MuscleMeat

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Hongarije of Polen?

Een hekel aan communisme, Polen stookt nog op kolen, de keuken is niet zo goed heb ik vandaag begrepen dus een kok komt daar wel.

Mocht je voor Boedapest kiezen en nog iemand nodig hebben voor voor in de zaak, laat maar weten, schijnt een prachtige stad te zijn met veel Art Nouveau-gebouwen. De taal leren is even een dingetje, maar in beginsel heb ik daar wel aanleg voor.

En dan lees je dit:

I guess you can like a city because of its Art Nouveau, but that’s not the case with Budapest, for me. It worked the other way around: I like Art Nouveau, because of Budapest. Before than moving here in 2008, I didn’t know that buildings could try to imitate nature or reproduce female sensuality.​
In Hungary, this style takes the name of Secession (Szecesszió), as it’s a result of a strong need of independence and a way to express the national identity of Hungarians, within the Empire dominated by the Habsburg.​
Niet alleen Art Nouveau, ook genoeg statige en indrukwekkende gebouwen in de Barok en Gotische stijl (zie: Matthiaskerk, en het Hongaars Parlementsgebouw voor een combinatie van de twee).

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.982

Maar is dat grotendeels te wijten aan de mens en zijn industrie of was het zonder dat ook wel gebeurd?

Laatst bewerkt:
Gaan de Indiërs en Chinezen ook meer betalen voor hun energie?
LiveLeak-dot-com-StatlerAndWaldorfMuppetslol_1581700748.gif

Enge man

Zou bijna denken dat ze expres China zo veel mogelijk concurrentievoordeel willen geven.

Zou bijna denken dat ze expres China zo veel mogelijk concurrentievoordeel willen geven.

Ik begrijp je afkeer van NU, maar je zou het kunnen lezen:

CO2-importheffing moet einde maken aan 'emissiesubsidie'​

Sectoren die last hebben van internationale concurrentie krijgen gratis emissierechten. Het probleem is dat grote vervuilers daarmee indirect gesubsidieerd worden.

Om dit op te lossen, wordt het straks omgedraaid: voor de import van bijvoorbeeld Chinees staal moet een CO2-heffing betaald worden, dan is er geen concurrentienadeel meer. De Coninck noemt die CO2-grensheffing "revolutionair en noodzakelijk".
De uitdaging zit in het concurrentienadeel van de "echte" ontwikkelingslanden en niet zoals China dat op papier nog steeds is.

Ik begrijp je afkeer van NU, maar je zou het kunnen lezen:

De uitdaging zit in het concurrentienadeel van de "echte" ontwikkelingslanden en niet zoals China dat op papier nog steeds is.
Miste even dat het wat die ene heffing betreft "straks omgedraaid" wordt, maar er zal wel heel veel moeten gebeuren om recht te krijgen hoe weinig China zich ervan aantrekt.

Miste even dat het wat die ene heffing betreft "straks omgedraaid" wordt, maar er zal wel heel veel moeten gebeuren om recht te krijgen hoe weinig China zich ervan aantrekt.
Wat meer zorg voor klimaat en/of milieu vind ik prachtig, maar de uitwerkingen stellen meestal teleur.

Het effect van 600 geplande kolencentrales in ZO-Azië zie ik ons ook niet zo snel compenseren.

Je zou ontwikkelingslanden moeten helpen om een paar stappen over te slaan in hun energie-evolutie, je wilt juist dat ze economisch kunnen blijven meedoen, dan kan je ook een strenger immigratiebeleid invoeren, want dan zijn ze niet zielig meer.

China zal wel gewoon druk gaan uitoefenen en het framen als protectionisme, in veel gevallen is de grens tussen protectionisme en heffingen voor een gelijk speelveld redelijk dun en/of een kwestie van perspectief.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven