MuscleMeat

Krachttraining en willen blijven afvallen

Ik ga dat advies overnemen
En de maaltijd vandaag van 18:00 ipv vlees te vervangen voor groente.
Nog een advies welke groente het beste vult ,of maakt dat niet uit ?
Mijn suggestie zou zijn gevarieerd te eten in groente en andere voedingsmiddelen en bij één of meerdere maaltijden per dag groente of wat fruit. Dit is puur vanuit gezondheid en variatie gedacht.

Welke groente beter of slechter vult kan ik je niet mee helpen, houd ik me totaal niet mee bezig.

Je kan dit voor jezelf mogelijk wat makkelijker maken door met vaste maaltijden of componenten te werken.
De kcals voor je vlees liggen vast, dan de groente van de maaltijd en dan een beetje schuiven met je koolhydraten. Waarschijnlijk hebben anderen betere tips.

Laatst bewerkt:
Mijn suggestie zou zijn gevarieerd te eten in groente en andere voedingsmiddelen en bij één of meerdere maaltijden per dag groente of wat fruit. Dit is puur vanuit gezondheid en variatie gedacht.

Welke groente beter of slechter vult kan ik je niet mee helpen, houd ik me totaal niet mee bezig.
Idd... Afvallen op zich staand heeft niks te maken met variatie of gezondheid... Een caloriedeficit is hierbij het belangrijkst...

Dus als je een kilo groente wil eten, mag je dat doen, einde van dag geld calorieen in en uit...

Ik zou je trainings intensity iets naar beneden zetten... Dat word al snel overschat...

• Topic Starter Topic Starter

Bijlagen

• 32913AE4-2D50-45FE-ACDD-2364D5519396.jpeg
    32913AE4-2D50-45FE-ACDD-2364D5519396.jpeg
    42,1 KB · Weergaven: 74
  • 9CDA41FA-8E0C-4BDF-A92C-431C86A6D684.jpeg
    9CDA41FA-8E0C-4BDF-A92C-431C86A6D684.jpeg
    61,4 KB · Weergaven: 77
Waar baseeer je op dat 600 gram vlees nie nodig is? Weet je zijn proteine behoefte?
Dat klopt. Ik weet zijn proteïnebehoefte niet. Ik bedoel vooral dat er ook andere proteïnebronnen zijn en het met 600 gram vlees nogal eenzijdig kan worden.
En groenten is zeker geen vervanger voor een proteine bron...
Ook dat klopt. Maar dat beweer ik ook niet. Ik raadde groente aan vanuit gezondheidsperspectief en met de vervanging van 100 gram vlees door een flinke portie groente neemt de totale hoeveelheid calorieen niet toe (dat was zijn vrees). Uiteraard moet je dan opnieuw kijken naar je macro's.

ik let inderdaad alleen op het gewicht van de maaltijden en niet de calorieën die erin zitten.
Ik moet dat dus veranderen denk ik.

Ik begon 1,5 jaar geleden met 12:00 450gr en 18:00 550gr en dan zakte ik elke 2 maanden met 25gram om mezelf te laten wennen aan kleinere maaltijden, dat zorgde wel dat ik van 135 naar 97 kg kwam

Laatst bewerkt:
Dan ontbreekt het je inderdaad aan basiskennis. Verdiep je daar eerst in. Afvallen is in essentie minder calorieën tot je nemen dan je verbruikt.
Ik denk dat de manier waarop ik ben afgevallen bij mij heeft gewerkt als basis.
En dat ik nu juist meer preciezer te werk moet gaan om het te perfectioneren

ik let inderdaad alleen op het gewicht van de maaltijden en niet de calorieën die erin zitten

Toch wel een bijzondere beredenering , in jouw ogen / met jouw theorie zou dus 250 gr aardappelen / vis / biefstuk of noten hetzelfde zijn ?

250 gr aardappelen zit rond de 200 kcal , terwijl 250 gr cashew noten op 1600 kcal zitten .

Toch wel een bijzondere beredenering , in jouw ogen / met jouw theorie zou dus 250 gr aardappelen / vis / biefstuk of noten hetzelfde zijn ?

250 gr aardappelen zit rond de 200 kcal , terwijl 250 gr cashew noten op 1600 kcal zitten .
Als je hiervoor hebt gelezen zie je dat ik altijd hetzelfde eet.
En die beredenering geld dan ook alleen voor waarmee ik begon.
Zal ook nooit zeggen dat het het juiste is, maar bij mij werkte het.

Gezondheid is meer dan het juiste gewicht bij je lengte.

Als je hiervoor hebt gelezen zie je dat ik altijd hetzelfde eet.
En die beredenering geld dan ook alleen voor waarmee ik begon.
Zal ook nooit zeggen dat het het juiste is, maar bij mij werkte het.
Als je 135 kg weegt op 1,73 dan werken veel aanpakken. Zolang je een stuk minder eet dan voorheen, zul je wel afvallen.

Nu kom je op een punt dat deze aanpak niet meer zo effectief is. Voor ons is het ook moeilijk jou daarmee te helpen. Als je eens met kcal gaat werken, dan wordt het een stuk makkelijker. En dat is ook hoe je lichaam werkt: minder kcal is afvallen, meer kcal is aankomen. Het gewicht van je voeding zegt verder weinig.

Mocht je per se op deze manier door willen gaan, dan geldt inderdaad: val je niet meer af, eet dan minder of voeg cardio toe.

Laatst bewerkt:
In veel groente zit helemaal niet zoveel kcal, voor algemene gezondheid kan je groente en fruit beste een kans geven.

Juist het volume van groente kan soms helpen om tot een gevuld gevoel te komen. Volgens mij heb ik @BB_ weleens zoiets horen roepen.
Sommige groenten kosten zelfs meer energie om te verteren dan dat ze opleveren, al is dat tekort niet echt significant. Je kan dus niet afvallen door te eten of je moet 20kg komkommers per dag gaan eten.

Hierdoor kan je idd wel de hele dag groente eten om verzadigd te blijven zonder echt kcal's toe te voegen.

Als je 135 kg weegt op 1,73 dan werken veel aanpakken. Zolang je een stuk minder eet dan voorheen, zul je wel afvallen.

Nu kom je op een punt dat deze aanpak niet meer zo effectief is. Voor ons is het ook moeilijk jou daarmee te helpen. Als je eens met kcal gaat werken, dan wordt het een stuk makkelijker. En dat is ook hoe je lichaam werkt: minder kcal is afvallen, meer kcal is aankomen. Het gewicht van je voeding zegt verder weinig.

Mocht je per se op deze manier door willen gaan, dan geldt inderdaad: val je niet meer af, eet dan minder of voeg cardio toe.
De vraag die bij mij opkomt is : komt het doordat ik krachttraining ben gaan doen dat ik niet meer afval met dat eetpatroon?
Ik zal inderdaad op de kcal inname moeten focussen. Want ik wil niet stoppen met krachttraining , voel me beter en sterker worden

De vraag die bij mij opkomt is : komt het doordat ik krachttraining ben gaan doen dat ik niet meer afval met dat eetpatroon?
Heeft je krachttraining een andere activiteit vervangen? Bijv. krachttraining i.p.v. cardio? Dan zou het kunnen dat je energiebehoefte is gedaalt.

Wat ik denk: Je bent al flink afgevallen, en daardoor heb je ook minder energie nodig. Dus moet je nog minder eten om verder af te vallen.

Heeft je krachttraining een andere activiteit vervangen? Bijv. krachttraining i.p.v. cardio? Dan zou het kunnen dat je energiebehoefte is gedaalt.

Wat ik denk: Je bent al flink afgevallen, en daardoor heb je ook minder energie nodig. Dus moet je nog minder eten om verder af te vallen.
krachttraining is juist toegevoegd

maar hoe zit het dan met het behoud van de spieren als ik minder ga eten , of heeft dat geen effect ?

krachttraining is juist toegevoegd

maar hoe zit het dan met het behoud van de spieren als ik minder ga eten , of heeft dat geen effect ?
Als de krachttraining is toegevoegd dan verbrand je juist meer dan voorheen.

Goede vraag over spierbehoud. Krachttraining en bijv. voldoende eiwitten zijn de belangrijkste voorwaarden voor spierbehoud.

Kijk vooral eens rond op dit forum, er is veel informatie te vinden:

Als de krachttraining is toegevoegd dan verbrand je juist meer dan voorheen.

Goede vraag over spierbehoud. Krachttraining en bijv. voldoende eiwitten zijn de belangrijkste voorwaarden voor spierbehoud.

Kijk vooral eens rond op dit forum, er is veel informatie te vinden:
Bedankt voor de link !

Terug
Naar boven