XXL Nutrition

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

• Topic Starter Topic Starter
Precies wat er staat. Ik vraag wie is er dan te vertrouwen is tussen al die mensen met een mening, als 97% van de wetenschap die zich hier op enige manier mee bezighoudt kennelijk niet voldoende te vertrouwen is, en jij schrijft niemand. En post daarop een post van Punjab. Is dat dan het argument dat klimaatverandering nonsens is? Daar kwam de vraag op neer. Ik vraag notabene al een tijdje waar en wat de consensus is.

Klimaatverandering is geen nonsens, klimaat is in de basis onderhevig aan verandering ook zonder de invloed van de mensheid.

Daarnaast is wetenschap (in veel gevallen) niets meer of minder dan een constante zoektocht naar de “waarheid” waarbij iets als de waarheid wordt beschouwd als het overgrote deel van de wetenschappers geloven het bij het juiste eind te hebben. Dus als er consensus is onder 97% van de wetenschapper wat betreft de klimaatcrisis dan zal hun visie de juiste zijn om de geloven. Ik kan alleen nergens concreet vinden wat die consensus precies inhoud.

aan verandering ook zonder de invloed van de mensheid
Klopt, ontkent niemand van de wetenschap toch?

Consensus is o.a. Co2? Ik denk dat sceptisch zijn goed is ten aanzien van oplossingen en daarover meedenken. Maar er zijn volgens mij ook veel mensen die alles weigeren te overwegen wat de wetenschap concludeert. En dat doet mij soms denken aan de groep die wilt geloven, alle data ten spijt, dat de aarde plat is.

Laatst bewerkt:
Zonder dat was het leven als wij kennen nooit ontstaan. Daarnaast gaat alles dood als het CO2 gehalte een kwart wordt van wat nu en pas bij ruim het tienvoudige.

Dit heeft weinig zin merk ik. Jammer. Ik ga het zoeken naar antwoorden elders voortzetten.

Ik denk niet dat je bevredigende antwoorden zult gaan vinden.

Zonder dat was het leven als wij kennen nooit ontstaan. Daarnaast gaat alles dood als het CO2 gehalte een kwart wordt van wat nu en pas bij ruim het tienvoudige.

Dit dus. CO2 wordt afgeschildert als een groot kwaad terwijl het eigenlijk de bron van ons leven is (samen met water, zonlicht).
Het verminderen van CO2 is dan ook een zeer dom idee.

Laatst bewerkt:
Klopt, ontkent niemand van de wetenschap toch?

Consensus is o.a. Co2? Ik denk dat sceptisch zijn goed is ten aanzien van oplossingen en daarover meedenken. Maar er zijn volgens mij ook veel mensen die alles weigeren te overwegen wat de wetenschap concludeert. En dat doet mij soms denken aan de groep die wilt geloven, alle data ten spijt, dat de aarde plat is.
De wetenschap concludeert dat die hele klimaathoax bullshit is.

Hier een lijst met wetenschappers (pagina 5 t/m 19):

Klimaat is tot een religie verheven door de linkse kerk om meer macht naar zich toe te trekken. En deze religie draait, zoals elke religie, op angst. Zoals ook duidelijk te zien is bij haar nieuwste profeet, Greta.

En met die angst worden nieuwe kinderen geindoctrineerd, en die gaan weer allemaal links stemmen. Waarom denk je dat die hele klimaatdiscussie zo gepolitiseerd is? Het ene moment gaat het over het klimaat en vervolgens wordt Trump weer genoemd. Het is zo ontzettend doorzichtig.

Laatst bewerkt:
Ja dan moet je em ook niet beginnen door het kortzichtig en misleidend te noemen ;)
Waarom niet? Jij noemt het een hele hoax. Dat gaat nog veel verder dan wie dan ook in dit topic heeft gepost. Ik vind het prima en ben ook een andersdenkende. Maar ik kom met dit soort meningen niet veel verder dus laat het hierbij, zoals eerder al aangegeven.

Waarom niet? Jij noemt het een hele hoax. Dat gaat nog veel verder dan wie dan ook in dit topic heeft gepost. Ik vind het prima en ben ook een andersdenkende. Maar ik kom met dit soort meningen niet veel verder dus laat het hierbij, zoals eerder al aangegeven.

Er valt ook niet veel over te discussiëren apart van het geven van meningen. Meetresultaten zeggen namelijk niet zo veel want onderzoeken worden overal beïnvloed. Ik heb deze discussie wel eens gevoerd op school (meerdere docenten met een PhD in chemie) en zij delen mijn mening dat die klimaatdiscussie gewoon bullshit is en dat veel onderzoeken gewoon bs zijn.

Dus tja, Greta of daadwerlijke wetenschappers die er voor gestudeerd hebben. Wie zou er meer verstand hebben?
In ieder geval niemand die op het malieveld stond gister.

Maar er zijn volgens mij ook veel mensen die alles weigeren te overwegen wat de wetenschap concludeert. En dat doet mij soms denken aan de groep die wilt geloven, alle data ten spijt, dat de aarde plat is.

Ik sta zakelijk en privé voornamelijk in contact met mensen met een bèta achtergrond (toxicoloog, biochemicus, milieukundige, chemischtechnoloog enz.) en het is grappige dat binnen die groep 97% tot de sceptici behoren.
Dat samen met de lijst die @apfelstrudel heeft laten zien en mijn eigen verstand laat mij geloven dat het allemaal wel erg overdreven wordt gebracht door de klimaatdrammers.

Er valt ook niet veel over te discussiëren apart van het geven van meningen. Meetresultaten zeggen namelijk niet zo veel want onderzoeken worden overal beïnvloed. Ik heb deze discussie wel eens gevoerd op school (meerdere docenten met een PhD in chemie) en zij delen mijn mening dat die klimaatdiscussie gewoon bullshit is en dat veel onderzoeken gewoon bs zijn.

Dus tja, Greta of daadwerlijke wetenschappers die er voor gestudeerd hebben. Wie zou er meer verstand hebben?
In ieder geval niemand die op het malieveld stond gister.
Waarom toch die drang om zaken in het belachelijke te trekken. Ik denk over chuckie waarschijnlijk hetzelfde als jij. En leuk dat je over wetenschap begint, alsof al die duizenden anderen geen wetenschapper zijn. Is toch geen steekhoudend argument. Dus omdat jij de ene wetenschapper wilt geloven maar niet de ander is het een hoax. Misschien heb je gelijk, maar waar ik nou zo benieuwd naar ben is op welke vlakken wetenschappers elkaar wel vinden. Hele insteek van waarom ik hier onlangs naar heb gevraagd.

Wat vinden we hiervan? En zo is er veel te vinden.

Waarom toch die drang om zaken in het belachelijke te trekken. Ik denk over chuckie waarschijnlijk hetzelfde als jij. En leuk dat je over wetenschap begint, alsof al die duizenden anderen geen wetenschapper zijn. Is toch gewn argument.
Dat in het belachelijk trekken was niet van toepassing op jou, maar op al die fanatieke jongeren die laatst stonden te demonstreren met spandoekjes met achterlijke teksten er op ;)

Dat in het belachelijk trekken was niet van toepassing op jou, maar op al die fanatieke jongeren die laatst stonden te demonstreren met spandoekjes met achterlijke teksten er op ;)
Ja ik snap die lui ook niet. Die zouden zichzelf ook eens onder de loep moeten nemen. Net als wij onszelf overigens. Wat geloven we en waarom willen we dat. Maakt het ons blind of staan we ook open voor andersdenkenden. En dat laatste werkt twee kanten op. Er is een hoop religie bij, althans zo komt het soms over, terwijl ik harde data wil zien, fundamentele kennis.

Waarom toch die drang om zaken in het belachelijke te trekken. Ik denk over chuckie waarschijnlijk hetzelfde als jij. En leuk dat je over wetenschap begint, alsof al die duizenden anderen geen wetenschapper zijn. Is toch geen steekhoudend argument. Dus omdat jij de ene wetenschapper wilt geloven maar niet de ander is het een hoax. Misschien heb je gelijk, maar waar ik nou zo benieuwd naar ben is op welke vlakken wetenschappers elkaar wel vinden. Hele insteek van waarom ik hier onlangs naar heb gevraagd.

Wat vinden we hiervan? En zo is er veel te vinden.
Thnx je bevestigd mijn punt:

Waarom denk je dat die hele klimaatdiscussie zo gepolitiseerd is? Het ene moment gaat het over het klimaat en vervolgens wordt Trump weer genoemd. Het is zo ontzettend doorzichtig.

De klimaatdiscussie wordt in jouw Volkskrant artikel ook meteen weer gebruikt voor politieke doeleinden.
In alinea 2 wordt meteen weer verwezen naar een rechts politicus:

"Maar sceptici halen het verleden vooral van stal om aan te geven: zie je wel, het komt niet door de mens. ‘Klimaat verandert voortdurend, logisch dat het sindsdien dus weer wat opwarmt’, zoals Thierry Baudet pas nog twitterde in een bericht dat anderhalf duizend ‘likes’ kreeg."

Een wetenschappelijke discussie hoort geen politieke kleur te hebben.

Terug
Naar boven