Fitness Seller

Koran en wonderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben gereformeerd (hardcore christelijk) opgegroeid, inmiddels het compleet losgelaten. Ook heb ik de koran gelezen (vertaalde versie). Er zijn veel overeenkomsten tussen beiden boeken, de koran heeft een iets meer "agressieve" toon. Hoewel de het Bijbel boek Jesaja er ook wat van kan. Beide boeken tonen veel overeenkomsten in personen. Zo komt de naam van Jezus er ook in de Koran voor, en koning Salamo (Sulaiman in de Koran).

Het hele punt waarom religie bestaat en altijd zou blijven bestaan is simpel uit te leggen. Mensen willen niet geloven dat de dood het einde is. Er zijn niet veel mensen die graag dood zijn, en zeker niet als je diep filosofeert over het feit van dat je dan niets meer kan denken of voelen. En tja, dan klinkt het wel heel aanlokkelijk om te geloven dat er na het leven iets is. Je kan dan doorleven volgens de de Bijbel zonder pijn en in "nieuw Jeruzalem met gouden straten". een vergelijkbaar verhaal staat in de Koran met de "prijs" van 70 maagden.

En is het ook niet makkelijk om alles te geloven? lekker zelf niet te veel nadenken over "enge dingen". En stel je voor dat je een lastige periode je leven heb, dan kan je alsnog vertrouwen op een god die je kan "helpen" en "vertrouwen". En ja als het niet gebeurt als jij gehoopt heb is het ook simpel, dan wilde god het niet.

Er staat zelf in de Bijbel dat mensen een "kinderlijk geloof" moeten hebben. Oftewel niet te diep filosoferen over het leven en gewoon geloven.

Je zou dus kunnen zeggen dat mensen die geloven de realiteit niet 100% in de ogen willen kijken. Tenslotte gaat iedereen dood, iedereen gaat pijn krijgen in het leven. Ik geef voorkeur om deze dingen in de ogen te kijken ipv. van ontlopen. Wat wel jammer is van religie dat het een dwingende factor heeft. Zo heb ik door mijn keuze eigenlijk nooit meer contact met familie of dergelijk.

Dus dood is het einde? :eek:
Beter word ik religieus dan.

Die clip over verkrachting is ook al zo episch. :roflol:

Uiteraard ben ik er niet geweest. Maar als ik ga redeneren kom ik uit op niets. Opzich heb je wel een punt dat je het gewoon niet zeker weet of er iets na de dood is. Wat is jou visie?

We kunnen het niet met zekerheid zeggen, maar alles wijst erop dat er niets is na de dood. Dus geloven we er niet in.

Jullie visie is, dat het licht uit gaat en er is niks meer.

Maar je kan geen ervaring hebben van ''niks''?
Voordat je geboren werd was er ook ''niks'', dit heb je ook niet kunnen ervaren.
Het enige logische (imo) wat er dus kan gebeuren is net zoiets als je geboorte.

Al denk ik zelf dat er nog een bardo tussen zit.

Na onze dood ga we naar het walhalla, alwaar we blonde maagden gaan nken.

Praat geen onzin over mijn religie van vrede, anders blaas ik je op! :mad:

Oh sorry, je was srs. :o

Ik respecteer je religie en namens je religie mag je alle wetten overtreden.

---------- Toegevoegd om 00:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:38 ----------

Hopelijk aanvaard je mijn excuses en sleep je me niet voor de rechtbank wegens discriminatie.

Na onze dood ga we naar het walhalla, alwaar we blonde maagden gaan nken.

Neuken klinkt prima maar hoeft niet per se blonde maagden, gewoon van alles wat liefst ervaren zuid amerikaanse h**ren die in zijn voor veel vunzigheid.
En ik moet wel non stop knoerthard zijn,onbeperkt klaar kunnen komen en nooit moe worden alleen dan wil ik wel naar de hemel.

Jullie visie is, dat het licht uit gaat en er is niks meer.

Maar je kan geen ervaring hebben van ''niks''?
Voordat je geboren werd was er ook ''niks'', dit heb je ook niet kunnen ervaren.
Het enige logische (imo) wat er dus kan gebeuren is net zoiets als je geboorte.

Al denk ik zelf dat er nog een bardo tussen zit.

Dit is zo'n dooddoener. Nee als je dood bent ervaar je niets. Als je niet geboren bent besta je niet ervaar je ook niets. Maar dan gaan je ouders nken en groei je tot een aapje met voldoende hersenen voor zelfbewustzijn

Dit is zo'n dooddoener. Nee als je dood bent ervaar je niets. Als je niet geboren bent besta je niet ervaar je ook niets. Maar dan gaan je ouders nken en groei je tot een aapje met voldoende hersenen voor zelfbewustzijn

Mooi.
Hoop dat mijn volgende ouders dan wat rijker zijn. :roflol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven