AndroidHealthClinic

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Kamer akkoord met recht op thuiswerken

Een meerderheid in de Eerste Kamer gaat akkoord met de initiatiefwet Flexibel Werken. VVD en SP blijven kritisch op het wetsvoorstel van Tweede Kamerleden Van Hijum (CDA) en Voortman (GroenLinks). Het parlement ging in de herfst akkoord met de wet, die werknemers het recht geeft om een verzoek voor thuiswerk of flexibele werktijden in te dienen.
Werknemers kunnen thuiswerken niet afdwingen, maar de werkgever moet een verzoek wel ‘serieus overwegen’. Werkgevers die een verzoek tot flexibeler werktijden weigeren, moeten kunnen aantonen dat het ingaat tegen het bedrijfsbelang.

Ik zeg vereis bij het weigeren van thuiswerken ook dat aantoonbaar bedrijfsbelang.

Denk je eens in hoeveel dit aan moderne maatschappelijke problemen zou oplossen. Letterlijk alle kantoorwerkers lekker thuis laten blijven.

Hoeveel minder co2 uitstoot, hoeveel minder fijnstof, hoeveel minder kantoorpanden, hoeveel meer ruimte voor natuur, minder files, minder ov, meer roomwuinte. Mensen ook echt aanwezig laten zijn in de opvoeding van hun kinderen. Meer vrije tijd en minder stress. Ik zie de utopie al voor me.

Waar kan ik m'n miljoenen lobbygeld krijgen voor dit idee?

• Hier in Nederland kennelijk 1.000 miljard moeten spenderen aan een rendement dat niet eens een druppel op een gloeiende plaat mag heten
  • We met bijna 8 miljard mensen onze voetafdruk denken te kunnen gaan veranderen, als 5 miljard van de mensen niet mee gaat werken
  • We energie groen noemen om de verkeerde redenen (bruinkoolcentrales die onze elektrische auto's opladen als klein voorbeeld)
  • We om de hete brij heen blijven draaien en als er echt zoden aan de dijk moeten worden gezet, niemand thuis geeft; omdat geen verdienmodel (denk aan kerncentrales op grote schaal, hoeveel kerncentrales kun je denk je voor 1.000 miljard operationeel krijgen in bulk?)
  • We denken dat de huidige klimaatveranderingen dusdanig beïnvloedbaar zijn door ons handelen (grootheidswaan much?)
  • We de historie van de aardbol, voor zover we die juist in kaart hebben gebracht, compleet negeren inzake koudere en warmere cycli?
  • We weten dat we de laatste 100 jaar al zo vaak zijn voorgelogen over het klimaat en er nu weer intrappen?
  • We Co² uitgemolken hebben en dus nu over naar Stikstof overstappen
  • We zelfs kinderen in zetten om brand en doodslag te schreeuwen

Weet niet wat je precies bedoelt met het vetgedrukte maar de hele global warming/cooling theorie is inmiddels ontkracht, mocht je daar naar refereren. Ben het overigens wel eens of neutral met de andere punten buiten voorgelogen over klimaat, kan me niet herinneren wanneer er iets grof onwaars is gezegd over het klimaat. Heb je een voorbeeld?

Weinig tussen te krijgen imo

Die Greta heeft toch maar een vreemd uiterlijk. Ze hebben net een sequel gemaakt op The Shining waarin ze haar probleemloos hadden kunnen casten.

How dare you!

16 met het lichaam van een 10 jarige (no pedo)

En het hoofd van een 60 jarige.

Ze is sowieso een suicide waiting to happen. Ach ja, weer iemand geofferd op het altaar der klimaatwaanzin.

Terug
Naar boven