Fitness Seller

Krom lopen

michielvz08

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,
ik merk de laatste tijd dat ik krom loop en ook krom zit. Dit komt volgens mij doordat mijn schouders achterlopen en daarom heb ik daar nu ook 2 oefeningen op de sportschool voor gekregen. Mijn vraag is of iemand mij misschien nog een tip of oefening kan geven die mij helpt een rechte houding te krijgen. Alvast bedankt

Michiel

Kan ook komen doordat je je borst te veel traint of je rug te weinig.
Als je je spieren traint, worden ze korter he, dus als je je borst teveel traint ga je krom lopen, dit kan je weer compenseren door je rug wat meer te gaan trainen. Ik had er zelf ook last van.

Concentreren op rechtlopen en zitten zijn de beste 'oefeningen'. Je spieren moeten het immers heel de dag volhouden en niet voor 12 reps ofzo.

Uiteraard helpen oefeningen je, maar dan is het de vraag van welke spieren er achterlopen.
Je lichaam is 1 geheel, als er ergens iets uit balans is kan de rest makkelijk volgen. Bijv: zwakke core: je core kan je bovenlichaam niet dragen en je bovenlichaam valt naar voren. In die situatie hangen je schouders dan ook naar voren maar daarom zijn ze niet perse zwak. In dat geval is je core het probleem, niet je schouders.

Je kan dus beter een fysiotherapeut (of iemand anders die er iets over weet, personal trainers uit de fitness horen hier meestal niet bij) opzoeken imo als het je echt stoort. Anders kan je gewoon zelf uitzoeken door middel van trial and error welke spieren er te zwak zijn en welke verkort.

Laatst bewerkt:
zwemmen is ook goed voor je houding, of naar een mensendiek kliniek

ik heb het ook (en nog geen klein beetje)

altijd van mijn kinesist geleerd dat je je rugspieren moet versterken
en natuurlijk constant op je houding letten

• Topic Starter Topic Starter
Okee,het kan idd wel komen doordat mijn borst voorloopt op de rest en ik zie ook dat mijn schouders wat naar voren hangen. Ik zal eens vragen aan een fysio wat ik hier aan kan doen maar natuurlijk zie ik zelf ook in dat het kan liggen aan de voorloop van mijn borst op mijnrug oid.

mijn schouders hangen ook wat naar voor (linkse wat meer dan de rechtse)
komt allemaal wel goed, niet te veel druk om maken, gewoon goed trainen (en vooral die rug)

Een stuiver tussen je billen klemmen.

nee echt serieus....

Rek en strek oefeningen doen (Y) Succes!!

Hallo,
ik merk de laatste tijd dat ik krom loop en ook krom zit. Dit komt volgens mij doordat mijn schouders achterlopen en daarom heb ik daar nu ook 2 oefeningen op de sportschool voor gekregen. Mijn vraag is of iemand mij misschien nog een tip of oefening kan geven die mij helpt een rechte houding te krijgen. Alvast bedankt

Michiel

WAt versta je onder krom lopen?

Hangen je schouders naar voren of bedoel je vanuit de rug?

WAt versta je onder krom lopen?

Hangen je schouders naar voren of bedoel je vanuit de rug?

Hangt meestal samen he.
Als ik voor elke persoon die ik zie in de praktijk,met een kyfotische houding, een euro zou krijgen, zou ik nu erg rijk zijn.
Vaak zijn de gewrichten in de wervelkolom ook nog beperkt, dus dan zullen alleen oefeningen neit meer helpen.

Ik loop met mijn borst naar voren en mijn schouders naar achteren waardoor dan mensen denken dat ik expres breed loop. Maar dat komt doordat ik mijn buikspieren weinig heb getraind en mijn onderrugspieren juist vaak. Ik probeer nu mijn buikspieren goed te trainen en zie resultaat in mijn houding, waardoor ik weet wat rechter begin te lopen.

Belangrijk is dat je de complementaire spieren moet trainen anders krijg je verkeerde houding.

Je bekken naar achter, schouders naar achter, ik heb ook de neiging om krom te lopen, met me bekken en schouders naar voren dan, ik probeer hierop te letten, en als ik me houding wel goed doe lijkt het net alsof ik voorover gebogen sta.

Bekken naar achter --> knijp je kont maar eens hard samen. Zie je meteen het verschil van hoe ze ideaal moeten staan.

Vaak heeft een slechte houding met een onbalans en/of zwakke spieren te maken.

Oh en maak anders eens een foto van je zijaanzicht. Kunnen we beter zien wat er aan de hand is denk ik...

De reverse pec-deck flye of Lever Seated Rear Lateral Raise is een goede oefening voor je houding.
Reden van kromstaan komt vaker voor bij BB door teveel aandacht aan de borst te geven en niet aan dit soort oefeningen te denken.
Bovendien krijg je ook een mooie defenitie bij je schouderbladen.

gezien je abs denk ik dat je je borst teveel traint en je rug te weinig..meer rug trainen dus!

Correct me if i'm wrong..

• Topic Starter Topic Starter
Jaa, dat van mn borst teveel trainen zou wel goed kunnen kloppen. Ik heb alleen geen idee welke oefeningen effectief zijn voor mijn rug. Ik zal binnenkort wel even een foto maken van mijn zijaanzicht.

Terug
Naar boven