzelfde als vlake fitnessschoentjes met een schijfje onder je hielen.

BTW, ik squat tegenwoordig op bergschoenen.

Waar het mij omgaat is dat er waneer iemand plaatst dat hij iets onder z'n hielen doet tijdens de squat er altijd een berg reacties zijn dat je dat niet moet doen, maar als ik naar de PL en OL hoejk kijk dan zie ik speciale schoenen met een behoorlijke hak (in verglijking met gewone vlakke sportschoenen) die ook nog eens hard is.

Zullen ze in die takken van KT niet voor niets gebruiken en eigenlijk is dit dus hetzelfde als vlake fitnessschoentjes met een schijfje onder je hielen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Frank Mcgrath style :cool:

En wat is de gedachte hier achter?

Nope, en ik train ook altijd gewoon zonder schoenen.

Ik zou zeggen, lees dit 'es.. ik vind squaten op schoenen/verhoogte hiel klote en het voelt ook niet natuurlijk aan.

Why Weightlifting Shoes?

Omdat ik niet kan squatten (komen hielen van de vloer, alhoewel bij wide-stance kan ik wel iets beter naar beneden zakken) zei de fitnessinstructeur dat ik een blokje moest gebruiken voor mn hakken.

Nja tijdje later krijg ik last van mijn knieën en ben sindsdien niet meer gaan squatten. Dus ik denk dat mensen die niet normaal naar beneden kunnen zakken beter eerst aan hun flexibiliteit moeten werken alvorens ze squatten en niet een blokje moeten gebruiken.

Terug
Naar boven