AndroidHealthClinic

Krachttraining en Spinning

Velen raden mij aan om de cardio er helemaal uit te smijten, wat is het nu?
als je naar hun leeftijd kijkt, weet je genoeg. geen ervaring. enkel afgaan op blabla en boekskes. jij bent 15 jaar. moet je niet enkel krachttraining doen. bepaalde oefeningen die je rug belasten zijn zelfs slecht op jou leeftijd. dat zijn zaken die je pas voelt 20 jaar later. als je dan toch krachttraining wil doen op jou leeftijd verwaarloos dan je cardio niet. ga lopen, fietsen, enz... zorg ervoor dat je sterk maar sportief bent. als je ouder bent en je wil alles op bodybuilding zetten, dan moet je prioriteiten stellen, maar dat is een andere zaak.

Je bent de 1ste die dat zegt:P nu doe ik 3x/week KT, later als ik echt wat massa heb aangezet dan combineer ik het met spinning :)

Ik zou er nog gewoon 2x per week intervaltraining, HIIT (dat is spinning volgens mij), van 30 a hooguit 40 minuten per week bij doen. Als je voldoende koolhydraten en ook wat eiwitten inneemt van te voren (uurtje ervoor ofzo) dan ga je echt geen spierverlies hebben.

Bovendien zou ik maar 2x per week full body doen, zeker op jouw leeftijd. Als je het al 3x doet, dan zeker minimaal 1x per week in de hoge reprange zitten (12 a 15) en al helemaal niet tot failure trainen (zeker 1 a 2 reps onder blijven zitten)

Terug
Naar boven