MuscleMeat

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Als rationeel type snap ik echt niet waarom we vrijwel alleen aan symboolpolitiek doen.

100 km per uur rijden, veel impact en ergernis bij mensen, nauwelijks echt effect. Ongelofelijk. Bouw dan een thoriumreactor in plaats van die achterlijke biomassa bij stook.

laat hogere invoerrechtwn betalen op zeer belastende brandstoffen en zaken als soja en palmolie. Maar nee; we gaan burgers pesten die toch al uren per dag in de file staan.

ik mis realiteit in oplossingen aan alle kanten van het politieke spectrum. Wat een drama.
:exactly:
Goeie post. M.i. zit de oplossing sowieso in kernenergie.

:exactly:
Goeie post. M.i. zit de oplossing sowieso in kernenergie.

Voorlopig; jazeker. Thorium en kernfusie voor de toekomst. Alleen zon en wind gaan niet voldoende zijn, er is een basishoeveelheid nodig. En anders zullen we toch genoegen moeten nemen met het gebruik van veel minder energie. En dat wil niemand, vooral ook al die geitenwollensokken, of hipsterbaardtypes niet. Allemaal willen we dat een ander wat inlevert. De boeren (want ik ben geen boer), automobilisten (want ik kan lekker wél met het OV of de fiets naar het werk), vleeseters etc. Dit in combinatie met onvervalst hollands calvinisme is dat we onszelf niets meer toestaan, terwijl hiernaast duitsland op gas overgaat....

Het mag wat mij betreft op sommige vlakken echt wel wat minder, maar zo selectief en niet echt gebaseerd op feiten en resultaten.... ik snap het echt niet.

u allemaal mogelijk gemaakt door symboolpolitiek.

@ 1:08
Altijd hun tijd ver vooruit.

Als rationeel type snap ik echt niet waarom we vrijwel alleen aan symboolpolitiek doen.

100 km per uur rijden, veel impact en ergernis bij mensen, nauwelijks echt effect. Ongelofelijk. Bouw dan een thoriumreactor in plaats van die achterlijke biomassa bij stook.

laat hogere invoerrechtwn betalen op zeer belastende brandstoffen en zaken als soja en palmolie. Maar nee; we gaan burgers pesten die toch al uren per dag in de file staan.

ik mis realiteit in oplossingen aan alle kanten van het politieke spectrum. Wat een drama.

dit inderdaad, of ga investeren in dingen die wel werken.
het is bewezen dat nieuwere auto's schoner zijn. wat doen we, we maken ze met belasting heel erg onaantrekkelijk.
pas die sloop regeling weer toe, daar werd toen goed gebruik van gemaakt, maar ga niet mensen pesten met een mileuzone met camera's etc. dat is waarschijnlijk net zo duur als al die vervuilende auto's op te kopen en werkt veel minder.

of ga eens investeren in goed openbaar vervoer. als dat goed werkt zul je vanzelf zien dat meer mensen daar gebruik van gaan maken ipv de auto gaan pakken.
we hebben ook in nederland nog steeds gewoon dieseltreintjes die naar/door natura 2000 gebieden rijden, dus zo groot is het probleem nog net niet.

moet de verhoogde stikstof uitstoot van de biomassa centrales ook nog gecompenseerd worden?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.346
Tegenpartij, lachen.

Bijna stilstaand verkeer, ook wel files genaamd, dragen pas echt bij aan verhoogde uitstoot maar hier wordt al jaren geen actie op ondernomen. Files zijn een van de makkelijkst op te lossen problemen: Meer asfalt.

• Like
Waarderingen: BB_
Bijna stilstaand verkeer, ook wel files genaamd, dragen pas echt bij aan verhoogde uitstoot maar hier wordt al jaren geen actie op ondernomen. Files zijn een van de makkelijkst op te lossen problemen: Meer asfalt.
Can confirm . A27 Gorinchem , morgen weer. :p

Niet meer asfalt, maar minder auto’s (op het zelfde moment) is de oplossing.

• #1.353
Nvm.

Laatst bewerkt:
  • #1.357

Inslapertje.

• Sad
Waarderingen: BB_
Mijn vriendin is links. Zoals al mijn vorige vriendinnen ook links waren. Ze is wel intelligent tot op zekere hoogte. Maar vooral ongeïnformeerd. Gisteren begon ze te preken dat ik in mijn rechtse bubbel zit en niets van de wereld weet.

Eerder heb ik al rustig gevraagd naar haar argumenten voor 70+ belasting voor de rijken en hoe dit zich in de praktijk uit zal pakken. Immigratie is altijd een leuke. Nu ging het gisteren om climate change en ik vroeg haar wat informatie. Toen ze begon over het gat in de ozonlaag en de ijsberen moest ik lachen. Daardoor is ze boos naar huis gegaan.

Toegegeven ik kan wel eens neerbuigend overkomen in een discussie en hou van het debat. Maar een linkse liberale vriendin hebben met een hoog intellect heeft mij wel meer inzicht gegeven in het brein van de linksmens en bevestigd wat we allemaal al weten. De standpunten zijn toch veelal gebaseerd op emotie die gevormd wordt door de vele blootstelling aan msm op tv en radio. Dat en anakdotisch bewijs.

Mijn vriendin komt uit Nieuw Zeeland, is 12 jaar jonger (ik 36 zei 24) maar ze is wel slim, heeft veel gereisd en weet wel wat van wereldgeschiedenis. Maar bijvoorbeeld criminaliteit van immigranten dat wordt door linkse mensen niet geregistreerd. De linkse media belicht het niet en ik heb haar de CBS statistieken moeten laten zien, vertalen en toelichten en pas na maanden kwam een beetje besef. Al haar expat vrienden waarvan vele uit moslimlanden voldoen niet aan die slechte omschrijving.

Het is bizar om te zijn dat het politiek correcte brein op een bepaald moment kortsluiting maakt en niet wil accepteren dat er in de wereld bepaalde krachten en belangen spelen.

Het heeft mij alle hoop doen verliezen dat de nieuwe generatie pc kids nog te redden is. Mensen als Klaver in de top 100 van Times is gewoon wat deze liberals de hele dag zien en horen. De strategie van de msm werkt. Ik twijfel of ik met deze vrouw samen kan blijven maar wil een relatie die verder erg goed is niet vast laten lopen op politiek.

Sommige mensen slapen gewoon. Ze zien alleen msm, kijken netflix en talkshows waar grappen over Trump worden gemaakt. Ze kijkt ook wel FOX voor een tegengeluid maar ziet dan enkel over the top rechtse propaganda. Het is pijnlijk maar je komt echt bijna niet door die linkse indoctrinatie heen.

Ik denk dat mannen nog wel te redpillen zijn maar vrouwen is een ander verhaal. Vrouwen op topposities doet mij dan ook vrezen voor wat komen gaat.

Terug
Naar boven