Fitness Seller

Korte kuurtjes en herstel.

Big'r

Competitive Bodybuilder
Waardering
21
Ik kan hier niet echt nuttige informatie over vinden.

De theorieen - die ik heb gehoord - zijn dat je na een 2-wekelijkse kuur al bijna binnen een week zou kunnen herstellen en dat je dan na 4 weken weer een 2-wekelijkse kuur zou kunnen beginnen (2 weken on - 4 weken off - 2 weken on - 4 etc.).
De klap op je axis zou in 2 fases gaan, waarbij de 2e fase ("het krimpen van je zak") pas echt zou beginnen in de 3e week.

-Klopt het dat je na een 2-weken kuur zo snel herstelt bent?
-Klopt het dat de klap op je eigen hormoonhuishouding in een paar fases gaat?
-Zo ja.. Is het dan zo dat de 2e fase niet perse op de 1e fase hoeft te volgen wanneer je voor die tijd stopt met kuren. Of volgt de 2e fase ALTIJD (als oorzaak en gevolg) op de 1e fase?
-Zou 1 week nakuren dan volstaan?
-Of is dit slechts een fabeltje en crasht je axis altijd, zelfs na 2 weken?

Laten we ons voor het gemak van de discussie beperken tot kortwerkende esters en tabs please.

Alvast bedankt.

goed topic, kan een interessante discussie worden! :thumb:

Het is grotendeels afhankelijk van het soort AS dat je gebruikt hoe snel je axis op z'n gat ligt.

Big'r zei:

De theorieen - die ik heb gehoord - zijn dat je na een 2-wekelijkse kuur al bijna binnen een week zou kunnen herstellen en dat je dan na 4 weken weer een 2-wekelijkse kuur zou kunnen beginnen (2 weken on - 4 weken off - 2 weken on - 4 etc.).
De klap op je axis zou in 2 fases gaan, waarbij de 2e fase ("het krimpen van je zak") pas echt zou beginnen in de 3e week.

-Zo ja.. Is het dan zo dat de 2e fase niet perse op de 1e fase hoeft te volgen wanneer je voor die tijd stopt met kuren. Of volgt de 2e fase ALTIJD (als oorzaak en gevolg) op de 1e fase?

Laten we ons voor het gemak van de discussie beperken tot kortwerkende esters en tabs please.

Alvast bedankt.

Ik heb zowel een theoretische discussie als een praktijk log gestart, die je met 3 seconden zoeken wel gevonden had kunnen hebben.

Misschien is deze thread die ik vorig jaar opende iets voor je.

Thread over korte cycli

Greetz

Big'r zei:

Alvast bedankt.

Niet de moeite om over te discussieren. Doe maar eens een kuurtje van twee weken, en laat dan 4 weken later eens je bloed checken op LH/FSH waarden, testosterone/androstenedione, DHT en estradiol.

Ik garandeer je dat niet meteen met een nieuwe kuur begint.

Zeker als je dan ziet wat je nog maar gewonnen hebt ook...

Big Cat zei:
Niet de moeite om over te discussieren. Doe maar eens een kuurtje van twee weken, en laat dan 4 weken later eens je bloed checken op LH/FSH waarden, testosterone/androstenedione, DHT en estradiol.

Ik garandeer je dat niet meteen met een nieuwe kuur begint.

Zeker als je dan ziet wat je nog maar gewonnen hebt ook...

En wat is er dan verkeerd aan deze opvattingen? Daar haalde ik toendertijd het idee vandaan. Vond de onderbouwing genoeg om het eens te proberen. :)

[Link niet meer beschikbaar]

http://www.steroidology.com/forum/showthread.php?s=&threadid=29773

• Topic Starter Topic Starter
MrJ zei:
Ik heb zowel een theoretische discussie als een praktijk log gestart, die je met 3 seconden zoeken wel gevonden had kunnen hebben.

Ik heb langer dan 3 seconden gezocht en niets gevonden. Dus...

Ik pleitte altijd voor 100 tot 200% zo lang off als on, en daar valt dit ook onder, en er was een mogelijkheid dat je inderdaad na een aantal maanden de effecten van meerdere korte kuren kan zien.

Daarom heb ik het ook getest, maar bloedresultaten spraken niet in het voordeel van deze oplossing.

Ik kan echt geen enkel bewijs voor of tegen deze stelling vinden. Vandaar, probeer het eens. Het is relatief safe om een kuur van twee weken te doen en je bloedresultaten te checken na 4 weken. In mijn ervaring viel het telkens negatief uit. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het voor iemand anders niet positief kan uitvallen.

Big Cat zei:
Ik kan echt geen enkel bewijs voor of tegen deze stelling vinden. Vandaar, probeer het eens. Het is relatief safe om een kuur van twee weken te doen en je bloedresultaten te checken na 4 weken. In mijn ervaring viel het telkens negatief uit. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het voor iemand anders niet positief kan uitvallen.

Aangezien ik nog een noob ben in de endocrinologie:

Zou je misschien in het kort willen vertellen waaruit dan concreet blijkt dat men nog niet hersteld was na 4 weken?
Bij benadering de percentages van de hiervoor significante hormonen vergeleken met de waarden die ze eigenlijk zouden moeten hebben of zo?

Bedankt voor de reacties so far.

Deed vroeger zelf ook korte kuurtjes. Heb zelf indertijd 2 week kuur gedaan met M1T. Het zal natuurlijk liggen aan welke steroid je gebruikt, maar de shutdown was wel erg snel met M1T...(waarneming ballengrootte)...daarentegen kreeg ik 5 kilo erbij en uiteindelijk toen de helft overgehouden...herstel ging ook goed (nolva gebruikt), dus ik was er tevreden mee.

Hiervoor ook eens prohormonen, 1AD samen met 4AD gedaan...2 weken...veel minder shutdown maar ik had het gevoel dat toen ik stopte bij de 2 weken het eigenlijk pas net lekker begon te werken.Geen nakuur hier! Was niet nodig bij 2 weken hiervan was mij toen gezegd. Heb er ook niet echt last van gehad.

Kuur met methylmasteron van 3 weken duurde eigenlijk het langst om weer hersteld van te voelen.

Al met al denk ik dat je best goed kan gainen met die korte kuren maar dat het niet lang genoeg is om echt heel veel kilo's te pakken (logisch).

Bij korte kuren krijgt het lichaam misschien niet een hele grote klap (onderdrukking axis), maar je hormoon balans is toch wel weer door de war en om dan steeds een X aantal keren per jaar je lichaam dat te laten meemaken met korte kuurtjes is minder fijn. Dus denk liever zeg, 2 keer per jaar een wat hardere klap door lange kuur dan vaker een wat kleinere klap maar toch steeds die hormoonimbalans in de nakuren.

Big'r zei:
Ik heb langer dan 3 seconden gezocht en niets gevonden. Dus...

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=34487

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=37406

Lees ze. :)

Big Cat zei:
Ik pleitte altijd voor 100 tot 200% zo lang off als on, en daar valt dit ook onder, en er was een mogelijkheid dat je inderdaad na een aantal maanden de effecten van meerdere korte kuren kan zien.

Daarom heb ik het ook getest, maar bloedresultaten spraken niet in het voordeel van deze oplossing.

Ik heb helaas niet m'n bloedwaardes laten checken die 2x dat ik het gedaan had.

Wat viel er in jouw ervaring dan neg. uit? De cholesterol levels of je HPTA?

Big'r zei:
Aangezien ik nog een noob ben in de endocrinologie:

Zou je misschien in het kort willen vertellen waaruit dan concreet blijkt dat men nog niet hersteld was na 4 weken?
Bij benadering de percentages van de hiervoor significante hormonen vergeleken met de waarden die ze eigenlijk zouden moeten hebben of zo?

Bedankt voor de reacties so far.

LH, FSH en testosterone vrij waarden waren allemaal beneden de norm-waarden, ook androstenedione was aan de lage kant, maar binnen de norm.

Big Cat zei:
LH, FSH en testosterone vrij waarden waren allemaal beneden de norm-waarden, ook androstenedione was aan de lage kant, maar binnen de norm.

Oke bedankt Peter.

Zoals ik het begrijp is het dus waarschijnlijk (maar niet wetenschappelijk bewezen) dat in ieder geval velen niet binnen 4 weken kunnen herstellen.

Wanneer je met een kuur van 2 weken ook al 7 weken herstel nodig hebt, lijkt het nogal zinloos om dit te gaan doen.

Big Cat zei:
Uitsluitend HPTA, over cholesterol maak ik me bij jonge gezonde mensen weinig zorgen hoor.

Hoezo maak je je geen zorgen om cholesterol bij gezonde jonge mensen....denk je niet dat slechte cholesterolwaardes ook bij die mensen de bloedvaten dusdanig kunnen aantasten dat ze er later last van gaan krijgen?
Of gebeurt dat pas als je echt jaren met slechte chol.waardes rondloopt?

Wat ik me ook afvroeg... als je zegmaar eenmaal shutdown bent, maakt het dan ook nog uit voor je herstel hoe lang je daarna shutdown bent of is het vanaf dat je eenmaal shutdown bent voor het lichaam even moeilijk om te herstellen?

MrJ zei:

Heb intussen de alle links die je hebt gegeven + alle links daarin gelezen.
Muchos werk.....

Een kuurtje van 4 weken lijkt me dan wel wat (4 weken on/ 8 weken off).
4 Korte kuurtjes per jaar klinkt wel goed.

Gebaseerd op logica zou je zeggen dat:
-Na 4 weken met kortwerkende middelen de groei er wel uit is.
-8 Weken genoeg zou moeten zijn om hiervan te herstellen. Toch?
-2 Weken nakuur genoeg zou moeten zijn.
-Je niet 8 weken hoeft te bulken terwijl deze calorieen in de 2e helft van de kuur toch een grotere kans hebben om opgeslagen te worden als vet (aangezien er geen/minder spiergroei is).

Ever notice how productive of muscle, a cycle usually is, during the first four weeks, and how it slows down and bodyfat accumulates, during the second four weeks? You end up eating more, in the attempt to return things to the former rate. More bodyfat. Finally, the whole process slows down for good. What's going on? The common explanation is that you are getting bigger, so that requires more nutrition. We say no. We say the body realizes what is going on, it exhausts and compensates, and body metabolism and developmental processes simply will no longer support this process. But you continue to eat. And that food has got no place else to go, but be turned into fat, with unproductive lbm production.

Er wordt vaak gezegd dat je toch langer dan 4 weken zou moeten kuren omdat je je gains dan beter zou vasthouden, maar is dat wel zo?
Vanuit logica kun je beredeneren dat je lichaam eerst een aantal weken aan de nieuwe spiermassa moet wennen, maar aan de andere kant kun je ook stellen dat door een korte kuur sneller herstel is en minder onderdrukking, waardoor je de gewonnen massa beter vasthoudt.

Any opinions?

Terug
Naar boven