AndroidHealthClinic

Korte cut begin van de kuur?

• Topic Starter Topic Starter
Is het niet logischer om dat aan het eind van de kuur te doen? Dan heb je de meeste winst binnen en gebruik je het om spiermassa vast te houden. Heb je ook meer ruimte om tijdens je herstel boven onderhoud en nog vooruit te gaan.

Dit is idd ook mogelijk, maar wil m'n eerste kuur liever iets wat simpeler en korter houden.

Is het niet logischer om dat aan het eind van de kuur te doen? Dan heb je de meeste winst binnen en gebruik je het om spiermassa vast te houden. Heb je ook meer ruimte om tijdens je herstel boven onderhoud en nog vooruit te gaan.
Niet als je het doet om oestrogene effecten te beperken.

Oh verkeerd gelezen, dacht aan het einde van m'n eerste kuur bijvoorbeeld om daarna de volgende te bulken. Wat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn, maar dat wordt te veel voor een 1e.

Je wil met laag % beginnen, en zorgen dat je weer laag eindigt. Klaar voor herstel en een volgende kuur. Je hebt de meeste gevoeligheid voor winst aan het begin. Dan cutten lijkt me dus eigenlijk alleen maar nadelig, je laat winst zitten en eindigt met hoog %.

Niet als je het doet om oestrogene effecten te beperken.
Als hij nu al naar 10-12% aan het cutten is..

Je wil met laag % beginnen, en zorgen dat je weer laag eindigt. Klaar voor herstel en een volgende kuur. Je hebt de meeste gevoeligheid voor winst aan het begin. Dan cutten lijkt me dus eigenlijk alleen maar nadelig, je laat winst zitten en eindigt met hoog %.

Als hij nu al naar 10-12% aan het cutten is..

Volgens mij is dat over gevoeligheid en meeste winst aan het begin van de kuur ook onzin. Als ik me niet vergis zullen je receptoren altijd even gevoelig zijn maar zul je gewoon steeds minder gainen naarmate je al meer spiermassa hebt. En dan kom je de eerste weken alleen maar vocht aan. Dus zou het theoretisch gezien niet uitmaken wanneer je voor massa gaat en zul je hetzelfde aantal kilo's pakken met 8 weken bulken t.o.v. 4 weken cut gevolgd door een 8 weken bulk(gewichtsverlies in de cut niet meegerekend).

@Galen of @Cools, hebben jullie hier evt. nog wat op toe te voegen of bevestigen?

Cut dan goed naar een percentage als 6-8% en niet 4 weken voor 2% want dat is gewoon nutteloos en gearverspilling. Verder is er gewoon wat mis met je bulk als je BF% stijgt als je een bulkkuurtje doet.

Ff cutten naar 6%? Heb je het zelf wel eens gedaan? Is niet zo gemakkelijk als je het hier neer schrijft.

In de bulk mag je vet % best wat stijgen maar niet te veel.

Mijn advies: eerst natty of op gear cutten naar 10% en dan clean bulk met kleine cal surplus en deze langzaam verhogen naarmate je VVM stijgt.

Ff cutten naar 6%? Heb je het zelf wel eens gedaan? Is niet zo gemakkelijk als je het hier neer schrijft.

In de bulk mag je vet % best wat stijgen maar niet te veel.

Mijn advies: eerst natty of op gear cutten naar 10% en dan clean bulk met kleine cal surplus en deze langzaam verhogen naarmate je VVM stijgt.
Dat is ook het plan voor nu, maar na eenmaal on te zijn geweest wil ik niet natty cutten en de eerste 2 jaar ook niet te veel cutten. Een cut cycle in gooien en dan time on=time off hanteren is dan toch wel flink wat kracht die ik had kunnen pakken mis lopen.

Dus dan zou ik toch liever 4 weken cutten gevolgd met 8 weken bulken. Of ik moet m'n androgeen wat verhogen in een kuur, maar dan zit ik op 1,3g AAS als 2e kuur. En als het goed mogelijk is ga ik ook niet te diep cutten nu en een beetje tot 12%. Anders toch proberen om 10% te pakken maar dat zal meer ten koste gaan van spieren/kracht i.v.m. 1 bepaald moment dat ik kan gaan kuren. Uitstellen is geen optie.

Dat is ook het plan voor nu, maar na eenmaal on te zijn geweest wil ik niet natty cutten en de eerste 2 jaar ook niet te veel cutten.

Snap je helemaal. Daarom liet ik de optie ook open om natty of on gear te cutten ;)

Meeste zullen zeggen: je kunt gemakkelijk natty cutten van 14 naar 10. Ja tuurlijk, maar eenmaal On geweest doe je het gewoon liever niet meer natty. Net als je liever niet meer natty wilt bulken.

Snap je helemaal. Daarom liet ik de optie ook open om natty of on gear te cutten ;)

Meeste zullen zeggen: je kunt gemakkelijk natty cutten van 14 naar 10. Ja tuurlijk, maar eenmaal On geweest doe je het gewoon liever niet meer natty. Net als je liever niet meer natty wilt bulken.

Precies, alleen velen hier begrepen me echt voor geen meter:p. Heb nu ook nog steeds geen onderbouwing waarom het nou niet verstandig zal zijn. Rekening houdende met time on=time off en dat ik vooral kracht & massa wil en vet me nu niet uitmaakt zou het toch echt veel verschil kunnen maken dan cutten>time off en dan pas goed bulken lijkt me. En voelt het ook wel wat beter dan flink wat androgeen in gooien.

Idee: Nu tot feb hard cutten op 4w 30var only.

Maakt je planning makkelijker, kun je vooraf veiliger meer ruimte in je vet% maken, en met die kuur dan gewoon volledig op winst richten.

Idee: Nu tot feb hard cutten op 4w 30var only.

Maakt je planning makkelijker, kun je vooraf veiliger meer ruimte in je vet% maken, en met die kuur dan gewoon volledig op winst richten.
Maar ik ga nu tot feb natty cutten en dan eind feb m'n eerste bulk met var/deca/test/hcg. Het gaat om de tijd wat een cut kuur vervolgens in beslag gaat nemen. 8-10 weken cutten = 12-14 weken ook nog eens off blijven. Als ik 4 weken kan cutten en dan bulken scheelt dat toch een hoop tijd en kan ik een stuk meer kracht winnen.

Alleen kan niemand mij een argument geven waarom m'n voorstel slecht is. Heb nu het gevoel dat men zegt dat het niks is en nergens op slaat omdat het niet een standaard kuurtje is en dus slecht is. Het gaat er dus om om geen tijd de eerste 2 jaar aan cutten te verspillen en flink wat kracht & massa te pakken. Dit tot ik een waardig fysiek heb om droog mee te staan.

Dus dan kan ik aan het einde van een kuur cutten, flink wat androgeen ingooien of aan het begin cutten. Het eerste wil ik liever niet om m'n eerste kuur gewoon ff simpel te houden kijken hoe ik er op ga met herstellen. Het tweede wordt teveel AAS voor een 2e kuur vind ik en dan heb je de derde optie nog. Alleen ben ik daar nu niet echt mee opgeschoten hier.

Kom gewoon niet te vet uit je kuur zodat je goed kan door bouwen en eventueel lekker kan bulken na je kuur.
Goed periodseren in je kuur kan ook schelen om direct na de kuur effectief te kunnen blijven door trainen.

Kom gewoon niet te vet uit je kuur zodat je goed kan door bouwen en eventueel lekker kan bulken na je kuur.
Goed periodseren in je kuur kan ook schelen om direct na de kuur effectief te kunnen blijven door trainen.

Het is sowieso aan te raden om tot minstens 1 maand na PCT in een overschot te blijven, als waarmee je je kuur geëindigd bent. Daarna kan je beslissen terug te gaan naar je (nieuwe!) onderhoud. Kan ook in een klein surplus blijven.. Afhankelijk van wat je wilt en vp ontwikkeling\stijging.

Persoonlyk zou ik tot 1 maand na PCT door blijven bulken. Daarna cal wat terug schroeven tot een klein surplus.

Wat zou jij doen?

Het is sowieso aan te raden om tot minstens 1 maand na PCT in een overschot te blijven, als waarmee je je kuur geëindigd bent. Daarna kan je beslissen terug te gaan naar je (nieuwe!) onderhoud. Kan ook in een klein surplus blijven.. Afhankelijk van wat je wilt en vp ontwikkeling\stijging.

Persoonlyk zou ik tot 1 maand na PCT door blijven bulken. Daarna cal wat terug schroeven tot een klein surplus.

Wat zou jij doen?

Ik zou in de kuur beginnen vanaf redelijk overschot langzaam richting onderhoudsbehoefte zakken om zo droog mogelijk uit de kuur te komen.
Laatste deel van de kuur zo zwaar mogelijk op kracht gaan trainen, met wel een iets verhoogd volume en in de week van laatste inject alweer gaan bulken en volume en intensiteit in de training flink verhogen om weer goed door te kunnen bouwen.

Niet voor 1 maand maar ongeveer 2 á 3 maanden. Daarna iets gaan cutten.

Jij verwacht een tegenargument alsof je voorstel zo slecht is dat het helemaal niet kan en zal werken, dat zul je niet krijgen want je kunt in principe elk moment afvallen.

Men vind het kut ten opzichte van wat standaard is omdat daarin al met alles omtrend vet% beheersen rekening wordt gehouden: vooraf goed staan, tijdens moet het niet extreem oplopen, op het eind eventueel corrigeren - of specifiek cut kuurtjes doen.

Zoals gezegd maak je het jezelf dus onnodig moeilijk. Een ander plan heeft gewoon niet de voorkeur en de redenaties daarvoor zijn gegeven.

Jij verwacht een tegenargument alsof je voorstel zo slecht is dat het helemaal niet kan en zal werken, dat zul je niet krijgen want je kunt in principe elk moment afvallen.

Men vind het kut ten opzichte van wat standaard is omdat daarin al met alles omtrend vet% beheersen rekening wordt gehouden: vooraf goed staan, tijdens moet het niet extreem oplopen, op het eind eventueel corrigeren - of specifiek cut kuurtjes doen.

Zoals gezegd maak je het jezelf dus onnodig moeilijk. Een ander plan heeft gewoon niet de voorkeur en de redenaties daarvoor zijn gegeven.

Als je kijkt naar de reacties hier doen ze wel allemaal alsof dat zo is. Flink afkraken en dan zelf niks nuttigs toe voegen, nogal laag. ik ga het liefst goed bulken en kracht paken en na m'n kuur ook in een surplus blijven, daar zal ik zeker wel wat vetter van worden. Het enige waar ik om vroeg is een ja/nee indien nee waarom maar een waarom geven is te lastig hier. afkraken gaat allemaal wel zo simpel.

Je kan toch eerst ook cutten op 250 test 200 mast voor 10 weken. Dan nog 2 weken op zelfde gear onderhoud opzoeken en dan test verhogen en bijvoorbeeld primo toevoegen. Iets als 500test 500primo voor 10 weken. Je bent dan 22 weken on geweest. Herstel zal wss ook wel redelijk gaan omdat je geen 19NOR als tren/deca gebruikt hebt dan.

Je kan toch eerst ook cutten op 250 test 200 mast voor 10 weken. Dan nog 2 weken op zelfde gear onderhoud opzoeken en dan test verhogen en bijvoorbeeld primo toevoegen. Iets als 500test 500primo voor 10 weken. Je bent dan 22 weken on geweest. Herstel zal wss ook wel redelijk gaan omdat je geen 19NOR als tren/deca gebruikt hebt dan.

Ik wil niet langer dan 12 weken kuren voor de eerste paar keren, anders zou ik wel gewoon bridgen of iets dergelijks. Voor een bulk wil ik deca ook er in hebben zitten voor m'n gewrichten en pezen. Primo is ook veel te duur op 500, ben een student he:p. Zijn nogal wat dingen die ik liever nog niet zo vroeg doe dus vandaar mijn voorstel. Ben een beetje theoretisch aan het kijken wat het meest optimale zou zijn zonder te gek te gaan doen met kuren.

Waarom de eerste kuur meteen 22 weken on? Lijkt me onnodig. Indien @Nootmuskaatje eerst wil cutten zou ik dat off gear doen en dan lekker on bulken. Als je al hebt gekuurd word het een ander verhaal natuurlijk.

Waarom bulken op zoveel Primo? Dure aangelegenheid en zou Primo (of Mast) alleen toevoegen ivm A:E. Primo is ietwat anaboler en minder androgeen thats all.

Denk ook dat als je eerst on gaat cutten en daarna overschakelt naar een bulk, je er niet alles uithaalt. Kan het niet echt onderbouwen maar dat zegt mijn gevoel en logica. Je eerste kuur wil je alles eruit pakken en dan zou ik niet eerst gaan cutten. Eens je die spuit erin zit volle bak vreten en gainen. Maar zoals gezegt, zegt mijn gevoel. Daarom zou ik ook altijd cutten na het bulken indien je een bulk en cut blast gaat doen met in de tussentijd x aantal weken bridge. Plus, als je eerst een cut blast gedaan hebt en je gaat vervolgens bulken en komt alsnog te hoog uit ben je de lul. Als je op het eind cut kan je je cut altijd nog x weken doortrekken mocht je niet tevreden zijn.

Laatst bewerkt:
cutten, bulken allemaal blabla... je spieren groeien echt niet harder al je vet hoger is... dat is toch zo een grootste gelul die ik gehoord heb en blijf horen.
Bulken is gewoon een excuus om maar veel te kunnen vreten. en AAS gebruiken om te bulken of cutten is ook onzin.

ik ging van 12 procent naar 4 in 10 weken tijd op 200 mg deca per week en 25 mg dianabol per dag, zonder cardio....

Terug
Naar boven