AndroidHealthClinic

koffie

kristofkv

Novice
Waardering
0
weet er iemand of je van teveel koffie drinken moe kan worden drink hem zwart zonder suiker 1 liter per dag ongeveer maar laatste tijd voel ik mij maar slapjes vergeleken met vroeger bloed al laten controleren was in orde iemand enig idee?alvast bedankt

Gewenning. Doei !

• Topic Starter Topic Starter
dus stoppen met koffie dan ofzo of hoe los ik dit op?

Ja, anders krijg je aids.

OT : Je lichaam raakt gewend aan al die caffeine en je moet steeds meer en meer hebben voor hetzelfde effect, dus als je altijd dezelfde hoeveelheid binnenkrijgt, ben je dus moeier dan ervoor, als je mijn uitleg een beetje snapt ? Je moet dus bv een week of zo stoppen met al je koffie te zuipen en dan maar zien.

Ik denk niet dat het aan je koffie gebruik ligt alhoewel 1 liter koffie wel aardig veel is. Heb je verder niks veranderd aan je eetpatroon ofzo?

weet er iemand of je van teveel koffie drinken moe kan worden drink hem zwart zonder suiker 1 liter per dag ongeveer maar laatste tijd voel ik mij maar slapjes vergeleken met vroeger bloed al laten controleren was in orde iemand enig idee?alvast bedankt

ligt eraan hoeveel koffie je drinkt bij 2 a 4 kopjes koffie over de dag maakt het niet zoveel uit. Met koffie (caffeine) stel je eigenlijk je vermoeidheid steeds weer uit alleen hakt de vermoeidheid nadat de caffeine uitgewerkt is harder erin. Vandaar je vermoeidheid misschien. Probeer eens een tijdje zonder. 1 liter is ook wel erg veel, zeker sterke koffie.

• Topic Starter Topic Starter
ok alvast bedankt zal is proberen een tijdje zonder te gaan als me dit lukt hehe :)

ligt eraan hoeveel koffie je drinkt bij 2 a 4 kopjes koffie over de dag maakt het niet zoveel uit. Met koffie (caffeine) stel je eigenlijk je vermoeidheid steeds weer uit alleen hakt de vermoeidheid nadat de caffeine uitgewerkt is harder erin. Vandaar je vermoeidheid misschien. Probeer eens een tijdje zonder. 1 liter is ook wel erg veel, zeker sterke koffie.

Dat is ongeveer 1 gram caffeine, toch niet veel ?

Ik leefde op 3 gram / dag...

Van Wikipedia:

Bij regelmatig gebruik neemt het effect per hoeveelheid af. Er is dan meer cafeïne nodig om hetzelfde effect te bereiken. (gewenning)

en:

"Cafeïne is behoorlijk giftig. In relatief kleine doses kan het al mensen doden. De mediane dodelijke dosis is voor mensen circa 10 gram."

Van Wikipedia:

Bij regelmatig gebruik neemt het effect per hoeveelheid af. Er is dan meer cafeïne nodig om hetzelfde effect te bereiken. (gewenning)

en:

"Cafeïne is behoorlijk giftig. In relatief kleine doses kan het al mensen doden. De mediane dodelijke dosis is voor mensen circa 10 gram."

Dus ? Toen ik moest stoppen (lees:afkicken), had ik wel als een zombie geleefd :P.

Terug
Naar boven