Fitness Seller

KoenDL's log

KoenDL

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
78kg
Hallo allemaal!

Heb me vandaag eindelijk eens een log gemaakt op deze site. Veel mensen zeggen me dat het echt een goede motivatie kan zijn om hard te blijven trainen!

Ikzelf ben 21 jaar. Momenteel ben ik 3 maanden bezig bij bodybuilding maar mijn hoofdsport is al sinds m'n 7de Karate.

Heb deze topic hoofdzakelijk even gemaakt om wat verdere tips enzo te verkrijgen over eventuele aandachtspunten e.d. ... in het kort als jullie denken dat jullie me met iets kunnen helpen mogen jullie dat dus steeds doen!

Heb de laatste tijd grote aandacht besteed aan een goed voedingsschema en ben nadien ook met shakes begonnen.

Kwa supplementen neem ik eiwitten, carbs, L-glutamine en af en toe een crea kuur.

Huidig voedingsschema:

Ontbijt: Meestal brood, platte kaas, eieren, melk, cornflakes, ..

10-uurtje: Een shake

12u: Middageten. Wat de pot schaft zoals ze dat zeggen maar wij eten hier wel heel gezond dus dat is nog niet het ergste (vis, vlees, groeten , aardappelen, ...)

15u: Terug een shake

19u: Terug warm eten (meestal omdat ik smiddags bij de bomma ga eten en 's avonds thuis mee eet :rolleyes:) Voor de rest hetzelfde verhaal als bij 12u

22u: Nog een shake of wat rijst, platte kaas, kaas, ...

Lijkt jullie dit ok of misschien toch iets veranderen?

Huidig trainingsprogramma:

Momenteel werk ik met een drie dagen programma. Meestal train ik 2 dagen, dan 1 dag rust, dan de 3de training en dan weer 1 of 2 dagen rust en dan opnieuw.

Dag 1:Schouders-Biceps

Dag 2:Rug-Benen

Dag 3: Biceps en triceps

Foto's zijn zo genomen zonder eerst bij wat gewichten zitten te zwaaien (wist niet zeker of dit al dan niet de bedoeling is ;) )

35irkib.jpg

x2v03k.jpg

2ibzwc2.jpg

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Cheerz!

welke sT van karate doe je:D
je hebt ongeveer het zelfde lichaam als ik:P alleen ik heb denk ik een iets lager vet percentage en ben ongeveer 2/3 cm langer

• Topic Starter Topic Starter
Wado Ryu!

Die en shotokan zijn zowat de belangrijkste sTen hier in België denk ik..
Van waar ben je en waar train je? Misschien heb ik je al eens gezien?

Ikzelf train hoofdzakelijk in sint-truiden (die club is btw van mijne pa "stoef stoef") ;) , en soms in zoutleeuw, en diepenbeek.

bij welke bond zit je?

ik zit zelf bij de KBN
en train en breda

dat is wel tof als je ene vader hebt die z,n club heeft.
hele goeie vriend van me heeft hetzelfde met taekwondo. en die gast is snel joh:O

Halolo
Wanneer train je je borst? ik zie alleen 2 keer biceps :D
Je eet veel te weinig, een shake alleen is geen maaltijd, zet daar wat havermout en noten bij en je gaat al de juiste richting uit.
Wat zijn je doelen en krachtstats?

Veel succes

Ik vind rug-benen overkill tbh. Dan zit je 2 uur in de gym fzo...

Je kan beter benen (incl. kuiten) apart doen, je kan er schouders bijdoen ook.
Rug kan ook beter apart of antagonist supersetten met borst zoals ik het doe.
borst kan dus met rug of met biceps of triceps (als je daar nog kracht voor hebt).
Armen kunnen apart met schouders of bij rug of borst.

Njah, als je met dit schema vooruit gaat, moet je gewoon blijven doen waar je mee bezig bent.

Je eetschema is niet al te best. De beste maaltijd is waarschijnlijk nog die wat de pot schaft:o.
Shakes zijn geen volwaardige maaltijden, maar supplementen. Gebruik ze dan ook op die manier;).
Elke maaltijd moet evenveel eiwitten (vlees, vis, eieren, zuivel) bevatten en in totaal heb je tussen 2-3g eiwit per kg VVM nodig.
Daarnaast kan je kiezen om carbs en eiwitten te splitsen of bij elke maaltijd ook beide te nemen.

Je shake zou ik naast je bedje zetten en 's morgens als eerste nemen.
Ook een eindje na je training kan je als eerste een shake nemen.
Zorg dat je voor het slapen gaan toch genoeg magere plattekaas/kwark eet voor goed te kunnen 's nachts te kunnen herstellen.
Maak dat je ook zeker een goeie Pre-WO maaltijd eet bestaande uit veel carbs en genoeg eiwitten.

Je rug ziet er vanachter wel goed uit denk ik. Maar van voor gezien zie ik gelijk geen breedte???
Aan je upper trapezius moet je wel werken. Doe je wel shruggs? Probeer eens db shruggs en 'shrugg' richting je achterhoofd. Low reps werken het best normaal (6-8).
Ik mis wel benen foto's...

Goeie basis en gewoon clean blijven bulken.
Je kan ook best eens uitrekenen hoeveel je van alles inneemt (eiwit, carbs, vetten, aantal kcal). Kijk of je in 1 week tussen de 0 en 500gr aankomt, dan zit het wel snor:). Anders zal je wat moeten verhogen/verlagen in kcal.

En zolang je maar blijft vooruitgaan in gewicht dat je neemt in de gym en jouw lichaamsgewicht geleidelijk stijgt, komt alles goed!:D

Veel succes!

Laatst bewerkt:
draai je trouwens ook wedstrijden, kata of kumite?
welke band ben je?
en welke gewichtsklasse draai je?

Rug-Benen? Good luck....

2x per week biceps? :roflol:
wil je nu trainen om je karate te helpen of om als een idioot op het strand te gaan liggen?

Ik weet trouwens niet op welk niveau je aan karate doet. Zelf ben ik bij 'fitness' begonnen omdat ik wat sterker wou worden omdat ik aan wedstrijdkickboksen deed, maar al snel werd ik zo in deze sport getrokken dat ik moest kiezen tussen kickboks en bodybuilding.

Viola hier is m'n training van vandaag:

Borst

Chest press:

3 sets 20 reps elk van 100kg

Bench press:

1 set 8 keer met 70kg
2 sets 6reps elk 80 kg

Decline bench press:

10 reps 70kg
2 sets 8 reps elk 80kg

Triceps

dips:

1 x 18keer
1 x 17 keer
1 x 18 keer

Triceps pulldown:

12 reps 40kg
12 reps 50kg
8 reps 60kg

lying triceps extentions

12 reps 12,5kg elke hand
2 sets 6 reps 14kg elke hand

Cheerz :D

Stevig, niets incline voor je borst?

Stevig, niets incline voor je borst?

Pf nee 3 oefeningen vind ik echt genoeg dan ben ik vrijwel op :D

---------- Toegevoegd om 20:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:27 ----------

draai je trouwens ook wedstrijden, kata of kumite?
welke band ben je?
en welke gewichtsklasse draai je?

Vroeger deed ik meer wedstrijden omda ik toen nog meer kon trainen (zit momenteel op kot in diepenbeek voor mijn studies)
Nu weeg ik ongeveer 80 kilo toen was da minder :D

Ben 1ste kyu zie handtekening he :p

Pf nee 3 oefeningen vind ik echt genoeg dan ben ik vrijwel op :D

---------- Toegevoegd om 20:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:27 ----------

Vroeger deed ik meer wedstrijden omda ik toen nog meer kon trainen (zit momenteel op kot in diepenbeek voor mijn studies)
Nu weeg ik ongeveer 80 kilo toen was da minder :D

Ben 1ste kyu zie handtekening he :p
ik zit nu zelf ook rond de 80 kilo. maar denk als dadelijk het seizoen weer begint en ik weer voluit ga trainen. ik wel weer rond de 77/78 kom.

ben zelf 3e kyu in shotokan karate

Ik vind rug-benen overkill tbh. Dan zit je 2 uur in de gym fzo...

Je kan beter benen (incl. kuiten) apart doen, je kan er schouders bijdoen ook.
Rug kan ook beter apart of antagonist supersetten met borst zoals ik het doe.
borst kan dus met rug of met biceps of triceps (als je daar nog kracht voor hebt).
Armen kunnen apart met schouders of bij rug of borst.

Njah, als je met dit schema vooruit gaat, moet je gewoon blijven doen waar je mee bezig bent.

Je eetschema is niet al te best. De beste maaltijd is waarschijnlijk nog die wat de pot schaft:o.
Shakes zijn geen volwaardige maaltijden, maar supplementen. Gebruik ze dan ook op die manier;).
Elke maaltijd moet evenveel eiwitten (vlees, vis, eieren, zuivel) bevatten en in totaal heb je tussen 2-3g eiwit per kg VVM nodig.
Daarnaast kan je kiezen om carbs en eiwitten te splitsen of bij elke maaltijd ook beide te nemen.

Je shake zou ik naast je bedje zetten en 's morgens als eerste nemen.
Ook een eindje na je training kan je als eerste een shake nemen.
Zorg dat je voor het slapen gaan toch genoeg magere plattekaas/kwark eet voor goed te kunnen 's nachts te kunnen herstellen.
Maak dat je ook zeker een goeie Pre-WO maaltijd eet bestaande uit veel carbs en genoeg eiwitten.

Je rug ziet er vanachter wel goed uit denk ik. Maar van voor gezien zie ik gelijk geen breedte???
Aan je upper trapezius moet je wel werken. Doe je wel shruggs? Probeer eens db shruggs en 'shrugg' richting je achterhoofd. Low reps werken het best normaal (6-8).
Ik mis wel benen foto's...

Goeie basis en gewoon clean blijven bulken.
Je kan ook best eens uitrekenen hoeveel je van alles inneemt (eiwit, carbs, vetten, aantal kcal). Kijk of je in 1 week tussen de 0 en 500gr aankomt, dan zit het wel snor:). Anders zal je wat moeten verhogen/verlagen in kcal.

En zolang je maar blijft vooruitgaan in gewicht dat je neemt in de gym en jouw lichaamsgewicht geleidelijk stijgt, komt alles goed!:D

Veel succes!

Bedankt voor de uitleg!! ;)

Suck training.

Voor borst zou ik het volgende doen:

-bench variant ( incline, decline, flat, floorpress, etc..)
- dumbbell press variant
- isolatie zoals flyes, machine flyes, etc

Pf vandaag m'n herexamen gehad.. VIES moeilijk :mad:

Mja wrs wel door :rolleyes:

Terug tijd om erin te vliegen bij de trainingen :cool:

wat had je dan?

Ik had marketing, ging wel lekker:)

Proficiat! Gij zat dus ook al me herexames opgezadeld :o

Organische chemie! Vies zwaar vakske... vooral omdat het herexamen duidelijk moeilijker was als de eerste zit!
Maar goed da ik wa extra geleerd had :p

Pf vieze k*ttraining erop zitten vandaag. T-shirt vergeten dus in dikke bloes moeten trainen, en supermoe van de stress en de weinige slaap van het examen..

Schouders:

Schoulder press 3 x 8 x 40kg
Arnold press: 3 x 8 x 14kg
Military press: 3 x 8 x 40kg
Shrugs: 3 x 15 x 40kg/schouder

Biceps:

Barbell curl: 3 x 10 x 35kg
Concentration curls: 3 x 10 x 16kg

Hierna was het gewoon ni meer te doen. Gestopt van miserie het trok toch op niks.

Vannacht eens goed slapen en dan hopelijk morge knalle met rug of benen!

Proficiat! Gij zat dus ook al me herexames opgezadeld :o

Organische chemie! Vies zwaar vakske... vooral omdat het herexamen duidelijk moeilijker was als de eerste zit!
Maar goed da ik wa extra geleerd had :p

you have to be kidding me:D

Ik zou uw schoudertrainingen anders doen:

1) zware presses: dumbbell press staand of zittend, military press, push press..
2) side raises: met dumbbells of aan de kabels
3) rear delt: dumbbells, plates, kabels of aan de reverse machine fly
4) shrugs: dumbbell of barbell

Terug
Naar boven