Fitness Seller

Koffie...wie drinkt hier? Moet ik stoppen?

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
Ik drink op een normale werkdag zeker 6 koppen koffie.

's Morgens gaat om 6 uur de wekker en als ik geen koffie heb gehad voor ik op de fiets stap kan ik bijna niet wakker blijven, ook gedurende de werkdag drink ik het puur om wakker te blijven. Ik drink het zwart omdat ik het met suiker en melk te smerig voor woorden vind.

Nu drink ik in het weekend geen koffie omdat ik lekker uit kan slapen, maar toch mis ik de energie die ik na een bak krijg.

Zou het niet beter zijn, ook voor de sport om helemaal te stoppen met koffie drinken?

Tja, ik zou niet zo afhankelijk willen zijn van koffie dat ik niet functioneer als ik het niet binnenkrijg. Maar af en toe een bakkie kan geen kwaad imo.

Ik ben zelf ook aan het minderen met koffie.
Voor de trainingen is het wel een gewoonte een sterke kop koffie te drinken.
Ik zie geen reden om helemaal te stoppen met koffie ? Voel je je er misschien beter door als je stopt, stop dan.

6 koppen valt wel mee ik zou er niet mee willen stoppen hoor en volgens mij is het helemaal niet slecht. ik ken iemand die had een restaurant en dronk 50 espresso's per dag, maar die heeft het nu ook aan zijn hart maar dat is logisch:p

6 koppen valt wel mee ik zou er niet mee willen stoppen hoor en volgens mij is het helemaal niet slecht. ik ken iemand die had een restaurant en dronk 50 espresso's per dag, maar die heeft het nu ook aan zijn hart maar dat is logisch:p

haha t*ring:p

Ik drink meestal alleen op een vrijdag..

Hoezo omdat ik dan me extra energie wel ken gebruiken met trainen en aangezien ik slecht slaap na koffie enzo.. en op vrijdag toch langer door ga zeg maar omdat het toch weekend is, anders komt het zelfde voor.

Wat geeft je het idee dat het slecht zou zijn voor de sport?

• Topic Starter Topic Starter
Nouja laat ik het dan zo zeggen, als ik geen koffie drink zoals vandaag in het weekend voel ik me gewoon moe en futloos.

Als ik zou minderen of zelfs stoppen zou ik in het weekend meer energie hebben denk ik wat ook mijn training ten goede komt.

Ik ga dalijk mijn benen trainen maar ben er veelste lam voor.

Tja, ik zou niet zo afhankelijk willen zijn van koffie dat ik niet functioneer als ik het niet binnenkrijg. Maar af en toe een bakkie kan geen kwaad imo.

Voor mij geen koffie. Het lijkt me namelijk ook niks zoals jij zei: dat je er afhankelijk ben. Ook een reden om niet te roken. Buiten dat vind ik koffie smerig:P In de bouw werd er wel is tegen me gezegd dat je een mietje ben als je geen koffie zuipt. En dat zegt dan zo een onverzorgde stinkende snorremans met brutal 30 cm armen en een bierpens waar je u tegen kan zeggen:roflol:

Nouja laat ik het dan zo zeggen, als ik geen koffie drink zoals vandaag in het weekend voel ik me gewoon moe en futloos.

Als ik zou minderen of zelfs stoppen zou ik in het weekend meer energie hebben denk ik wat ook mijn training ten goede komt.

Ik ga dalijk mijn benen trainen maar ben er veelste lam voor.

drink dan een bakje koffie :p

ik weet wat je bedoeld hoor, het eerste wat ik 's morgens drink is koffie, ik neem een termos mee naar't werk en 's avonds een paar tasjes :o

kun je niet gewoon alleen cafeïne nemen? tevens goed voor je cut :thumbup:

Artikel van Dr. John Berardi, Ph.D.

24) Topic: Caffeine and Leg Pain
Authors: Patrick O’Connor and colleagues at the University of Georgia
Abstract # 1513

Caffeine is well-known to improve strength and endurance performance as well as the rating of perceived exertion during exercise. In this study, twelve men cycled for 30 minutes, ingesting either 10mg caffeine per kg body mass, 5mg/kg body mass, or 0mg/kg body mass one hour prior to exercise.

Consistent with previous research, caffeine supplementation reduced leg pain in all subjects; the higher the dose, the bigger the reduction.
While most people think I’m anti-caffeine, I’m only anti-caffeine during most of the day. Immediately prior to exercise, go ahead and crank the big C.

John Berardi - ACSM 2004

Kwam ik eergister toevallig tegen op zijn site :) Of koffie nou slecht is, komt niet naar voren. Maar de caffeïne kan zeker geen kwaad dus.

ik ben ook een koffie maniac :D drink er s'ochtends een stuk of 4, en op een lange werkdag nog eens 1-2 dubbele espresso's :P

Kheb sinds kort ook nog Stacker E, waar het ook nog inzit [en heb een potje caffeine pillen staan die ik momenteel niet gebruik]

Ik zie niet in waarom je ermee zou stoppen :)

Je moet ook niet alles laten voor je sport, als jij van een kopje koffie kan genieten waarom zou je dat dan opgeven voor de sport.
Ik ga mezelf niet van alles ontzeggen, genieten moet je en als je dat kan met een paar koppen koffie per dag, then what the hell!

• Topic Starter Topic Starter
Je moet ook niet alles laten voor je sport, als jij van een kopje koffie kan genieten waarom zou je dat dan opgeven voor de sport.
Ik ga mezelf niet van alles ontzeggen, genieten moet je en als je dat kan met een paar koppen koffie per dag, then what the hell!
Niet alleen voor de sport, maar zou ik meer energie hebben als ik volledig stop?

Natuurlijk kan ik ook in het weekend gaan drinken maar ben liever niet afhankelijk van iets.

Haha wat een clown zeg.

Niet alleen voor de sport, maar zou ik meer energie hebben als ik volledig stop?

Natuurlijk kan ik ook in het weekend gaan drinken maar ben liever niet afhankelijk van iets.

Waarom probeer je het niet uit ? "Leef" eens een paar weken zonder koffie.:p

hehe, alsof het hier om een harddrug gaat. Denk niet dat het dijken zal zetten, mja :D

als je meer energie wilt neem dan een goed supplement zoals chorella, van dat beetje koffie ga je echt niet dood

Gewoon koffie drinken, heerlijk spul.

face it, je bent een junk :D

Terug
Naar boven