XXL Nutrition

Kleine poll over wel wel/niet squaten met iets onder je hielen.

Peiling Peiling Maak je gebruik van een verhoging onder je hielen tijdens de squat

• Totaal stemmers
    172
Harde zolen zowieso. Geen PL-er die het in zijn hoofd zal halen op nike air maxjes te squatten. Toch gebruik 80% Chuck Taylors. Zelfs Dave Tate raad ze aan.

Speciale schoenen met verhoging in de hakken zal ook van je sT afhangen lijkt me. Die is bij OL-ers toch anders dan bij PL-ers.

zonder iets onder mijn hielen

zonder plankje, en liefst op men blote voeten

als je geen fullsquats kunt doen zonder met je hielen van de grond te komen is er iets mis aan je lichaam
dus eerst uitzoeken wat dit is wat meestal tekorte kuiten zijn maar kan ook iets anders zijn
als je plankje gebruikt maak je het probleem alleen erger denk ik
gewoon stretchen dan totdat je fullsquats kunt doen
ondertussen kan je dan tot 90 graden gaan of mss leg press in de plaats doen paar weken
hier kan je dan je voeten anders zetten en niet omver vallen

Steeds zonder plankje

Harde zolen zowieso. Geen PL-er die het in zijn hoofd zal halen op nike air maxjes te squatten. Toch gebruik 80% Chuck Taylors. Zelfs Dave Tate raad ze aan.

Speciale schoenen met verhoging in de hakken zal ook van je sT afhangen lijkt me. Die is bij OL-ers toch anders dan bij PL-ers.

True. Maar die Allstars zitten ook heerlijk voor dat soort doeleinden. Toch een beetje houvast maar wel direct contact met de grond.:D

met plankje. Ik vind dat wel beter voor de rug, want zonder plankje zou ik veel verder naar voren moeten leunen waardoor er druk op je onderrug komt te staan. Het lukt me zowieso niet zonder plankje om diep te squatten. mja mischien moet ik daar wel in oefenen, maar doe gewoon het liefst met plankje.

All starrs worden inderdaad vaak aangeraden, maar denk wel dat al die PL'ers uit amerika vaak Wide stance squatten. Ik denk niet dat er hier op het forum veel mensen zijn die zo wijd staan. Als je smaller squat (op schouderbreedte) zoals in de IPF vaak wordt gedaan, dan helpen die gewichthefschoenen wel degelijk.

Ook in die squat RX video's bijvoorbeeld raden ze ofwel all-stars aan ofwel gewichthefschoenen met hak

Laatst bewerkt:
soms met maar meestal zonder ...
gewoon ter afwisseling dus eens

Nee.

Plat op de grond.

all stars

Ik doe dat tegenwoordig wel idd....

met plankje. Ik vind dat wel beter voor de rug, want zonder plankje zou ik veel verder naar voren moeten leunen waardoor er druk op je onderrug komt te staan. Het lukt me zowieso niet zonder plankje om diep te squatten. mja mischien moet ik daar wel in oefenen, maar doe gewoon het liefst met plankje.

dat is idd zo

Mensen die niet diep kunnen squatten zonder plankje moeten gewoon leren squatten though.

Lijkt mij dat er met een plankje onder je hielen een andere draaglast en meer druk voor je knieën is.

Nee niks onder mijn hielen, en ik squat bijna alijd diep (full squat).

niets onder men hielen, en draag deze schoenen tijdens been training
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

liefst alleen schoen met platte zool, vanwege stabiliteit bij zware gewichten!

soms ook wat lui en squat op oude gympies, omdat een platte zool niet echt lekker loopt
;)

all stars, geen verhoging

Terug
Naar boven