XXL Nutrition

Kokos?

Casper1988

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
89
Lengte
1m78
Wie heeft er allemaal kokos in zn schema? (kokosrasp, kokos etc... door je shake heen.. of kwark oid)

Al paar keer artikels over gelezen over de vele positieve werkingen, is dat allemaal zo?

Kokos is wel lekker.

Curry met kokosmelk en kokosrasp is zalig. :)

Kokosmeel in kwark of gewoon pannenkoek mee bakken (als glutenvrij meel)

Zijn weliswaar verzadigde vetten, maar heb je ook nodig. Los daarvan zijn met MCT, dat wordt niet opgeslagen als vet maar gebruikt als energie. Goed spul en maakt dingen wel extra lekker, gebruik zelf ong. 10-15 gr. kokos(olie) per dag om te bakken.

Kokossuiker is mijn favoriet. 300g dadels, 50g kokossuiker en een liter water gemixt; minimum 2x per week mijn workout drink. Yummie!

Ik gebruik het voor de kumar sauzen van MuscleMeat (kokosolie). De postiieve werking van kokos is niet bewezen, is heb ook gelezen dat er veel verzadigde vetten in kokos zitten. Er is nog te weinig onderzoek naar gedaan.

Kokossuiker is mijn favoriet. 300g dadels, 50g kokossuiker en een liter water gemixt; minimum 2x per week mijn workout drink. Yummie!

Bijna 100 gr. aan suikers, waarvan een groot deel in de vorm van fructose. los van de onzin van snelle suikers na een work-out dus vrij kut ivm fructose. Ik bedank..

Bakken in kokos, dan wel uiteraard de onbewerkte variant.

Bijna 100 gr. aan suikers, waarvan een groot deel in de vorm van fructose. los van de onzin van snelle suikers na een work-out dus vrij kut ivm fructose. Ik bedank..
I don't give a f**k. Voel me er gewoon fantastisch goed mee. Suikers na workout is inderdaad zever.
Ik merk wel dat ik veel beter recover na high volume squats en DL's, waarschijnlijk te maken met andere eigenschappen van dadels. 48 uur later al perfect recovered ipv 72 uur als ik gewoon een proteinerijke maaltijd erna neem. Doe ik wel enkel als ik 's morgens vroeg train. Ik train ook niet voor een monsterfysiek, maar gewoon voor mezelf en om gezonder en sterker te worden. In totaal krijg ik ook "slechts" 1,5g proteinen per dag binnen aangezien ik niets van melkproducten kan eten. inb4 hippie Bakken in kokos vind ik moeilijk aangezien de smaak niet bij alle gerechten past. Maar als het past (kip en zo) is het wel heerlijk.

Foto niet.. recept wel. :)

voor 1 persoon:
200 gr kipfilet
2 el olie
2 el rode of groene currypasta
1 ui gesnipperd
wat spercibonen/ broccolli/bloemkool
1/2 blik kokosmelk
4 el kokosrasp

Groentes even 3 min voorkoken.
Kip in stukken snijden en bakken in de olie. Groentes er even bij roerbakken. Kokosmelk met currypasta erbij doen.
10 minuutjes door pruttelen. Kokosraps erdoorheen roeren en paar minuten meeverwarmen.
Serveren met een rijst.
Vind het zelf ook erg lekker met Naanbrood of wrap.

Ik maak 90% van mijn maaltijden in kokosolie vanwege de MCT.

• Topic Starter Topic Starter
Foto niet.. recept wel. :) voor 1 persoon: 200 gr kipfilet 2 el olie 2 el rode of groene currypasta 1 ui gesnipperd wat spercibonen/ broccolli/bloemkool 1/2 blik kokosmelk 4 el kokosrasp Groentes even 3 min voorkoken. Kip in stukken snijden en bakken in de olie. Groentes er even bij roerbakken. Kokosmelk met currypasta erbij doen. 10 minuutjes door pruttelen. Kokosraps erdoorheen roeren en paar minuten meeverwarmen. Serveren met een rijst. Vind het zelf ook erg lekker met Naanbrood of wrap.

THanks voor t recept!! Woensdag boodschapjes voor doen :)hoeveel kokosrasp doe jij er ongeveer doorheen?
En ff kijken of je ergens naanbraad kan kopen, das inderdaad erg lekker! (wraps vind ik mwamwa)

Kokos raps gewoon 4 eetlepels.
naan brood is deze week bij lidl in de aanbieding.
Turks brood of pita smaakt er ook prima bij.

Neem af en toe een Bounty, lekkere milde smaak kokos.

Terug
Naar boven