Fitness Seller

Koppijn bij zwaar trainen of orgasmes

• Topic Starter Topic Starter
Heb hetzelfde gehad. Kwam spontaan op na een oefening, en had het sinds dat moment bij elke zware inspanning.

Oorzaak: de houding van mijn nek was niet goed tijdens bepaalde oefeningen, waardoor er iets beklemd raakte, wat zorgde voor hoofdpijn boven mijn rechter oog. Een stekende pijn. Na wat fysiobehandelingen om het wat losser te maken en het feit dat ik sindsdien altijd let op de positie van mijn hoofd/nek, heb ik er nooit meer last van gehad.

Ze hebben toen ook foto's gemaakt van mijn hoofd/nek ivm tumoren. Zou ik als ik jou was ook even doen. Gewoon om zeker te zijn. Is zeer onwaarschijnlijk natuurlijk, maar dan kan je dat uitsluiten.

****ing hell tumoren.. xD? :(
Als t maandag nog niet weg is na een weekend rusten maar even huisarts dan

Ik heb hetzelfde gehad. Was tijdens het trainen en opeens een zwaar pijnlijke steek in mn achterhoofd zeg maar.. Ik had het met leg press meestal. Maar volgens mij was het mn ademhaling want ik heb er nu al een jaar geen last meer van doordat ik gewoon goed adem tijdens een set nu. Het is zeker wel raar als je het hebt je denk echt wtf gebeurd hier nou, net alsof er iets knapt in je hoofd ofzo :P

je bloeddruk kan gewoon goed zijn maar bij zwaar trainen kan die ineens snel naar omhoog gaan als je zwaar gaat en dat kan denk ik hoofdpijn veroorzaken. heb het ook als eens gehad

Vervolgens dinsdag nacht met t wijffie zelfde gezeik. Net voor/tijdens en ook nog een poosje na orgasme weer dezelfde koppijn; haalt de lol er wel een beetje vanaf.

Is een klacht wel vrij regelmatig voorkomt bij jong volwassenen, met name mannen. En ook vaak hand in hand gaat met hoofdpijn bij andere hevige inspanningen. Krachttraining kan daar al snel onder vallen. Bij vrijwel iedereen is het onschuldig van aard. En bij aanhoudende last kan medicamenteuze behandeling nog wel eens een goede uitkomst bieden.

Bij aanhoudende of recidiverende hoofdpijn blijft het altijd wel raadzaam sowieso een afspraak te maken bij de huisarts.

Heb niet alle reacties gelezen, maar denk dat vast wel iemand het idee heeft geopperd dat je ademhaling verkeerd kan zijn. (te lang vasthouden op de verkeerde momenten en/of door je mond ademen met je borstkas ipv ademen door je neus op de juiste momenten en en ademhalen met je buik en niet borst. Zoek maar eens op wat ik bedoel met ademen via de buik, klinkt raar en anatomische klopt het niet en kan het niet natuurlijk, lees en huiver zou ik zeggen :)

Tijdens mijn ziekte moest ik ademhalingsoefeningen doen en zodoende dat ik op de hoogte ben van een aantal technieken. Niet gezegd dat dit je probleem is of course :)

ik heb er nog nooit last van gehad maar kan het ook niet zijn dat je nek de spanning niet kan verdragen/ scheef staat en niet sterk genoeg is? gewoon je nek eens trainen met zon head harnass en shrugs. als je het verkeert doet kan het het misschien wel erger maken dus goeie techniek is belangrijk. zoals met bijvoorbeeld deadlifts ook is.

of misschien ben je wel overtrained en kan je lichaam de spanning niet meer aan. Als je zo fanatiek traint heb je misschien niet in de gaten dat je te veel doet en je wilt zo veel.

Ik heb het ook wel eens, bij mij werkt overdreven uitpuffen tijdens het krachtzetten enorm.
Gewoon geen druk op je hoofd proberen te zetten, probeer de druk onder je nek te houden als je snapt wat ik bedoel.

ik heb het altijd bij benentraining. ik begin altijd met dl of squat en dan gaat t wel hoe zwaar ik ook ga. Maar dan ben ik wel kapot en ga dan leggpressen. Dan begint het vaak (deels verkeerde ademhaling) maar grotendeels omdat ik me gezicht heel erg aanspan. Doe dat automatisch en weet dat t komt. Is wel even irrirant opzich maar ga er niet minder om drukken ofzo. Daarna als t er eenmaal is blijft het de hele training.

Als ik weer thuis ben is t weg en krijg ik pas weer last bij de volgende benentraining:P

ik heb het altijd bij benentraining. ik begin altijd met dl of squat en dan gaat t wel hoe zwaar ik ook ga. Maar dan ben ik wel kapot en ga dan leggpressen. Dan begint het vaak (deels verkeerde ademhaling) maar grotendeels omdat ik me gezicht heel erg aanspan. Doe dat automatisch en weet dat t komt. Is wel even irrirant opzich maar ga er niet minder om drukken ofzo. Daarna als t er eenmaal is blijft het de hele training.

Als ik weer thuis ben is t weg en krijg ik pas weer last bij de volgende benentraining:P

Damn ik kan dan echt niet doortrainen, kan alleen maar radeloos met m'n handen op m'n kop drukken, echt kater hoofdpijn x50.

Damn ik kan dan echt niet doortrainen, kan alleen maar radeloos met m'n handen op m'n kop drukken, echt kater hoofdpijn x50.

Dit dus ja.. Als t eenmaal op zet moet k echt even gewichten laten zakken ogen dicht en diep in en uit ademen

Te beest

verkoudheid is kloten heb er zelf ook last van :cool: alleen geen koppijn of orgasme :P

heb t ook gehad bij bp stekende pijn in m'n kop, bleek achteraf vanuit mijn nek te komen door scheve nekwervels. Toen naar een chiropractor geweest die in een paar behandelingen weer alles heeft rechtgezet. Het zou dus ook kunnen zijn dat de pijn door iets anders wordt veroorzaakt in bijvoorbeeld je rug of nek.

vandaag weer met pullups ffs. ben benieuwd of t weekend verschil maakt.. anders volgende week dokter

waar voel je de pijn?

mn kleine linker teen

achter mn linker oog, begint vaak bij linker slaap

Heb dit zelf ook gehad, en vooral na orgasme enorme hoofdpijn. Het had te maken met hypothalamus die zorgde voor clusterhoofdpijn (niets ernstigs, na een tijd gaat dit vanzelf over maar zou voldoende rusten). Heb er nu geen last meer van

Heb dit zelf ook gehad, en vooral na orgasme enorme hoofdpijn. Het had te maken met hypothalamus die zorgde voor clusterhoofdpijn (niets ernstigs, na een tijd gaat dit vanzelf over maar zou voldoende rusten). Heb er nu geen last meer van

Hoe is dit bij jou onderzocht?

---------- Toegevoegd 10 May 2014 om 01:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst 9 May 2014 om 23:04 ----------

But wait...thereeessss moar!

Zojuist (lag in bed) hoor ik een dikke minuut lang in mn linkeroor (kant van de koppijn altijd) een soort hard stromend geluid, alsof er regen op een plat dak valt zegmaar. Weirdas****. Misschien toch hoge bloeddruk ofzo..? Tis nu weer weg btw

Dan moet je linker teen er af

Terug
Naar boven