Fitness Seller

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Thorium fissie en deuterium/tritium fusie is de toekomst :).

Zonnepalen gaan niet werken tenzij je massive energieopslag capaciteit hebt. Laat dat nou net het probleem zijn met elektriciteit, we kunnen het nog niet opslaan zoals we bijv. doen met fossiele brandstoffen in silo's.

Met de komst van meer en meer elektrische auto's, stijgt 's nachts de vraag naar stroom harder en harder. Zonne energie gaat niet werken.

Thorium fissie en deuterium/tritium fusie is de toekomst :).

Zonnepalen gaan niet werken tenzij je massive energieopslag capaciteit hebt. Laat dat nou net het probleem zijn met elektriciteit, we kunnen het nog niet opslaan zoals we bijv. doen met fossiele brandstoffen in silo's.

Met de komst van meer en meer elektrische auto's, stijgt 's nachts de vraag naar stroom harder en harder. Zonne energie gaat niet werken.
Thorium zou een mooie tussenoplossing zijn. Energieopslag is geen enkel probleem, het is nu alleen niet rendabel.

Energieopslag is geen enkel probleem, het is nu alleen niet rendabel.
Dan is het dus wel een probleem. Het wordt allemaal te duur. Dit icm een economische crisis gaat niet werken.

Voor zover ik weet kunnen we nog niet energie opslaan op grote schaal. Ik heb het niet over zo'n tesla batterypack in je huis, maar echte grote schaal zoals we doen met olie in silo's.

Ik kan iets gemist hebben, in dat geval enlighten me :).

Een overschot van elektrische energie kan je omzetten in chemische energie (kunstmatige brondstoffen), kinetische energie (vliegwielen, stuwmeer) en warmte (of gewoon grotere (zout)buffer gebruiken in zonnecollectoren). Dat is allemaal niet zonder verlies en dus niet rendabel als energie schaars is en olie nog steeds de goedkoopste bron is. Dat neemt niet weg dat het niet mogelijk is. Daarnaast kan je de vraag en aanbod van energie beter op elkaar afstemmen met slimme elektronica en grotere buffers. En als we dan toch allemaal een elektrische auto hebben kunnen de accu’s daarvan ook op een slimme wijze gebruikt worden fluctuaties op te vangen. Dit gaat niet binnen een paar jaar, maar ik mag toch hopen dat dit over 50 jaar grotendeels mogelijk is.

Een andere energiebron dan de zon zal nooit de ons van een gelijke hoeveelheid energie kunnen voorzien.

Een overschot van elektrische energie kan je omzetten in chemische energie (kunstmatige brondstoffen), kinetische energie (vliegwielen, stuwmeer) en warmte (of gewoon grotere (zout)buffer gebruiken in zonnecollectoren). Dat is allemaal niet zonder verlies en dus niet rendabel als energie schaars is en olie nog steeds de goedkoopste bron is. Dat neemt niet weg dat het niet mogelijk is. Daarnaast kan je de vraag en aanbod van energie beter op elkaar afstemmen met slimme elektronica en grotere buffers. En als we dan toch allemaal een elektrische auto hebben kunnen de accu’s daarvan ook op een slimme wijze gebruikt worden fluctuaties op te vangen. Dit gaat niet binnen een paar jaar, maar ik mag toch hopen dat dit over 50 jaar grotendeels mogelijk is.

Een andere energiebron dan de zon zal nooit de ons van een gelijke hoeveelheid energie kunnen voorzien.
'Voorspellen' voor over 50 jaar...dat kan alleen in een geleide economie. Heb jij vast voor gestemd Steks.

Dan is het dus wel een probleem. Het wordt allemaal te duur. Dit icm een economische crisis gaat niet werken.

Voor zover ik weet kunnen we nog niet energie opslaan op grote schaal. Ik heb het niet over zo'n tesla batterypack in je huis, maar echte grote schaal zoals we doen met olie in silo's.

Ik kan iets gemist hebben, in dat geval enlighten me :).

Dat kan wel, rendabiliteit is het enige probleem.
Omzetting naar waterstof ,en dan opnieuw naar elektriciteit, houdt significante verliezen in. 'Groene elektriciteit' maakt dat nog minder interessant.

Vroeger onderhield ik zo'n unit waaruit 'afval' waterstof werd omgezet naar elektriciteit. Die waterstof (bijproduct) werd gewonnen uit een proces die massa's co2 de lucht in stoot.
Niettemin werd die elektriciteit verkocht als 'groen'. Eigenlijk is het allemaal om je een breuk te lachen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.828
Screenshot_20210322-194153_de Volkskrant.jpg

Filmpje niet gekeken, maar zag m onlangs op tv over z'n boek De Staat van het Klimaat. Overwoog het te kopen.
Denk dat je dit van Theo Wolters dan ook wel de moeite vind. Heeft mijn blikveld wel verbreed in 2016.

• Like
Waarderingen: BB_
Dat kanaal wantrouw ik nogal, waarschijnlijk om dezelfde reden dat jij geabonneerd bent. :D

Van Crok heb ik al vaker dingen gezien, onder andere dat andere filmpje dat je postte, snijdt wel goede punten aan.
Ik zie dat kanaal vaker voorbij komen, maar nooit echt gevolgd. Neigt het naar complotdenken net als Café Weltschmerz of valt met mee?

Ik zie dat kanaal vaker voorbij komen, maar nooit echt gevolgd. Neigt het naar complotdenken net als Café Weltschmerz of valt met mee?
Recentelijk weinig van Weltschmerz gezien, maar ik zou zeggen erger en mogelijk op sommige onderwerpen meer impact.

Mensen die mij nooit op iets van WS zouden wijzen, hadden nu van een bekende iets van BB doorgekregen en wilde het ook even aan mij laten weten.

Ik noem het kritisch denken, ja net als Weltschmerz. Mensen die me een jaar geleden als complot denker wegzette lopen nu achter de feiten aan (ja niet zelf bedacht :D)

Ik noem het kritisch denken, ja net als Weltschmerz. Mensen die me een jaar geleden als complot denker wegzette lopen nu achter de feiten aan (ja niet zelf bedacht :D)
De meeste mensen zijn schapen, die ook!

Jij bent tenminste de OG, niet iemand die uit verveling of wanhoop opeens van alles wil aannemen. Daarmee ben ik het niet over alles met je eens, maar tot op zekere hoogte respecteer ik dat wel.

Ik volgde Weltschmerz eerst ook en er zaten goede afleveringen bij, maar achteraf realiseerde ik mij dat het vaak ook wel eenzijdig werd gebracht en figuren als Willem Engel kwamen ook aan het woord. Niets mis mee an sich, iedereen mag z'n verhaal doen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven