XXL Nutrition

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Is dit echt een vaststaand gegeven, of slechts een hypothese?
Het heet een zonneminimum omdat tijdens het minimum er minder zonnevlekken te zien zijn en de zon minder actief is (minder flares en Coronal Mass Ejections). Dat is een vaststaand gegeven.

Uit data blijkt dat er een correlatie is tussen de temperatuur op aarde en zonneactiviteit. Niet zo vreemd natuurlijk aangezien de aarde wordt opgewarmd door de zon. Daarnaast is er ook een correlatie tussen de zonnectiviteit en wolkenvorming.

Minima = droger en kouder
Maxima = warmer en natter

Gezien er in de 17e eeuw niet dezelfde meetapparatuur was als nu blijft het denk ik bij een hypothese maar er is ontzettend veel data die in dezelfde richting wijst.

Is dit echt een vaststaand gegeven, of slechts een hypothese?
1632796639649.jpg

Een kanttekening; het zijn Chinezen.

Ik ga vast investeren in Jerry Cans. Die hamstergekte van de UK gaat ook in de EU komen, de vraag is alleen wanneer en hoeveel geld ik erin zal steken :emo:
Hoezo zouden we die gekte hier ook krijgen, een flinke prijsstijging is wel te verwachten, maar schaarste lijkt mij niet.

Hoezo zouden we die gekte hier ook krijgen, een flinke prijsstijging is wel te verwachten, maar schaarste lijkt mij niet.

Er is in de UK ook helemaal geen schaarste. Ja een enkel tankstation kampt met voorraad problemen vanwege de grote run op de brandstof, welke door de media geinitieerd is. Waarom zou dat niet hier kunnen gebeuren?

Er is in de UK ook helemaal geen schaarste. Ja een enkel tankstation kampt met voorraad problemen vanwege de grote run op de brandstof, welke door de media geinitieerd is. Waarom zou dat niet hier kunnen gebeuren?
Was er geen tekort aan vrachtwagen chauffeurs door de Brexit? Ik woon tussen de raffinaderijen, dus ben niet zo bang voor een tekort.

Was er geen tekort aan vrachtwagen chauffeurs door de Brexit? Ik woon tussen de raffinaderijen, dus ben niet zo bang voor een tekort.
Tekort van 100k personeel

Waarvan 40 tot 50k komt door covid. Maar ze zeggen natuurlijk al te graag dat het komt door de Brexit.

Door brexit geen buitenlandse chauffeurs. Door covid geen binnenlandse chauffeurs opgeleid.

Ik ga vast investeren in Jerry Cans. Die hamstergekte van de UK gaat ook in de EU komen, de vraag is alleen wanneer en hoeveel geld ik erin zal steken :emo:
Misschien kende je 'm al maar de directlease app geeft actuele brandstofprijzen, bij dit soort stijgingen kan het flink wat schelen per pomp.

En bij echte schaarste is het misschien een goed idee om mensen met een vitaal beroep voorrang te geven op brandstof.:rolleyes:

• Haha
Waarderingen: Vonk

Dit was helemaal geen probleem totdat de media zich ermee begon te bemoeien. Shell heeft volgens mij ± 20% van alle tankstations in het land (UK) en geeft aan elk tankstation dagelijks te kunnen bevoorraden.

Misschien kende je 'm al maar de directlease app geeft actuele brandstofprijzen, bij dit soort stijgingen kan het flink wat schelen per pomp.

Ik heb een tankpas, dus ik hou me niet zo bezig met de brandstofprijzen. Betaal al genoeg via de bijtelling mee.

Bij echte schaarste gaan we met zijn alle gewoon elektrisch rijden. Dat zal ze leren!

De netbeheerders kunnen de huidige aanwas zonnepanelen niet eens aan. Laat staan als iedereen elektrisch gaat rijden. Tijd voor kerncentrales, ja ik weet het ik val in herhaling.

De netbeheerders kunnen de huidige aanwas zonnepanelen niet eens aan. Laat staan als iedereen elektrisch gaat rijden. Tijd voor kerncentrales, ja ik weet het ik val in herhaling.
Het kan allemaal. Vraag maar aan Rob, Jesse en Frans. Dat ons energienet het totaal niet aankan zijn rechts-extremistische leugens.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Terug
Naar boven