MuscleMeat

Kukipushup's stronglifts/madcow log

• Topic Starter Topic Starter
Man.. echt een verdoete training het was zo druk in de gym dat ik alleen me squat setjes heb kunnen maken :mad: bankdrukken bezet bankies allemaal bezet dit bezet dat bezet pfff en als het te druk is in de gym word ik helemaal gek in me kop kan ik ook het beste gelijk naar huis gaan. Maar dacht wacht nog even maar na halfuur alles nog bezet toch maar naar huis gegaan..

Zat echt nadenken over homegym maar de zomertijden gaan volgende week weg dus dan zal het ook minder druk zijn vooral smiddags rond uur of 1/2 dan trainen meestal maar paar volwassene dus dan ken ik me eigen gang gaan

Nog even een maandje bekijken dus maar voor nu nog maar even wachten en volgende week dan maar de 12weken doen anders heeft het ook geen nut :(

:yell::yell:

's morgens gaan, of vragen of je mee mag doen ;)

's morgens gaan, of vragen of je mee mag doen ;)

hij is nu pas vanaf 4uur open.. alleen zondag smorgens echt een k*t tijden maar straks gaat iedereen weer werken en school doen denk dus dan word het weer rustig..

Ik ken niet goed tegen drukte dus even normaal vragen of mee mag doen word hem niet :o even geduld hebben volgende week weer normale tijden dus dan ongeveer 12/1uur heengaan

Ik zit trouwens even te kijken en 1uur kan ook niet .. mijn gym tijden (normaal)

Maandag 08.30 - 22.00
Dinsdag 8.30 - 22.00
Woensdag 08.30 - 12.00 16.00 - 22.00
Donderdag 08.30 - 22.00
Vrijdag 08.30 - 12.00 16.00 - 22.00
Zaterdag doe ik niet aan
Zondag ook niet

Misschien dan toch maar discipline laten stijgen en sochtends gaan .. pff wat een k*t tijden eigenlijk

Ik ga er deze week evengoed over nadenken eind augustus loopt me abbo af maar ik heb niet het geld om homegym te beginnen dus word zoizo verlengen maar ik ga er even goed over nadenken wat te doen

Zijn ong dezeldfe tijden als in mijn gym ;)
Ik ga rond 11u, dan is altijd rustig

Misschien kan je geld lenen van je ouders? :dunno:

geduld is een schone zaak

zul je in deze sport nog veel nodig hebben

Zijn ong dezeldfe tijden als in mijn gym ;)
Ik ga rond 11u, dan is altijd rustig

Misschien kan je geld lenen van je ouders? :dunno:

denk dat ik ook rond 11e ga.. straks gewoon 9uur/half10 eruit shake erin, opfrissen en heengaan tot 12e dan eten eten eten eten..

Mwa zit even na te denken en te bekijken hoe duur het ongeveer kan zijn zal zeker een squatrack nodig hebben een oly barbell + schijven en een bankje als basis, een barbell en schijven thuis is altijd handig maar een squatrack en bankje zijn nog redelijk duur dus moet echt goed nadenken of dat de beste beslissing is.

geduld is een schone zaak

zul je in deze sport nog veel nodig hebben

Jup true, ik heb ook wel geduld ken er alleen niet echt tegen..ken ook slecht tegen drukte of het nou in de gym is of een club in Amsterdam word dan helemaal gek en depri in me kop en op zulke momenten moet ik direct naar huis bijkomen

Maar gaat goed komen :)

Gewoon in de ochtend gaan als je kan, ik vind meestal ook k*t... soms lig ik rond 9 uur s'ochtend in bed denk ik **** it ik blijf lekker liggen XD

Ik zou gewoon nog bij de gym blijven, home gym is beter maar, Op de sportschool kunnen ze je nog advies geven, en kunnen ze spotten.

Gewoon in de ochtend gaan als je kan, ik vind meestal ook k*t... soms lig ik rond 9 uur s'ochtend in bed denk ik **** it ik blijf lekker liggen XD

Ik zou gewoon nog bij de gym blijven, home gym is beter maar, Op de sportschool kunnen ze je nog advies geven, en kunnen ze spotten.

idd zo denk ik ook vaak..ik ga zowieso proberen rond half 11 erheen te gaan dan heb ik een uurtje om te sporten en de rest van de dag ken ik dan lekker door eten terwijl ik dat er niet meer van af brand :rolleyes: (als ik dat goed heb)

En aangezien het te duur is blijf ik zeker gewoon bij de gym.. het zal volgende week stukke rustiger worden omdat ze allemaal weer gaan werken en mensen op school zitten!! en idd heb nog wel goed advies nodig etc ook al doen ze nog moeilijk bij mij dat het te zware oefeningen zijn en te blessure gevoelig ..

ben wel van plan barbell te kopen en paar schijven voor thuis om goed te kunnen bestuderen en me huiswerk te doen en dat mee te nemen naar de gym, altijd beter als je de oefeningen optimaal bestudeer @home en lekker met een goede techniek kan trainen @de gym

als je barbell koopt koop een goeie (50mm) olympische barbell 250e ofzo

Even een post, het was de bedoeling dat ik met deze log 12weken rippetoe zou volgen. Plannen zijn verandert en wil nog even doorgaan met fullbody schema dat omdat ik het nog even wil volhouden en wat massa erbij wil pakken, ik ga gewoon doen wat het beste voor mezelf is en het moet leuk blijven dus vandaar gewoon fullbody schema.

Ik zal dit 6weken doen en daarna waarschijnlijk een splitschema volgen, ga dus me log toch bijhouden omdat ik wel benieuwd ben wat me nieuwe eetschema gaat doen de aankomende maanden in combinatie met fullbody schema zonder cardio.

Het schema zal er ongeveer zo uit zien, ik doe het uit me hoofd dus kan wat vergeten.

Begin zoals altijd met benen, rug , borst:

Leg Extensions 3x12
Hack Squat 3x12
Lat Pulldown 3x12
Deadlift 3x5 (denk ik, zal beginnen met lichtgewicht dus even kijken)
Benchpress 3x12
Dumbbell flyes 3x12

Daarna komt schouders, armen, buik, kuiten

Front press 3x12
Dumbbell Lateral Raise 3x12
Barbell curls 3x12
Dumbbell Curls 4x12,10,8,6
Bench dips 3x12
Dumbbell overhead extensions 4x12,10,8,6
Calf raises 3x12
Crunches 3x12
Knee raises 3x12

Denk dat het zo klopt, de gewichten beschrijf ik na een training..

Ik heb bij me eetschema grote hoeveelheden vermeden om te kijken of het beter gaat, zat eerst rond 200gram eiwitten of 170 en heb het nu aangepast naar ongeveer 2,5xlichaamsgewicht.. vetten iets omhoog en koolhydraten zijn zonder avondeten dus ongeveer 6/7x lichaamsgewicht. Verder erg simpel dieet zo weinig mogelijk zuivel producten zoek nog een alternatief voor chocomel maar voor nu wil ik dit uit proberen.

Opstaan 9:30/10uur (Voor het trainen)
Ultra fine oats 60gram
Melk halfvolle 450ml
Whey Isolaat 25gram
olijfolie 8ml

Losse banaan

12:30 (Na het trainen)
Rijstpakket

14:30
Bruin volkoren (4stuks)
40gram kalkoenfilet

16:00
Bruin volkoren (4stuks)
40gram kalkoenfilet

17:00
chocomel 150ml

19:00
Wat de pot schaft..

21:00
franse kwark mager 200gram

Voor het slapen
Cashew noten 75gram

E/K/V 22%/52%/25%

Totaal:
Kcal:
Eiwitten: 135
Koolhydraten: 320
Vetten: 69

Ik zal me lichaamsgewicht om de week wegen en vandaag de dag op 57.4kg de volgende weging is op 8september. Ik begin vanaf dinsdag serieus met het eetschema aangezien ik maandag vroeg een gesprek heb, wel begin ik maandag al met trainen daar zijn no excuses voor.

Mijn doel voor nu: 65kg en zoveel mogelijk spiermassa opbouwen.

Als ik de 65kg aangetikt heb begin ik met nieuwe doelen!

Laatst bewerkt:
Die oefeningen ga je toch niet op één dag doen man?
Less is more

Het gene dat ik op 4 dagen train, wil jij op 1 dag trainen :roflol:

Hoeveel dagen per week train je?

Het gene dat ik op 4 dagen train, wil jij op 1 dag trainen :roflol:

Hoeveel dagen per week train je?

haha dit is mijn schema nu, btw deadlift en benchpress zijn in de plaats voor een rug machine en hyper extensions en benchppress is ipv van dumbbell benchpress.

Maar ik heb er geen problemen mee dit allemaal op 1dag te trainen, ik train 3dagen per week maar ik zie wel dat ik wat dingen kan schrappen zoals schouder oefening en 1 bicep oefening

Wat vind jij er van :)?

Zware overkill :p

Waarom doe je niet gewoon een 3 dag split of een rippetoe/billstar schema?

Zware overkill :p

Waarom doe je niet gewoon een 3 dag split of een rippetoe/billstar schema?

haha dit is fullbody schema he..geen split maar alsnog ik zal even wat aanpassen, maar voor rippetoe of billstar vind ik mezelf nog niet fit genoeg tuurlijk je begint met lichtgewicht en je kan er het beste gelijk mee beginnen maar ik ga gewoon nog even een fullbody schema aanhouden 6weken en daarna ga ik over tot 3/4daagse split. Na 1 of 2 schema's split wil ik kijken voor rippetoe/billstar of stronglifts, ik lijk gek dat ik er nu niet mee begin maar voor me gevoel is het ook nog beter dat ik er even mee wacht.

Als ik wat aanpassingen maak zit ik alsnog op veel oefeningen maar dat is standaard bij fullbody..

Leg Extensions 3x12
Hack Squat 3x12

Lat Pulldown 3x12
Rug machine 3x12
Hyper Extensions 3x12

Benchpress 3x8
Dumbbell flyes 3x12

Front press 3x12

Barbell curls 4setjes 12,10,8,6 (eerste set 12reps, 2e set 10reps..etc..hoe lager de reps hoe hoger het gewicht)

Bench dips 3x12
Dumbbell overhead extensions 3x12

Calf raises 3x12

Crunches 3x12
Knee raises 3x12

Het is alsnog behoorlijk veel man! Kan blessures oproepen..

Wat nou als je zoiets doen:

(Hack) squat
Deadlift
bench press
Over head press / millitary press
skullcrushers
calve raise

je biceps pak je dan al sowieso mee met bench press / deadlift.. dus ik zou niet te veel isolatie doen.. pak de compounds sowieso.

haha dit is fullbody schema he..geen split maar alsnog ik zal even wat aanpassen, maar voor rippetoe of billstar vind ik mezelf nog niet fit genoeg tuurlijk je begint met lichtgewicht en je kan er het beste gelijk mee beginnen maar ik ga gewoon nog even een fullbody schema aanhouden 6weken en daarna ga ik over tot 3/4daagse split. Na 1 of 2 schema's split wil ik kijken voor rippetoe/billstar of stronglifts, ik lijk gek dat ik er nu niet mee begin maar voor me gevoel is het ook nog beter dat ik er even mee wacht.

Als ik wat aanpassingen maak zit ik alsnog op veel oefeningen maar dat is standaard bij fullbody..

Leg Extensions 3x12
Hack Squat 3x12

Lat Pulldown 3x12
Rug machine 3x12
Hyper Extensions 3x12

Benchpress 3x8
Dumbbell flyes 3x12

Front press 3x12

Barbell curls 4setjes 12,10,8,6 (eerste set 12reps, 2e set 10reps..etc..hoe lager de reps hoe hoger het gewicht)

Bench dips 3x12
Dumbbell overhead extensions 3x12

Calf raises 3x12

Crunches 3x12
Knee raises 3x12
No shit dat het een fullbody is!

Is nog te veel man! Zware overkill! Zoek maar eens wat goede fullbody schema's op of ga push/pull/benen doen ;)

Het is alsnog behoorlijk veel man! Kan blessures oproepen..

Wat nou als je zoiets doen:

(Hack) squat
Deadlift
bench press
Over head press / millitary press
skullcrushers
calve raise

je biceps pak je dan al sowieso mee met bench press / deadlift.. dus ik zou niet te veel isolatie doen.. pak de compounds sowieso.

Dit is fullbody schema dus het lijkt misschien wat meer..dit is gewoon het beginners aantal oefeningen wat je zou doen als beginner 3x rug 2x borst 2x benen 1x schouder 1x bicep 1x tricep 1x kuiten en wat buik oefeningen.. is gewoon het aantal voor een beginner en ik kan moeilijk minder doen dan dit.

Ik ben nog niet super bekend met de compound oefeningen, en voor nu laat ik dat ook even voor wat het is behalve de press die wel wat anders is dan military en de benchpress.

Snap niet dat jullie het zoveel vinden aangezien dit is wat beginners krijgen als schema in een sportschool :p misschien wel wat andere oefeningen maar het aantal blijft hetzelfde..

Terug
Naar boven