AndroidHealthClinic

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.061
Lief dat je je zorgen om mij maakt.

Maar zoals Bismarck ooit zei:
"Niet door gepraat en meerderheidsbesluiten worden de grootste vragen der tijd beslist, maar door ijzer en bloed."
Dan zou je protestantse vriend behoorlijk in zijn nopjes zijn geweest met de manier waarop groepen Afrikanen naar Europa komen.

Dan zou je protestantse vriend behoorlijk in zijn nopjes zijn geweest met de manier waarop groepen Afrikanen naar Europa komen.
Jup daarom ben ik voor een harde aanpak van dit probleem. Minder polderen, meer de lange lat tevoorschijn toveren. We zijn te zwak in Europa en dat zal dan ook ons einde worden als dit zo door blijft gaan.

• #1.063
Jup daarom ben ik voor een harde aanpak van dit probleem. Minder polderen, meer de lange lat tevoorschijn toveren.
Hoe kan je dat bereiken binnen het huidige rechtssysteem. En te voorkomen dat onze gedragingen gaan lijken op die van de anderen welke we zo vaak, terecht, veroordelen.

Hoe kan je dat bereiken binnen het huidige rechtssysteem.
Het huidige rechtssysteem wordt niet juist uitgevoerd. Zie bijv. Syriëgangers: wie strijdt voor een vreemde mogendheid is strafbaar. Daarnaast wordt de Nederlandse nationaliteit afgepakt. Dit gebeurd echter niet door zwak beleid. De wet wordt niet nageleefd.

• #1.065
Het huidige rechtssysteem wordt niet juist uitgevoerd. Zie bijv. Syriëgangers: wie strijdt voor een vreemde mogendheid is strafbaar. Daarnaast wordt de Nederlandse nationaliteit afgepakt. Dit gebeurd echter niet door zwak beleid. De wet wordt niet nageleefd.
Dat is een juridisch moeras.
Hoe verhoudt het voornemen van het Openbaar Ministerie (OM) om de veteraan in kwestie te gaan vervolgen zich tot de volgende uitlatingen van het OM eerder dit jaar: «Vroeger was het in dienst treden bij buitenlandse strijdkrachten strafbaar, nu is het niet langer verboden. Je mag alleen niet deelnemen aan een strijd tegen Nederland»?2
Antwoord 4
In oktober 2014 heeft het OM laten weten dat drie personen die met de Koerden meevochten tegen ISIS niet konden worden vervolgd voor het in vreemde krijgsdienst treden, omdat dit enkel strafbaar is wanneer men in krijgsdienst treedt bij een vreemde mogendheid waarmee Nederland in oorlog is of dreigt te raken. Naar aanleiding van deze mededeling is de onjuiste suggestie in de media gewekt dat personen die deelnemen aan een gewapende strijd in het geheel niet vervolgd zouden kunnen worden.3 In reactie hierop heeft het OM op 31 oktober 2014 laten weten dat deelname aan het gewapend conflict in Irak en Syrië in beginsel strafbaar is en dat Nederlanders die daar vechten gewoon onder het Nederlandse strafrecht kunnen worden vervolgd voor commune of terroristische misdrijven.4 Het doden van anderen, waaronder ISIS-leden, kan dus leiden tot een strafrechtelijke vervolging voor commune delicten, zoals moord. Het OM weegt per geval zorgvuldig af of opsporing en aansluitend vervolging haalbaar en opportuun is. Dit is uiteraard afhankelijk van de concrete omstandigheden.
Op dit moment wordt opsporingsonderzoek verricht naar de handelingen van A. in Syrië. Op basis van de resultaten van dit onderzoek zal het OM vervolgens beoordelen of een strafrechtelijke vervolging mogelijk en opportuun is.

Los van dit laatste kan ik mij soms voorstellen dat er grote belangen op de achtergrond meewegen. Landsbelangen. Ik weet er te weinig van om daar genuanceerd een uitspraak over te doen, wat ik al schreef het komt op mij als een moeras over. Rutte heeft niet zonder reden gezegd dat hij vindt dat ze daar beter dood kunnen gaan, is veel minder complex.

Het staat er letterlijk:
"Je mag alleen niet deelnemen aan een strijd tegen Nederland"

• #1.067
Meer vragen van Pechtold wat over een dergelijk voorbeeld gaat.
"Je mag alleen niet deelnemen aan een strijd tegen Nederland"
In welke strijd tegen Nederland was dit? Lijkt een voor de hand liggende vraag maar ik weet echt niet of het wel ooit als zodanig is gekwalificeerd. We hebben meegeholpen maar daar ergens begint het moeras m.i.
Ik bedoel er zijn behoorlijk wat kamerleden geweest die ook verbaasd waren en zich hierin hebben vastgebeten, zonder bevredigend resultaat volgens mij?

Same same

Vraag 2
Is het waar dat het Nederlanders verboden is om in vreemde krijgsdienst te treden? Is het waar dat tevens Nederlanders verboden is zich aan te sluiten bij een terroristische organisatie?

Antwoord 2
Ja. In artikel 101 van het Wetboek van Strafrecht is het Nederlanders verboden, in het vooruitzicht van een oorlog met een buitenlandse mogendheid, vrijwillig bij deze mogendheid in krijgsdienst te treden. Daarnaast is het op grond van artikel 140a van het Wetboek van Strafrecht verboden deel te nemen aan een organisatie die tot oogmerk heeft het plegen van terroristische misdrijven.

Zoals ik zei. De wet is duidelijk maar er wordt niet gehandhaafd.

• #1.069
Zoals ik zei. De wet is duidelijk maar er wordt niet gehandhaafd.
Akkoord. Maar waarom. Even niet de melodie van Rutte is een landverrader want dat stadium zijn we toch hopelijk wel voorbij. De man wilt zijn werk ook goed doen en loopt heus niet samen te spannen met IS. Ik ben dan benieuwd wat voor krachten er opspelen in de wereldpolitiek. Welk groter belang wordt hiermee gediend. Dat de EU geen zak kan uitrichten is wel duidelijk, zie de situatie met de Koerden as we speak. Punt van bewijslast speelt een rol, het is nog niet zo makkelijk om die figuren te veroordelen op basis van onvoldoende bewijzen.

Hoe kan je dat bereiken binnen het huidige rechtssysteem. En te voorkomen dat onze gedragingen gaan lijken op die van de anderen welke we zo vaak, terecht, veroordelen.
Ik zie wel een zekere selectiviteit in het bestraffen van friezen en klimaatmensen die een weg versperden. Niet dat straffen het op zou lossen maar die laatsten werden aan de rand van de stad losgelaten? Hoeven niet voor te komen om mee te gaan schoffelen?

Akkoord. Maar waarom. Even niet de melodie van Rutte is een landverrader want dat stadium zijn we toch hopelijk wel voorbij. De man wilt zijn werk ook goed doen en loopt heus niet samen te spannen met IS. Ik ben dan benieuwd wat voor krachten er opspelen in de wereldpolitiek. Welk groter belang wordt hiermee gediend. Dat de EU geen zak kan uitrichten is wel duidelijk, zie de situatie met de Koerden as we speak. Punt van bewijslast speelt een rol, het is nog niet zo makkelijk om die figuren te veroordelen op basis van onvoldoende bewijzen.
De resolutie van Straatsburg.

• #1.072

• #1.073

Volgende week komt Jan Roos met een werkend kankermedicijn voor alle varianten. True story.

• #1.075
Of gewoon vegan worden, dan krijg je ook nooit kanker, sterker nog je zult er zelfs door kunnen genezen.
Lijkt mij onwaarschijnlijk. Althans nog niet bewezen dat het invloed heeft op afremmen laat staan genezing. Enkel minder kans.

Was in het verlengde van jouw statement. ;)

Jouw antwoord past ook goed bij de oplossing(en) van het “klimaatprobleem”.

• #1.077

Eens zien of ik die kan lezen.

Het hele conflict Turkije/Syrië is gewoon een nieuw excuus om de massa-immigratie en omvolking door te drukken

Er komen door Turkije/Syrië weer mensenmassa's deze kant op, die zullen weer worden neergezet als zielig en moeten wij weer opnemen.

Dit is ook weer de totale incompetentie en onwil van de EU om een buitengrens, asielregeling en opvang in de regio te organiseren.

Als er ergens een conflict is, dan wil met niet het risico nemen daar iets te doen: opvang, troepen sturen, men kan het thuis niet verkopen, dat durft men pas als ze hier al aan de poort kloppen. In dit geval kan hier al een Grieks eiland zijn, of een Spaanse enclave. Die Amerikanen hebben het netjes gevraagd of Europa ook niet een bijdrage kon leveren.

Kleine positieve voorbeelden die ik niet ongenoemd wil laten: trainen van kustwacht/marine en grensbewaking in Afrikaanse landen.

Wellicht al in de vergetelheid, maar in Turkse moskeeën in heel Europa werd bij hun vorige inmenging in Syrië aan de Euro-Turken uitgelegd dat hier een jihad werd gevoerd.

Wat zeiden de Bene Gesserit ook al weer over politiek en religie in dezelfde kar.

Men kan of wil niets leren van de vorige keer, want als de problemen zijn opgelost kan je je niet langer profileren. Timmermans had in die zin gelijk toen hij Plasterk voorhield dat de politiek niet op zoek moet naar de meest efficiënte oplossing.

Wel benieuwd of die Russische luchtafweer van Erdogan ook werkt tegen Poetin's pilootjes...

Martijntje heeft een slechte dag :roflol:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven