MuscleMeat

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Fijn dat er altjd allerlei partijen vertegenwoodigd zijn behalve de mensen die de gevolgen van beleid moeten opvangen. Nu port of rotterdam weer met een helder inzicht.

Deze GS-longread!
Wel een bijzondere eerste zin imo.

Middenin de coronacrisis (een pandemie waar inmiddels alle proportionaliteit is uitgeslagen en die met voortdurende instemming van een meerderheid die zich verzetsheld waant door luidkeels te doen wat hen wordt opgedragen tot prikdwang en vaccinpaspoorten leidt) en vlak na een Pride Week die door letterbak-ophitsclubjes en corporate woke-kapitalisme is gekaapt tot voorbij het punt dat we een opgedrongen inkijkje in de seksuele voorkeuren van het ABN Amro-personeel kregen, is het nieuwste IPCC-rapport over het klimaat onder onze neus geschoven en kraait Sigrid Kaag (vier kinderen en drie huizen in evenveel landen) in code rood om een leidersrol voor onze Noordzee-postzegel in het algemeen en haarzelf in het bijzonder, om de mensheid van zichzelf te redden.

Deze GS-longread!
Hé dat filmpje plaatste ik gisteren ook al.

Op EU-niveau roert Timmerfrans (vier kinderen, minstens twee huizen in twee landen) dezelfde dikke trom. Twee jaar terug wilde hij de tophond van de Europese Commissie worden, maar dat mislukte. Dus toen werd een door niemand ooit democratisch besloten functie als klimaatpaus voor hem verzonnen en aan een bodemloos budget van andermans belastinggeld gekoppeld. En nu moeten wij ineens de vrome klimaatpraatjes uit zijn vieze vette volgevreten vreetschuif geloven en hem volgen in een geacteerde ideologische strijd die als een dunne sluier over zijn obese narcisme en onuitstaanbare ijdelheid hangt. Het is volstrekt verschrikkelijk hoeveel wezenloos voetvolk deze aangespoelde bralvis wil volgen in de bedevaart naar zijn eigen heiligverklaring, louter omdat hij - net als Kaag en vele anderen in voorname politieke en publieke posities - geen enkele twijfel lijkt te kennen op het gebied van de opwarming van de aarde. (Ook Fats Timmermans wordt keihard geratio'd op Twitter, maar Twitter is niet de echte wereld.)

:roflol:

E8S8_O5WUAMZtfy?format=png&name=small.png

E8S-bShXoAQQ_zS?format=jpg&name=small.jpg

E8S_PRgXoAMuxHg?format=jpg&name=small.jpg

E8S_7ojXoAAV4sP?format=jpg&name=small.jpg

E8XUHcVXMAEG8h9?format=jpg&name=small.jpg

2019
E8TAsPoWUAYA7rg?format=jpg&name=small.jpg

Dit artikel wat in dat stuk genoemd en getoond wordt is ook zeer de moeite:
69b23b9f66_berkhoutclintel.jpg

Dit artikel wat in dat stuk genoemd en getoond wordt is ook zeer de moeite:
69b23b9f66_berkhoutclintel.jpg
Ja goed stuk ook!

Persoonlijk vind ik het echt een zwaktebod dat we ons zo laten afleiden en niet met elkaar in dialoog gaan waar het echt omgaat.

Ja goed stuk ook!

Persoonlijk vind ik het echt een zwaktebod dat we ons zo laten afleiden en niet met elkaar in dialoog gaan waar het echt omgaat.
Wil je nu ophouden het met mij eens te zijn, het gaat ten koste van jouw reputatie en ik ga twijfelen aan mezelf.
:trollfacex: (de kerstmuts is vanwege het klimaat enzo)

Een mening is als een poepgat, iedereen heeft er een.

Allemaal leuk en aardig, maar China heeft een smal spleetje kak aan het IPCC :emo:

PEKING (ANP/AFP) - China heeft geen plannen het beleid te wijzigen naar aanleiding van de alarmsignalen van het Intergouvernementele Panel over Klimaatverandering (IPCC). Dat waarschuwde maandag in een rapport dat de temperatuur op de wereld al in 2030 1,5 graad hoger zou worden als er geen actie wordt ondernomen en het panel voorziet catastrofale gevolgen voor de mensheid.

In China is nauwelijks melding gemaakt van de apocalyptische voorstellingen van het IPCC. Het land is goed voor ongeveer een derde van alle broeikasgassen die worden uitgestoten. Het ministerie van Buitenlandse Zaken liet desgevraagd dinsdag weten dat het klimaatbeleid hetzelfde blijft. De Volksrepubliek blijft ernaar streven in 2060 klimaatneutraal te zijn en rekent erop dat het land in 2030 op zijn hoogtepunt is wat betreft de uitstoot van CO2. Daarna moet dat alsmaar minder worden.

President Xi Jinping gaat ook "strikte controle uitoefenen" op de groei van het aantal kolencentrales in het land. Het land zou dan na 2026 steeds minder energie uit kolen halen. China wordt al geruime tijd bekritiseerd wegens het openen van tientallen kolencentrales. Eerder deze maand maakten de autoriteiten in Peking bekend dat er recent vijftien kolenmijnen zijn heropend die eerder werden opgedoekt. Binnen afzienbare tijd worden nog eens 38 eerder gesloten kolenmijnen weer in gebruik genomen.

China worstelt met een groeiende vraag naar betaalbare energie. Het land telt al meer dan duizend kolencentrales en dat is ongeveer de helft van de kolencentrales op aarde.

Maar laten we hier in Nederland vooral de kostbare teugels nog wat extra aantrekken de komende jaren. Weg met dat vieze gas, hier met al die grote windmolens en dure warmtepompen. Oh wacht laten we ook wat bos weghalen om te verbranden in een biomassacentrale :rolleyes:

The world gone mad, wij Nederland voorop als beste jongetje van de klas, want alle politici moeten natuurlijk wel zeker zijn van een baantje bij een grote multinational, die geen belasting hoeven te betalen het liefst.

Vonk, wat China nu doet vind ik niet eens zo erg allemaal wij komen ook ergens vandaan. Ik vind dat wat Nederland NU doet veel erger. Meegaan in allerlei hysterie, biomassa centrales en windmolens doordrukken enzenz.

China doet bijvoorbeeld iets waar wij zeker in 2015 al mee hadden moeten beginnen :(

Vonk, wat China nu doet vind ik niet eens zo erg allemaal wij komen ook ergens vandaan. Ik vind dat wat Nederland NU doet veel erger. Meegaan in allerlei hysterie, biomassa centrales en windmolens doordrukken enzenz.

China doet bijvoorbeeld iets waar wij zeker in 2015 al mee hadden moeten beginnen :(

Het gaat mij er ook niet om wat China wel of niet doet, of de rest van de wereld. Het gaat mij inderdaad om de dingen waar wij in de EU en NL mee bezig zijn, die totaal uit verhouding zijn en een veelvoud aan onvoorstelbare kosten met zich mee brengt. Ik plaatste dit juist om het grote contrast te duiden.

Maar die kerncentrales, daar wordt niemand rijk van, althans niemand uit de gevestigde orde. Dus die gaan er ook gewoon niet komen in Nederland of überhaupt de westerse wereld.

Het gaat mij er ook niet om wat China wel of niet doet, of de rest van de wereld. Het gaat mij inderdaad om de dingen waar wij in de EU en NL mee bezig zijn, die totaal uit verhouding zijn en een veelvoud aan onvoorstelbare kosten met zich mee brengt. Ik plaatste dit juist om het grote contrast te duiden.

Maar die kerncentrales, daar wordt niemand rijk van, althans niemand uit de gevestigde orde. Dus die gaan er ook gewoon niet komen in Nederland of überhaupt de westerse wereld.
Zo waar!

Probleem is dat alles momenteel politiek wordt. Tribalisme. Daarmee ‘moet’ het ene kamp geloven in het een en dan is de ander daar tegen. Beetje op zijn Amerikaans wordt een land dan onbestuurbaar.

Ik denk dat als we maar een fractie van het geld wat nu naar biomassa, belastingkorting en deals die gemaakt worden investeren in zaken als thoriumzout, fusie of andere zaken zou dat heel wat meer opleveren. We pleuren naast elke woonwijk nu enorme windmolens neer terwijl er geen geld is voor een test met getijdencentrales in zeeland.

Het probleem is dat alles tribalisme, dogmatisch en religieus gemaakt wordt door zowel voor als tegenstanders. Zelfde met klimaat. Terwijl het ook zonder het smelten van de ijskappen slim is om niet afhankelijk te zijn van dictaturen voor olie en gas.

Ik
Mis realisme en een vooruitziende blik. China gaat het daarin van ons winnen. Met een verdere blik en een investering in de toekomst ipv alleen maar nu. Tegelijk doen ze daarnaast gewoon waar ze zin in hebben. Hoe sterker ze worden hoe meer schijt ze aan iedereen gaan hebben. Het is een kwestie van tijd voor ze militair ook ergens wat gaan doen.

Het had waar kunnen zijn.

Terug
Naar boven