Fitness Seller

knakkende rug

chrisk

Elite Member
15 jaar lid
10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
12.367
Sinds ik goed bezig ben met squats en deadlifts is m'n houding veel verbeterd, maar als ik m'n schouderbladen naar achteren trek/lats aanspan of m'n rug aanspan als bij hyperextensions, dan knakt er nogal wat. Ik kan m'n rug nou ook op zo veel manieren aanspannen dat ik soms niet meer weet wanneer ik nou een nette neutrale houding heb.

Hebben jullie daar ook ervaring mee? Is het gewoon kraakbeen o.i.d. dat zich zo gedraagt met alle ladingen die er om de dag op komen te staan? Of ga ik de volgende keer dat ik squat door m'n rug?

- als je buiten geluiden geen symptomen hebt in de onderrug, dan is er geen reden om te vermoeden dat je een verhoogd risico hebt op 'er doorheen gaan'.
- geluiden in de schoudergordel komen vaker voort uit 'het langs elkaar lopen' van pezen en spieren dan uit gewrichten. Eea zou wat explicieter kunnen worden naarmate je gespierdheid wat toeneemt en je lichaamsgevoel wat veranderd.

Heb het zelf ook als ik mijn schouders naar achter trek en mijn borst naar voren dus. Tussen mijn schouderbladen en iets daaronder kraakt het dan. Mijn rug voelt daarna los aan en heb nooit rugklachten gehad :-) volgens mijn kan het geen kwaad en is het juist goed dat je je zo kan 'ontspannen'

Ik heb het met bankdrukken wel eens dat mijn schouder knakt maar dit zit meer aan de voorzijde maar heb verder geen last van pijn ofzo

Terug
Naar boven