XXL Nutrition

kramp in onderbenen met cardio

mdv

Cool Novice
Waardering
3
hallo allemaal,

sinds vorige week doe ik 4 x per week 15-20 min cardio na KT. eerste 2 dagen heb ik op de stepper gestaan. kreeg soort verzuring/kramp in me onderbenen de dagen daarna. toen vrijdag en zaterdag voor crosstrainer gekozen. Het voelt echter nu nog steeds niet 100 % lekker aan.
wat is het minst belastende cardio apparaat voor je kuiten en schenen ??

alvast bedankt !!

ik heb ook iets soort gelijks soms..
je zou iets minder hard van start kunnen gaan (niet 4x per week maar eerst opbouwen met 2-3x)
misschien helpt het om je kuiten regelmatig te strekken?
verder vind ik de fiets nog wel het lekkerst.. ook nooit echt last van verzuring oid.

Heb het zelf ook wel eens met hardlopen. Het zou kunnen komen dat je je kuiten verkeerd 'gebruikt' bij de cardio. Probeer er eens op te letten meer je bovenbenen te gebruiken

weet neit of je met stepper trap lopen bedoelt. maar ga gewoon op de trap loper staan en loop met je gehele voet niet alleen met je voorkant dan span je je kuiten aan. dat is met alles zo

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:D

Heb het zelf ook wel eens met hardlopen. Het zou kunnen komen dat je je kuiten verkeerd 'gebruikt' bij de cardio. Probeer er eens op te letten meer je bovenbenen te gebruiken

ik herken dit. bij cardio ben ik nogal geneigd mijn benen te slepen bij joggings tempo > kuiten

bij sprinten dan maak ik wel echte stappen > bovenbenen

Dit heb ik ook als ik geen strek oefeningen doe van te voren. Zorg er tenminste voor dat je dat wel goed doet van te voren, helpt bij mij in ieder geval.

• Topic Starter Topic Starter
heb je wat voorbeelden van strekoefeningen ?

Had hier eerder ook veel last vooral na voetbal wedstrijden toen heeft mijn vader me eens gefilmd en hier was op te zien dat ik ontzettend veel op de bal van mijn voet stond. hier eens goed op gelet en moet zeggen dat het goed heeft gebaat.

Terug
Naar boven