- Waardering
- 21.437
Wat ik mis, schreef het gister elders ook al, is van de rechtervleugel en/of het midden enige consensus. Sommigen lijken enkel te ageren en schreeuwen maar komen zelf met nul komma nul oplossingen.
Ik lees frequent stukjes van Maarten Boudry, schrijft niet onaardig vind ik.
www.trouw.nl
Ook hij schrijft:
Ik lees frequent stukjes van Maarten Boudry, schrijft niet onaardig vind ik.
Filosoof Maarten Boudry: klimaatspijbelaars, met jullie paniek schieten we niks op
De Belgische klimaatspijbelaars Kyra Gantois en Anuna De Wever schreven een open brief. Filosoof Maarten Boudry schrijft terug.
Zouden ze het dan allemaal mis hebben? Onder al die ontkenners zitten een hoop charlatans, uit de mottenballen gehaalde meningenmakelaartjes en hier en daar eentje van naam maar bijna altijd uitgekotst, linksof of rechtsom. Of mis ik hier iets? Ben er niet dagelijks mee bezig en weet er onvoldoende vanaf. Dus moet ik afgaan op autoriteiten, je moet wel. De kennis mis ik domweg om zelf te lopen filteren.Laat over één iets duidelijkheid bestaan: jullie hebben volkomen gelijk dat het klimaat opwarmt, en dat dat grotendeels ligt aan de menselijke uitstoot van CO2 en andere broeikasgassen. Voor klimaatontkenners of ‘sceptici’ hoeven we geen geduld meer te hebben. In jullie brief trekken jullie resoluut de kaart van de wetenschap, en daar ben ik blij om.