Fitness Seller

Krachttraining en Cardio

Thijs0541

Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
75kg
Vetpercentage
18%
Hallo,

Ik ben al een tijd aan het krachttrainen. Alleen vind ik zelf dat ik echt nog te veel vet heb ( écht nog zwembandjes enzo ), daarom wil ik krachttraining gaan combineren met Cardio.

Nu heb ik dus een vraag over het schema dat ik wil gaan gebruiken.

Maandag: Borst / Biceps
Dinsdag: Rug / Triceps
Woensdag: Buik ( 20 min ) / Cardio ( 60 min )
Donderdag: Benen / Schouders
Vrijdag of Zaterdag: Buik ( 20 min ) / Cardio ( 60 min )

Is dit een goed schema of is dit af te raden, en waarom?

Mijn eetpatroon is goed.

Laatst bewerkt:
Ik zou opteren voor kortere cardiosessies, meteen na je krachttraining. Je zit dan immers al in je vetverbanding (na 30 a 40 minuten trainen). Aansluitend aan je krachttraining een minuutje of 20 is voor vetverbranding derhalve effectiever dan 60 minueten aan 1 stuk apart.

+1 voor de reactie hierboven.

Je indeling van je spiergroepen kan beter. Je traint op maandag borst en dus indirect ook triceps. De volgende dag train je triceps... Zelfde met rug en biceps, je traint maandag biceps en dag erna indirect biceps... Draai biceps en triceps om, of neem een rustdag tussen deze 2 trainingen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou opteren voor kortere cardiosessies, meteen na je krachttraining. Je zit dan immers al in je vetverbanding (na 30 a 40 minuten trainen). Aansluitend aan je krachttraining een minuutje of 20 is voor vetverbranding derhalve effectiever dan 60 minueten aan 1 stuk apart.

Oke dankje!
En wat raadt je dan aan, Roeien, fietsen, hardlopen etc.... En zwaar intensief of gewoon normaal.

Crosstrainer vind ik ideaal, op 60 procent van je hartslag (zal tussen 120 en 130 liggen) is voor vetverbranding optimaal!

je kan ook in de ochtend op een lege maag een stuk joggen.

Terug
Naar boven