XXL Nutrition

Krijg geen enkele linux distro geinstalleerd.

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Supplementen Anabolen Technologie Wetenschap 10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
22.804
Lengte
1m96
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
Ik heb dus besloten om m'n laptop te formatten, veel junk etc. Zo gezegd zo gedaan.

Nu wou ik dus weer opnieuw Ubuntu installeren, maar dit lukte dus niet, tijdens de installatie krijg ik een foutmelding, namelijk de volgende:
The installer encountered an error copying files to the hard disk:

[Errno 5] Input/output error

This particular error is often due to a faulty CD/DVD disk or drive, or a faulty hard disk. It may help to clean the CD/DVD, to burn the CD/DVD at a lower speed, to clean the CD/DVD drive lens (cleaning kits are often available from electronics suppliers), to check whether the hard disk is old and in need of replacement, or to move the system to a cooler environment.
Ok leuk, opneuw geprobeerd, werkte niet, opnieuw gebrand, werkte niet. Toen uitgeweken naar een soortgelijke distro, xubuntu. Zelfde error wederom. Heb toen maar gekozen voor een niet-Debian variant, m'n oog viel op Fedora.

Nu krijg ik met Fedora de volgende error tijdens het installeren:
There was an error installing the live image to your hard drive. This could be due to bad media. Please verify your installation media.

If you exit, your system will be left in an inconsistent state that will require reinstallation.

Wtf?
Hiervoor draaide alles gewoon goed (op de gigantische hoeveelheid junk verspreid over m'n HDD na). Iemand 'n idee?

Heb ook i.p.v. ext4 ext3 geprobeerd, werkte ook niet.

Ik draai zelf OpenSuse. Maar ik denk dat er inderdaad iets met je harde schijf aan de hand is.

Heb je alle distros op dezelfde schijf gebrand? Zo ja, probeer een andere schijf - zo nee, grote kans dat er iets mis is met je DVD-drive.

Hoe dan ook zou je installeren vanaf een USB-stick kunnen proberen.

Heb je ook alle partities verwijderd voor installatie?

Laatst bewerkt:
Fedora is eerder een serverdistro. Op zich wel handig die voorgeinstalleerde apache enzo maar je zal (veel) meer tijd spenderen aan het installeren van de goeie codecs op fedora dan het installeren van apache op ubuntu.

Een usbstick is inderdaad stukken handiger. Ikzelf gebruikte een hele tijd unetbootin. Niet zo lang geleden heb ik een beter programma ontdekt maar ben de naam even kwijt.

Als het dan nog niet lukt kun je met een tool dat SMART gegevens uit kan lezen zoals hdd health is gaan zien of er wat mis is met je harde schijf.

• Topic Starter Topic Starter
Was inderdaad van plan om het via USB te proberen.

@Klingon
Is opensuse een beetje lekker werken? Programmeer en compile alleen op de laptop, was ook van plan om er wat web development op uit te testen, meer in principe niet eigenlijk.

@j3330
Zal inderdaad ff SMART gegevens checken.

Heb je ook alle partities verwijderd voor installatie?
Uiteraard. :)

goed dat je overstapt!
een alternatief is ook de harde schijf eruit halen, op een andere pc aansluiten en dan via die pc installeren. als het dan wel lukt ligt t aan je dvd drive, als het niet lukt ligt het dus aan je harde schijf.

heb je hem trouwens al op een lage snelheid geprobeerd te branden?

Terug
Naar boven