Fitness Seller

Koppijn bij zwaar trainen of orgasmes

• Topic Starter Topic Starter
Dan moet je linker teen er af

Welke van de vijf? Middelste eerst proberen?

---------- Toegevoegd om 02:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:53 ----------

Even om t topic gaande te houden:

Hoe is dit bij jou onderzocht?

---------- Toegevoegd 10 May 2014 om 01:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst 9 May 2014 om 23:04 ----------

But wait...thereeessss moar!

Zojuist (lag in bed) hoor ik een dikke minuut lang in mn linkeroor (kant van de koppijn altijd) een soort hard stromend geluid, alsof er regen op een plat dak valt zegmaar. Weirdas****. Misschien toch hoge bloeddruk ofzo..? Tis nu weer weg btw

Heb zelf regelmatig periodes waarbij ik veel trainingen hoofdpijn heb, het begint bij mij ook altijd rechtsachter en dat doortrekt naar voren. Wat het is weet ik ook nog niet, ben al bij huisarts geweest beetje naar bloeddruk gekeken en ik moest maar niet zo zwaar liften. Meestal wacht ik een paar min tot het wat zakt en dan wat lichter verder trainen of soms stop ik ook gewoon, volgende keer beter hoop ik meestal.

Het is bij mij iig. geen hoge bloeddruk, heb over het algemeen al een beetje lage bloedddruken en tijdens/vlak na zware training ook eerder een (te) lage bloedruk (meerdere keren gemeten rond de 60 over 90, word dan ook wel eens duizelig tijdens zware trainingen).

Welke van de vijf? Middelste eerst proberen?

---------- Toegevoegd om 02:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:53 ----------

Even om t topic gaande te houden:
zou het wel laten onderzoeken misschien het begin van een (kleine) hersenbloeding?

Heb precies hetzelfde gehad na een squat sessie. Het leek op een zenuw die knel lag. Vervolgens 2 weken lang na zwaar trainen (zeker benchen) of andere inspanningen een felle koppijn gehad. Is overigens vanzelf over gegaan.

Zelf hetzelfde gehad.

Ikzelf had m'n ademhaling niet onder controle in de legpress, en 'perste' heel hard waarbij ik mn nek dus ook (onbewust) aanspande. Het 'schoot' opeens achterin mn nek naar mn achterhoofd, zwaar kloppend, moest echt zitten en ben er toen 3 weken uitgeweest. Vanzelf overgegaan.

Heb het soms nogsteeds als ik mn ademhaling niet op orde heb / mn traps/nek fijnknijp bij een zware oefening.

Beste IMO is nu wachten tot het helemaal over is, weer gaan trainen, en dan vooral bij squats/legpresses/benches (de 3 boosdoenders bij mij) goed op je ademhaling te letten en op te letten dat je actief je nek en traps echt laat ontspannen.

Verkapt; ik heb coïtus topic.

Ik had dat vroeger ook altijd. Nu train ik niet meer en stop ik met nken vlak voor ik klaar kom en heb ik nergens meer last van.

Ik had dat vroeger ook altijd. Nu train ik niet meer en stop ik met nken vlak voor ik klaar kom en heb ik nergens meer last van.

Haha eikel.

---------- Toegevoegd om 17:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:33 ----------

Thanks voor reacties bruhs. Ik ga morgen even dokter denk en dan even zien hoe en wat.
Ben drie jaar geleden een keer goed op mn kop gevallen waardoor ik een hersenkneuzing had, hoop niet dat dit samenhangt. Heb toen drie maanden bedrust gehouden, werd knettergek

Goedaardige vormen van plots ontstane hoofdpijn.

Inspannings hoofdpijn
Hoofdpijn die plots ontstaat na inspanning. Een bekende vorm hiervan is de gewichtheffershoofdpijn die ontstaat als iemand een zware halter tilt. Deze hoofdpijn kan bij allerlei vormen van inspanning ontstaan en duurt 5 minuten tot 48 uur.

Hoofdpijn optredend bij coïtusuele activiteit
Deze hoofdpijn ontstaat als een drukkende hoofdpijn bij coïtusuele opwinding en wordt erger bij het orgasme. Een andere vorm ontstaat plotseling tijden het orgasme.De duur van de hoofdpijn bedraagt 1 minuut tot 3 uur.

[Link niet meer beschikbaar]

No worries dus

Symptomen van Primaire Inspanningshoofdpijn
Deze zijn: het ontstaan van hoofdpijn tijdens of enkele uren na het sporten, die meestal binnen 24 uur weer verdwijnt. De hoofdpijn beperkt zich niet tot 1 zijde van het hoofd en is bonzend van aard.

Bekende uitlokkende factoren zijn sporten in warm weer en sporten op hoogte. Deze vorm van hoofdpijn kan ook samengaan met hoofdpijn na hoesten en coïtus.

http://www.sportzorg.nl/sportblessures/hoofdpijn

Ik heb dezelfde klachten gehad toen ik een hersenschudding opliep. Maar kan mij niet voorstellen dat jij dit opgelopen hebt tijdens je work out

Komt wel bekend voor bij mij. wanneer ik een zware inspanning doe heb ik ook wel eens last van koppijn, terwijl mijn ademhaling correct is.

was al wat minder vandaag.. voelde het bij rug (pullups) nog wel even opkomen.
vant weekend ook geen koppijn tijdens coïtus.

Ga dus nu niet naar de dokter, maar mocht het terugkomen dan toch wel even.

Heb niet alle reacties gelezen maar ik gok op voorhoofd holte onsteking. Ik heb er ook wel is last van is best een vervelende pijn. Trekt ook maar langzaam weg zeker? Even naar de dokter gaan zal je wel onstekingsremmers ofzo krijgen

Terug
Naar boven