MuscleMeat

Kleine poll over wel wel/niet squaten met iets onder je hielen.

Peiling Peiling Maak je gebruik van een verhoging onder je hielen tijdens de squat

• Totaal stemmers
    172
Het plankje of verhoging helpt niet alleen voor stabiliteit maar ook voor een grotere nadruk op je quads..ik doe het heel soms met verhoging..

Het plankje of verhoging helpt niet alleen voor stabiliteit maar ook voor een grotere nadruk op je quads..ik doe het heel soms met verhoging..

squatten op naaldhakken.................dat is pas goed om je stabiliteit te trainen!!
:eek::D

al betwijfel ik of ze het lang uit zullen houden...........

Het valt me nog mee hoeveel mensen hier squatten:orly:

Full Squat op hoge werkschoenen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zat eerder hier aan te denken http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/suspended-chain-squats-27239/

Suspended Chain Squats

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Figure 1. Suspended chain squat front view.

Figure 2. Suspended chain squat oblique view with weight starting position

Figure 3. Suspended chain squat front view with weight lower position

Blote voeten, zonder plankje. Zowel met full, front als partial.

liefst alleen schoen met platte zool, vanwege stabiliteit bij zware gewichten!

idem hier, platte dunne harde zool.

voorheen trainde ik op gewone gympen, maar m'n enkel zakte een beetje naar binnen door omdat de zool te dik/zacht was.

Fullsquat zonder plankje, met gewone sportschoenen (platte, dunne zool). Frontsquat met plankje en ook full. Met plankje geeft idd meer nadruk op quads.

Toen Frank Mcgrath nog geboren moest worden, hing 3XL aan aan de gewichten volgens mij. Denk dus eerder 3XL style. :cool:

Squat zelf met allstars (alle oefeningen trouwens, met hardlopen/sprinten wel andere schoenen uiteraard). Moet zowieso schoenen aan, want heb speciale corrigeren de zolen.

Zullen ze in die takken van KT niet voor niets gebruiken en eigenlijk is dit dus hetzelfde als vlake fitnessschoentjes met een schijfje onder je hielen.
3XL heeft hier zeker een punt wat de verhoging betreft.
Alleen denk ik dat schoenen met hak meer stabiliteit geven dan op een verhoging staan in de vorm van een schijf of een plankje.

Omdat ik niet kan squatten (komen hielen van de vloer, alhoewel bij wide-stance kan ik wel iets beter naar beneden zakken) zei de fitnessinstructeur dat ik een blokje moest gebruiken voor mn hakken.

Nja tijdje later krijg ik last van mijn knieën en ben sindsdien niet meer gaan squatten. Dus ik denk dat mensen die niet normaal naar beneden kunnen zakken beter eerst aan hun flexibiliteit moeten werken alvorens ze squatten en niet een blokje moeten gebruiken.

lol ... blokjes gebruiken is zoizo een no-go. en ik snap eiglijk niet dat mensen hun hielen naar boven komen enzo ... ik heb er nog nooit last van gehad ???

en als jij gewoon stopt met squatten omdat het je niet echt lukt ben je gewoon een p*ssy, je moet doorzetten b*ch!

Schoen met hakt voelt totaal anders aan dan een schijfje onder je voeten.

Terug
Naar boven