XXL Nutrition

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Ja, maar op 5:40 zegt hij toch iets wat niet klopt, het is niet kristalhelder dat onze CO2 uitstoot de drijfveer achter de opwarming van de aarde is.

het is niet kristalhelder dat onze CO2 uitstoot de drijfveer achter de opwarming van de aarde is.
Ik wacht nog op een klimaatwetenschapper die gewoon even uitlegt hoe de wetenschappelijke claim wiskundig in elkaar zit. Welke factoren zijn meegenomen in de modellen, hoe accuraat zijn die door de jaren heen gemeten, wat is de statistische methodiek, en welk deel van temperatuurvariatie kunnen we zonder onze uitstoot niet verklaren, want daar komt het uiteindelijk op neer.

Klimaatcrisis uitroepen over af en toe een warme dag in de winter en dan met muh concencus komen dat global warming onze schuld is slaat nergens op.

Laat alsjeblieft eens iemand die competent is de wetenschappelijke claim correct verwoorden en samenvatten voor het publiek.

Zo'n weerman kan nog net zonder begeleiding plaatjes aanwijzen op een kaart en oplezen dat het morgen gaat regenen of dat we kunnen bbq-en.

Ik hoorde deze week van een collega dat er nu ook onderzocht gaat worden wat de invloed van (micro)plastics in de oceaan is op de gemiddelde temperatuur. De achterliggende gedachte is dat de plastics het reflecterende vermogen van de oceanen verlaagt m.a.g. meer energie die opgenomen wordt in het oppervlaktewater. Zo op het eerste oog, best plausibel.

Ik hoorde deze week van een collega dat er nu ook onderzocht gaat worden wat de invloed van (micro)plastics in de oceaan is op de gemiddelde temperatuur. De achterliggende gedachte is dat de plastics het reflecterende vermogen van de oceanen verlaagt m.a.g. meer energie die opgenomen wordt in het oppervlaktewater. Zo op het eerste oog, best plausibel.

Volgens mij te verwaarlozen. Maar laat ons eerst de resultaten afwachten van de studie.

Wellicht al eens gepost, maar laat kort zien hoe de ‘consensus’ gefabriceerd is en hoe deze misbruikt wordt.

Wellicht al eens gepost, maar laat kort zien hoe de ‘consensus’ gefabriceerd is en hoe deze misbruikt wordt.

Na het grote succes van de vorige afleveringen "de aarde is plat" en "vaccinaties zorgen voor autisme" vandaag in de serie "leven in je eigen ignorante bubbel, oogkleppen op, en drogredenatie"......

Als u dit leuk vindt, bent u mogelijk ook geïnteresseerd in "hoe vouw ik een aluminium hoedje ter bescherming tegen gedachtebeinvloeding van de overheid".

OT
1. Cherrypicking very much
2. Drogredenatie
3. Wie moet je geloven, een niet academici die betaald wordt door de fossiele brandstof industrie of onafhankelijk peer reviewed onderzoek. (Misschien voortaan enig onderzoek doen in de bronnen die je post:o)

Ging het ook maar wat meer over welke maatregelen echt nodig zijn en welke echt werken.
1. Volgens mij ligt de vraag (als je zegt er is klimaatverandering en de mens heeft daar invloed op) in hoeverre CO2-reductie de (enige/beste) oplossing is nog steeds open;
2. Maatregelen die echt uitstoot verminderen, ipv dat doen op papier of het gewoon verplaatsten.

Dit dus, dat is een interessante discussie. Niet die hele onzin dat het allemaal meevalt of nep is

Na het grote succes van de vorige afleveringen "de aarde is plat" en "vaccinaties zorgen voor autisme" vandaag in de serie "leven in je eigen ignorante bubbel, oogkleppen op, en drogredenatie"......

Als u dit leuk vindt, bent u mogelijk ook geïnteresseerd in "hoe vouw ik een aluminium hoedje ter bescherming tegen gedachtebeinvloeding van de overheid".

OT
2. Drogredenatie
3. Wie moet je geloven, een niet academici die betaald wordt door de fossiele brandstof industrie of onafhankelijk peer reviewed onderzoek. (Misschien voortaan enig onderzoek doen in de bronnen die je post:o)
3 is noemenswaardig maar als de kritiek verder klopt... kun je 1 en 2 wat toelichten? In het filmpje wijzen ze toch juist op cherrypicking en een drogredenatie/misleiding? Doet het filmpje er zelf ook aan? of bedoel je dat niet?

OT
2. Drogredenatie
Lieve schat, als je daadwerkelijk inhoudelijk wilt discusseren vind ik dat prima, maar beperk je dan ook tot wat ik zeg. Dan zou het eventueel ook leuk zijn als je daadwerkelijk ingaat op de punten die het filmpje aanstipt.
Ik begrijp dat je hier lekker wilt gaan zitten deugen, maar kom alsjeblieft van dat idiote paard van je af.
Overigens vind ik het enorm schattig dat je gelooft dat er ook maar een greintje onafhankelijkheid aanwezig is in ‘jouw kamp’, maar als je het filmpje had gezien had je dat al begrepen.

3 is noemenswaardig maar als de kritiek verder klopt
Nee je begrijpt het verkeerd. Klimaatwetenschappers zijn altijd totaal onafhankelijk en zullen altijd de feiten precies zo op een rijtje zetten als ze zijn, behalve natuurlijk als ze niet in het straatje van onze fanaat vallen.

the social misfits club :roflol: lekker divers ook ,de KKK heeft meer kleurlingen

:thinking:

Laatst bewerkt:
:roflol:

Eens hoor dat ecomodernisme veel lijkt op een rationele, zinvolle en echte oplossing.

Dit gaat er echter voorlopig niet doorheen komen:
- die procedeerclub heet niet voor niets "Urgenda";
- nu GL/D66/PvdD hiermee macht in handen hebben gekregen zullen die niet willen laten glippen;
- de VVD houdt het natuurlijk leuk voor de grote bedrijven;
- geen draagvlak voor kernenergie/kernfusie;
- geen draagvlak voor het vervangen van hout door steenkool in de Ontwikkelingslanden, en hier biomassa in de kolencentrales.
- voor de "drammers" zal het teveel lijken op wat de "ontkenners" zeggen.

Ik ken niet genoeg van Nederlandse politiek om hiervoor een antwoord te geven.
In België is er daarentegen wel een draagvlak voor.

Je beseft dat Prager University geen echte universiteit is maar een religieus libertair rechtste denktank?

Elke actie die een regering zou kunnen doen, gaat altijd taxverhogingen en een invloed hebben op de vrije markt. Dat staat absoluut haaks op hun kerndogma(Small government en laissez-faire), dus ze kunnen klimatologie niet erkennen ook al zet je ze voor de feiten.

Wijlen big T heeft me ooit eens een ban gegeven omdat ik ze(en bij extensie hem) extremisten noem, maar mensen die dogmatisch doorslaan in hun politieke ideologie zijn dat gewoon.

Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd vond ik hem nog redelijk genuanceerd, vooral omdat hij de discussie wel wil voeren over welke maatregelen en wie dat zou moeten betalen.

Ging het ook maar wat meer over welke maatregelen echt nodig zijn en welke echt werken.
1. Volgens mij ligt de vraag (als je zegt er is klimaatverandering en de mens heeft daar invloed op) in hoeverre CO2-reductie de (enige/beste) oplossing is nog steeds open;

Klimaatverandering gaat sowieso gebeuren, maar het is vooral tijdspanne die gevaarlijk is. Zoveel mogelijk vertragen is al een boodschap.

• Topic Starter Topic Starter
Ik mis eigenlijk een "normaal" debat. Waarbij er vanuit een bepaalde (breder gedragen) consensus wordt geredeneerd in plaats van een voortdurende strijd waarbij telkens tegenstellingen worden aangedragen. Dat remt het debat ontzettend af en doet mij weer denken aan honden die achter de eigen staart aanrennen en het journaal willen halen met een oneliner. Dat drammen stuit mij tegen de borst. Het is ook niet om aan te gluren.

Ik mis eigenlijk een "normaal" debat. Waarbij er vanuit een bepaalde (breder gedragen) consensus wordt geredeneerd in plaats van een voortdurende strijd waarbij telkens tegenstellingen worden aangedragen. Dat remt het debat ontzettend af en doet mij weer denken aan honden die achter de eigen staart aanrennen en het journaal willen halen met een oneliner. Dat drammen stuit mij tegen de borst. Het is ook niet om aan te gluren.

Dat debat is al lang afgelopen en de consensus is er al.
Nu zitten we in een nieuw debat: hoe gaan we het oplossen en nog belangrijken, hoe en wie gaat dat betalen?

Dan zit je tegen politieke dogma aan te schurken langs alle kanten.

Lieve schat, als je daadwerkelijk inhoudelijk wilt discusseren vind ik dat prima, maar beperk je dan ook tot wat ik zeg. Dan zou het eventueel ook leuk zijn als je daadwerkelijk ingaat op de punten die het filmpje aanstipt.
Ik begrijp dat je hier lekker wilt gaan zitten deugen, maar kom alsjeblieft van dat idiote paard van je af.
Overigens vind ik het enorm schattig dat je gelooft dat er ook maar een greintje onafhankelijkheid aanwezig is in ‘jouw kamp’, maar als je het filmpje had gezien had je dat al begrepen.

Is goed:wave:

Ik sta in niemands kamp het of wel erg makkelijk meteen iedereen waar je het niet mee eens bent in een hokje te plaatsen.

Ik heb keer op keer inhoudelijke argumenten genoemd (dat dit topic werd geopend volgde zelfs vlak na een hele discussie in een topic over Baudet, @Josef Švejk ik wil je niks in de mond leggen maar dat zou wel eens de directe aanleiding kunnen zijn geweest)

Dat je geen zin hebt om te betalen aan klimaatbeleid (geen 1000 miljard) prima, dat je jezelf ergert aan dat klimaatbeleid door je strot wordt geduwd (wat ontzettend meevalt in vergelijking met de rest van West-Europa), prima. Daar hoef je niet voor te schamen maar zeg het gewoon in plaats van deze onzin aandragen..

3 is noemenswaardig maar als de kritiek verder klopt... kun je 1 en 2 wat toelichten? In het filmpje wijzen ze toch juist op cherrypicking en een drogredenatie/misleiding? Doet het filmpje er zelf ook aan? of bedoel je dat niet?

Dat ze aan Cherry picking doen geldt zowel voor de poster als voor het filmpje, en ja ik heb het filmpje gekeken en staat vol met rare vergelijkingen en drogredenaties (kom ik later misschien op terug als ik meer tijd heb).

Ik ben een de volgens jullie maar wat zeg ik nu al sinds dag 1. (Vgm op pagina 2 van dit topic) :rolleyes: een debat over klimaatverandering remt een nuttig debat over klimaatbeleid

Je beseft dat Prager University geen echte universiteit is maar een religieus libertair rechtste denktank?

Elke actie die een regering zou kunnen doen, gaat altijd taxverhogingen en een invloed hebben op de vrije markt. Dat staat absoluut haaks op hun kerndogma(Small government en laissez-faire), dus ze kunnen klimatologie niet erkennen ook al zet je ze voor de feiten.

Wijlen big T heeft me ooit eens een ban gegeven omdat ik ze(en bij extensie hem) extremisten noem, maar mensen die dogmatisch doorslaan in hun politieke ideologie zijn dat gewoon.
Zijn het niet vooral de conservatieven die daar zo recht tegen zijn? (of gewoon capitalistisch rechts) Ik zie mezelf ook als redelijk extreem libertair maar die zou je toch om moeten kunnen krijgen door te wijzen op de noodzaak van enige regulering voor veiligheid en bescherming van rechten. Small government en laissez-faire ok maar ze willen ook geen anarchy en croney capitalism. Vervuiling en klimaatverandering violate the NAP. :o

Het filmpje maakt toch ook geen drogreden waaruit de bias naar voren komt? Wijst op misleiding, verwoord beter wat de wetenschap wel zegt, en dan kunnen we het aan hand daarvan hebben over of er betaald moet worden en wie dat gaat doen.

Juist uit libertair standpunt zeg ik dat het niet uit belastingdruk moet komen (taxation is theft, no taxation without representation) en wijs ik op de uitzonderingen en subsidies waar de croneys op zitten te gieren.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven