MuscleMeat

Krachttrainen zonder naar de sportschool te gaan...

XeroX

Novice
Waardering
0
Hey allemaal

Ik vroeg me af of jullie wat tips en tricks kunnen geven over krachttraining thuis. Ik heb alleen wat losse gewichten, en heb (nog) geen behoefte om dure apperatuur aan te schaffen.
Wie kan mij vertellen wat de beste manier is om te beginnen met krachttraining thuis. Doel: Bredere borst, rug, schouders en armen.

Ik heb het dus echt alleen over de klassieke push-ups etc, en trainen met dumbbells.

Hoop op een antwoord.

gr
XeroX

En de benen? Laat me raden, die zijn al van goed formaat? :')

Om deze post niet volledig nutteloos te maken...

Ik raad je toch aan om een barbell met een hoop gewicht te halen. Tot die tijd kan je weighted push ups doen, chin ups, dips. Voor je benen kan je hindu squats doen, of pistols. Er zijn aardig wat mogelijkheden.

Ik meen dat hier laatst ook nog een topic over is geweest dus ff de search gebruiken.

dumbbell press, flyes, squat, deadlift, curlen, triceps extention, crunches, rows, military press. Doe hiermee 3 maal per week een full body.

als je breed wil worden zul je toch trainingsapparaten nodig hebben.
met 2 dumbbells en wat grondoefeningen kom je er echt niet.
ik ben ook thuistrainer .
de basis voor de thuistrainer is een verstelbare drukbank , latpully , squatrek , barbell en dumbbells , schijven tot minimaal 100KG.(liefst meer voor de toekomst)
verder veel informatie over KT oefeningen voor de juiste houding en bewegingen.
plus een goed schema .

thuistrainen = prima te doen, al zul je accenten op andere vlakken moeten leggen. De afwezigheid van een benchpress is een groot goed.
In plaats daarvan ga je eerst een handstand leren en dan zorgen dat je je vanuit die positie jezelf kunt opdrukken.
Verder is er in ieder huis wel een mogelijkheid om te chinnen.

De gangbare manier van trainen is zeker niet de enige, maar voor de andere manieren zul je zelf meer inventiviteit moeten tonen. Ik denk wel dat trainen in de gym in principe het veiligst kan zijn, maar vaak is dit niet het geval door een gebrek aan kennis. Die zul je dus ook zelf moeten opbouwen, eigenlijk nog harder dan je lichaam zich opbouwt. Je kennis moet je kracht een stap voor zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Hey hardstikke bedankt voor jullie reacties.
De reden dat ik dit topic startte is dat ik al een maandje of 2 bezig ben thuis, maar nog weinig resultaat zie. Ik vroeg me daarom af of wat ik deed wel slim was.

Chinnen heb ik nog niet gedaan, omdat ik er nog geen mogelijkheid toe zag thuis, hier ga ik maar eens naar op zoek.
Die handstand ga ik ook eens proberen, ben benieuwd:D

Ook maar een barbell aanschaffen dan.:p

Anyway, super bedankt voor jullie reacties, leuk om te zien dat hier zoveel enthouciaste mensen zitten!:D

thuistrainen = prima te doen, al zul je accenten op andere vlakken moeten leggen. De afwezigheid van een benchpress is een groot goed.
In plaats daarvan ga je eerst een handstand leren en dan zorgen dat je je vanuit die positie jezelf kunt opdrukken.

De gangbare manier van trainen is zeker niet de enige, maar voor de andere manieren zul je zelf meer inventiviteit moeten tonen. Ik denk wel dat trainen in de gym in principe het veiligst kan zijn, maar vaak is dit niet het geval door een gebrek aan kennis. Die zul je dus ook zelf moeten opbouwen, eigenlijk nog harder dan je lichaam zich opbouwt. Je kennis moet je kracht een stap voor zijn.

Ja ben ik wel mee eens!

Welke gewicht aan kilo's heb je thuis liggen? Want met 60 kilo aan gewichten kun je niet deadliften! Vaak hebben mensen dumbbells van 2-15 kilo thuis liggen wat vrij zinloos is als je thuis wilt trainen en wlt dumbbell benchen, misschien is het bij begin no zwaar, maar na een maand moet je er wel overheen zitten lijkt mij, als we het over een gemiddeld persoon hebben.

Turners worden anders ook vrij breed zonder krachttraining te doen.

dan ben je nog nooit in een turngym geweest .
dat ligt vol met dumbbells en barbells .
en niet iedereen heeft plek voor een brug , ringen en dikke matten in z,n huis.

weer een die z'n benen vergeet...

Zou je verwachten hé? Ik heb het huis afgezocht en niks gevonden :D

Ik had trouwens echt verwacht dat je een link zou geven naar beastskills :p

Welke gewicht aan kilo's heb je thuis liggen? Want met 60 kilo aan gewichten kun je niet deadliften! Vaak hebben mensen dumbbells van 2-15 kilo thuis liggen wat vrij zinloos is als je thuis wilt trainen en wlt dumbbell benchen, misschien is het bij begin no zwaar, maar na een maand moet je er wel overheen zitten lijkt mij, als we het over een gemiddeld persoon hebben.

Ik heb 2 dumbbells, met de volgende gewichten: 2x 5, 2x 10 en 2x 20. Beetje varieren dus. Ben nu met 2x 25 bezig...
Wat ik me trouwens afvroeg, wat is effectiever: kleinere sessies met zwaardere gewichten of langere sessies met lichtere gewichten?

Laatst bewerkt:
Hey allemaal

Ik vroeg me af of jullie wat tips en tricks kunnen geven over krachttraining thuis. Ik heb alleen wat losse gewichten, en heb (nog) geen behoefte om dure apperatuur aan te schaffen.
Wie kan mij vertellen wat de beste manier is om te beginnen met krachttraining thuis. Doel: Bredere borst, rug, schouders en armen.

Ik heb het dus echt alleen over de klassieke push-ups etc, en trainen met dumbbells.

Hoop op een antwoord.

gr
XeroX

Wat ik je aanraad is,2 dumbbells verstelbaar/1 lange halterstang/1 curlstang/trainingsbankje die je kunt verstellen.En schaf een boek aan over krachttraining,bestellen bij bol.com.En tig kilos aan losse schijven.

Ik heb 2 dumbbells, met de volgende gewichten: 2x 5, 2x 10 en 2x 20. Beetje varieren dus. Ben nu met 2x 25 bezig...
Wat ik me trouwens afvroeg, wat is effectiever: kleinere sessies met zwaardere gewichten of langere sessies met lichtere gewichten?

Dat ligt maar net aan je doel.

Voor kracht/massa gebruik je een zwaar gewicht, waarmee je 6 tot 8 herhalingen maakt, de laatste 2 met moeite. Dan maak je setjes van 3 á 4.

Ga je licht in gewicht en meer herhalingen, train je ander type spiervezels. Dit is meer uithoudingsvermogengericht.

Hey allemaal

Hoop op een antwoord.

gr
XeroX

3 x per week benen borst rug schouders armen buik trainen alles1 oefening van 3 setjes 8 a 12 herhalingen.dus bijv maandag woensdag vrijdag.
Benen trainen/2 dumbbells langs je lichaam en kniebuigingen maken.
kuiten trainen met 1 dumbbell en in been op de trap
borst trainen bankdrukken breed pakken/bankdrukken smalle grip is voor binnenkant borst/bankje schuin is bovenkant borst/flys 2 halters schuin liggend op bankje/rug staand roeien/schouders upright row met curlstang/armen biceps curl hammer curl/ buik crunsches.
Er is nog veel veel meer mogelijk,koop echt een paar boeken daar staat alles in welke oefeningen je moet doen en hoe je ze uitvoert.
Ikzelf ben ook zo begonnen.

Ok dan. dus de ideale indeling van een week? Maandag Woensdag en Vrijdag trainen, overige dagen rust?

Laatst bewerkt:
Bij de ebooks staat een link van M&F, daar zitten volgens mij ook veel oefeningen bij voor thuis.

Terug
Naar boven