MuscleMeat

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Zolang de wereldbevolking veel te hoog is en blijft groeien zal er ook meer efficientie nodig zijn.
Dan kan je beter een efficiënte manier vinden om de wereldbevolking terug te dringen, of op zijn minst de groei te stagneren.

Te beginnen hier:
1685043935108.jpg

Bevolkingsgroei van 90 miljoen in 20 jaar. Dat is een groei van 75%. Absurd.

Bedenk dat in het jaar 1900 er slechts 200 miljoen leefden in het hele Afrikaanse continent. De schatting is 4 a 5 miljard in 2100.
En dan wat 15 a 20 miljard in 2200? En in 2300?

Het is een plaag.

Dan kan je beter een efficiënte manier vinden om de wereldbevolking terug te dringen, of op zijn minst de groei te stagneren.

Te beginnen hier:
1685043935108.jpg

Ja mee eens, alleen niemand staat hier voor open.

Overigens is het een combinatie, werken naar meer efficientie is ook nodig. Beide zijn twee kanten van dezelfde munt. Als je de een niet doet heeft de ander veel minder effect.

Ja mee eens, alleen niemand staat hier voor open.

Overigens is het een combinatie, werken naar meer efficientie is ook nodig. Beide zijn twee kanten van dezelfde munt. Als je de een niet doet heeft de ander veel minder effect.
Hoe efficient is het wanneer wij oveestappen naar kweekvlees terwijl er 3 miljard Afrikanen bijkomen?

Het probleem is overbevolking. Kweekvlees is niet eens symptoombestrijding. Het is ideologisch wensdenken. Ecologische zelfkastijding.

Te beginnen hier:
1685043935108.jpg

Bedenk dat in het jaar 1900 er slechts 200 miljoen leefden in het hele Afrikaanse continent. De schatting is 4 a 5 miljard in 2100.
En dan wat 15 a 20 miljard in 2200? En in 2300?

Het is een plaag.

Toch best tegenstrijdig, kijkende naar Aziatische landen

Ik vind het streven naar efficiëntie en het nieuwe normaal 1 van hedendaagse meest achterlijke transitie ooit. Desnoods ga ik mijn eigen koeien en varkens houden en kippen mogen ook niet ontbreken. Aan mijn lijf geen polonaise met gekweekte artificial voeding, laat staan alle andere demonisering rondom dit hele verhaal.

Misschien eerst een boerderijtje fixen, oh wacht. :mad:
Vrijwel alle groenten en fruit zijn tegenwoordig genetisch gemodificeerd. Ik zie het probleem niet met kweekvlees. Zeker niet zolang dat een keuze blijft.

Vrijwel alle groenten en fruit zijn tegenwoordig genetisch gemodificeerd. Ik zie het probleem niet met kweekvlees. Zeker niet zolang dat een keuze blijft.

De vraag is hoelang dat een keuze blijft. Ervaring leert dat dergelijke deuginitiatieven eerder top down worden doorgevoerd en in het ergste geval geintegreerd worden in het "normale stukje vlees". Denk hierbij bijvoorbeeld aan het gemodificeerd zetmeel dat tegenwoordig in nagenoeg elke zogenaamde "healthy food" te vinden is en soms in schrijnende hoeveelheden. Lekker gezond ook.

• Like
Waarderingen: Pren
Hoe efficient is het wanneer wij oveestappen naar kweekvlees terwijl er 3 miljard Afrikanen bijkomen?

Het probleem is overbevolking. Kweekvlees is niet eens symptoombestrijding. Het is ideologisch wensdenken. Ecologische zelfkastijding.
Wat zou je er precies mee verliezen als we doormiddel van kweekvlees een efficientere manier hebben gevonden om vlees te produceren?

Het zal echt niet alles ineens vervangen, zo werkt dat nooit.

Een slachtkoe is niks anders dan een biologische machine die vlees produceerd. We behandelen ze ook niet anders dan dat en het enige waar het leven van dat beest om draait is dat. Ik heb daar geen moeite mee verder, maar ik heb er ook geen moeite mee als er middels een andere biologische machine ook productie mogelijk is.

Zal ik dan stoppen met het eten van koeien, waarschijnlijk niet. Maar als je voor gehakt van een koe €12 de kilo betaald en gehakt van 50% koe en 50% kweek €10 per kilo, terwijl het exact het zelfde is, waarom zou je daar niet voor open staan?

We eten ook allemaal doorgefokte gekloonde groenten en fruit. Elke banaan is exact het zelfde, genetische gemanipuleerd en gekloond.

Overbevolking is overigens echt niet een Afrika only ding, maar ja we zijn het eens dat overbevolking 'het' probleem is. Alleen ik denk dat jij de fout maakt door zowel het probleem als oplossingen af te wijzen naar andere mensen en plaatsen.

Nederlanders leven namelijk wel vele male luxer dan Afrikanen, onze impact is zoveel groter dat de huidige bevolking in Europa meer impact heeft op de aarde dan die 3 miljard Afrikanen met hun huidige levensstijl.

Waarom zou je als rijk land zeggen 'nee wij gaan niet kijken naar oplossingen dat moeten de arme landen maar lekker doen' dan weet je zeker dat er niks gaat gebeuren. Het is ook niet zo dat wij niet overbevolkt zijn hier, Europa is ook extreem overbevolkt(Al komt de huidige groei Europa ook uit Afrika, dat is een valide argument.) Kijk naar de extreme groei die we hier in de afgelopen 300 jaar hebben gehad. Nederland is zo fucking vol dat er letterlijk niet 1 vierkante meter vrij is. Elk hoekje Nederland is in gebruik voor een specifieke functie.

Meer efficientie bied uiteindelijk ook meer ruimte voor luxe, dus in dat geval win-win.

Hoe we je overbevolking oplossen? Als er vanaf nu per persoon maar 1 baby geproduceerd wordt komen er ook die miljarden Afrikanen bij, wel iets minder maar toch.

Vrijwel alle groenten en fruit zijn tegenwoordig genetisch gemodificeerd.
Wat zou je er precies mee verliezen als we doormiddel van kweekvlees een efficientere manier hebben gevonden om vlees te produceren?
Smaak, textuur en voedingdwaarde. Maar vooral smaak. Het lijkt niet en zal nooit op vlees lijken. Net als al die vega namaak-vlees soja bende.
We eten ook allemaal doorgefokte gekloonde groenten en fruit. Elke banaan is exact het zelfde, genetische gemanipuleerd en gekloond.
Gewassen fok je niet maar kweek je. En jij doelt op veredelen. Door veredelen hebben we veel efficiëntere land en tuinbouw. De opbrengsten zijn veel hoger en consistenter. Daarnaast zijn de gewaszen vaak resistenter tegen bepaalde plagen zoals je bij F1 hybride tomatenrassen kan zien.

Overbevolking is overigens echt niet een Afrika only ding, maar ja we zijn het eens dat overbevolking 'het' probleem is. Alleen ik denk dat jij de fout maakt door zowel het probleem als oplossingen af te wijzen naar andere mensen en plaatsen.
Ik benoem het probleem waar het probleem daadwerkelijk een probleen is. Jij erkent het probleem niet eens, maar schuift het verkapt af op mijn racisme. Typisch.

90 miljoen in 20 jaar in Nigeria, en jij noemt dat het probleem op andere volken en landen af te schuiven.
Waarom zou je als rijk land zeggen 'nee wij gaan niet kijken naar oplossingen dat moeten de arme landen maar lekker doen' dan weet je zeker dat er niks gaat gebeuren. Het is ook niet zo dat wij niet overbevolkt zijn hier, Europa is ook extreem overbevolkt(Al komt de huidige groei Europa ook uit Afrika, dat is een valide argument.)
De Europese bevolking groeit helemaal niet maar neemt af

Ik ben niet van plan mijn eetpatroon en levenswijze aan te passen omdat ze in Afrika fokken als konijnen. Gaat niet gebeuren.

Nederland is zo fucking vol dat er letterlijk niet 1 vierkante meter vrij is. Elk hoekje Nederland is in gebruik voor een specifieke functie.
Juliana zei ooit dat Nederland is gemaakt voor max 10 miljoen mensen. Maar al die mafklappers in Den Haag willen hier een 30 miljoen tellende tristate metropool van maken. Met minimaal 50% niet Westerse allochtonen. Dat is overduidelijk niet een keuze waar ik achter sta.

Vrijwel alle groenten en fruit zijn tegenwoordig genetisch gemodificeerd.
Dan heb ik het mogelijk mis. Heb je iets van bronnen of cijfers die bevestigen dat vrijwel alle groente en fruit genetisch gemanipuleerd zijn.

Laatst bewerkt:
Hoe we je overbevolking oplossen? Als er vanaf nu per persoon maar 1 baby geproduceerd wordt komen er ook die miljarden Afrikanen bij, wel iets minder maar toch.
Laat ik dat maar niet zeggen, dan is @imnewhere weer over de zeik.

Maar er gaat een moment komen dat we als mensheid een beslissing moeten nemen over dit probleem. Het is een onderwerp waar niemand zijn vingers aan durft te branden, maar vroeg of laat moeten we ingrijpen als ze zelf niet hun eigen probleem oplossen.
10+ miljard n*gers in Afrika is niet houdbaar.

• Like
Waarderingen: BB_
En veredelen hoeft trouwens helenaal niet door genetische modifcatie. Tegenwoordig zijn er trouwens biotech bedrijven die gewassen veredelen aan de hand van genetica. Er wordt dus niets gemodificeerd maar veredelt aan de hand van genen. Mooie slimme techniek.

Laat ik dat maar niet zeggen, dan is @imnewhere weer over de zeik.

Maar er gaat een moment komen dat we als mensheid een beslissing moeten nemen over dit probleem. Het is een onderwerp waar niemand zijn vingers aan durft te branden, maar vroeg of laat moeten we ingrijpen als ze zelf niet hun eigen probleem oplossen.
10+ miljard n*gers in Afrika is niet houdbaar.
Die 10+ miljard n*gers in Afrika zie ik niet gebeuren. Ik dacht dat de consensus onder de experts ;) is dat het we ca. 4 miljard worden? Sament met 5 miljard rijstkakkers in Azie en nog 2 miljard mensen verdeeld over Europa en Noord- en Zuid-Amerika.

Terug
Naar boven