AndroidHealthClinic

Krachttraining en Spinning

Yoshuba

Freaky Bodybuilder
Waardering
234
Zou dit overtrainen zijn?

1)Maandag of 2)Dinsdag : Krachttraining (Fullbody) + Buikspieren (10min)

Woensdag : Spinning (45min) + Buikspieren (10min)

1)Donderdag of 2)Vrijdag : Krachttraining (Fullbody) + Buikspieren (10min)

Zaterdag : Spinning (45min) + Buikspieren (10min)

Zondag : Spinning (45min) + Buikspieren (10min)

Teveel spinning of wat moet er veranderen? Ben nieuw ;)

Je doel is je vetpercentage te verlagen neem ik aan?
Waarom doe je nog een x dubbel buikspieren?

Ja veel teveel spinning als je bij wilt komen moet je hoogstens 2 keer in de week spinnen.

Wil ook neg effe zeggen dat rust heel belangrijk is. Ik zat ook met hetzelfde euvel kwam maar niet bij de kilo's wilde er maar niet bij komen en ook ik trainde veel. In je rust groei je en herstel is belangrijk

waarom wil je spinnen

Ok. Dan moet je elke spiergroep als je die getraind heb een dag rust gunnen.
Bij spinning verbruik je je vet maar zo te zien heb je niet veel vet dus breek je ook je spieren af. Mijn advies doe 2 keer in de week cardio het liefs met een hartslagband en let op je eten. Drink shakes en eet niet te vet. Ik had ook hetzelfde probleem. Mijn personal trainer raadde mij aan om elke dag een half uur te fietsen met een hartslagband. Je hartslag mag tusssen de 131 en 158 pm zitten zodat je je spieren niet verbrand

• Topic Starter Topic Starter
Ok. Dan moet je elke spiergroep als je die getraind heb een dag rust gunnen.
Bij spinning verbruik je je vet maar zo te zien heb je niet veel vet dus breek je ook je spieren af. Mijn advies doe 2 keer in de week cardio het liefs met een hartslagband en let op je eten. Drink shakes en eet niet te vet. Ik had ook hetzelfde probleem. Mijn personal trainer raadde mij aan om elke dag een half uur te fietsen met een hartslagband. Je hartslag mag tusssen de 131 en 158 pm zitten zodat je je spieren niet verbrand
Velen raden mij aan om de cardio er helemaal uit te smijten, wat is het nu? :p

Cardio eruit

Cardio sessies van 45 minuten slaat ook nergens op. Wil je vet verbranden en je spiermassa zo veel mogelijk behouden, doe dan korte cardio sessies, zware interval trainingen van 15-20 minuten na de training met gewichten(ervan uit gaande dat je gewicht-trainingen niet veel langer dan 45 minuten duren). Het klopt dat je dan koolhydraten gebruikt als energie, ipv vet(zoals met lange cardio sessies op een lage intensiteit), maar het is bewezen dat met korte trainingen op hoge intensiteit netto toch meer vet verbrand wordt, omdat je lichaam in de uren na de training vet zal verbranden. Dit in combinatie met een cut-schema en de gebruikelijke training met gewichten geeft veel sneller resultaat dan de methode die veel mensen aanprijzen.

Om nog maar te zwijgen over de tijd die het je bepaart.

Ik wil bijkomen in spiermassa maar toch niet teveel vetpercentage opdoen

Op deze manier vraag je heel veel van je lichaam, het moet herstellen van krachttraining en van cardio.
Als je doel is meer spiermassa moet je je daar op focussen, zoveel cardio is dan overbodig en tijdverspilling.
Ik zou gewoon 1x per week een half uurtje cardio doen na een krachttraining als ik jou was.
En denk eraan dat je voor spieren te kweken enorm veel calorieën nodig hebt, ben maar niet bang dat je snel vet wordt als je flink aan de gewichten gaat, je zult eerder moeite hebben met de benodigde calorieën naar binnen te werken.

Op deze manier vraag je heel veel van je lichaam, het moet herstellen van krachttraining en van cardio.
Als je doel is meer spiermassa moet je je daar op focussen, zoveel cardio is dan overbodig en tijdverspilling.
Ik zou gewoon 1x per week een half uurtje cardio doen na een krachttraining als ik jou was.
En denk eraan dat je voor spieren te kweken enorm veel calorieën nodig hebt, ben maar niet bang dat je snel vet wordt als je flink aan de gewichten gaat, je zult eerder moeite hebben met de benodigde calorieën naar binnen te werken.
Ok, dit is best al een oud topic, kijk eens op mn log, daar staat mijn echte doel en plan :)

Ah kijk, dat ziet er beter uit :D

omdat dit het meest recente topic is, k heb nu 2x spinning gedaan en beide keren begonnen mn tenen / voorste stuk van de voet te slapen en moest ik de hele les constant me tenen enzo bewegen om het niet erger te laten worden, meer mensen hier last van? :P

doe die spinning maar. zeker op jou leeftijd. een mooi lichaam hebben is één ding, maar wat ben je ermee als je geen uithouding hebt en geen 3 km kan lopen of geen 30 keer kan pompen.

doe die spinning maar. zeker op jou leeftijd. een mooi lichaam hebben is één ding, maar wat ben je ermee als je geen uithouding hebt en geen 3 km kan lopen of geen 30 keer kan pompen.

Je bent de 1ste die dat zegt:P nu doe ik 3x/week KT, later als ik echt wat massa heb aangezet dan combineer ik het met spinning :)

omdat dit het meest recente topic is, k heb nu 2x spinning gedaan en beide keren begonnen mn tenen / voorste stuk van de voet te slapen en moest ik de hele les constant me tenen enzo bewegen om het niet erger te laten worden, meer mensen hier last van? :P

Je moet niet alleen maar dingen op je pedalen maar ook trekken. En wat voor een schoenen heb je aan?

nieuwe goede basketball schoenen

Terug
Naar boven