XXL Nutrition

Kukipushup's stronglifts/madcow log

En waarom toch geen rippetoe?? Hét schema

• Topic Starter Topic Starter
En waarom toch geen rippetoe?? Hét schema

Vind zelf dat ik er nog niet geheel klaar voor ben, ik voel me er beter bij om nog even maandje of 2 door te trainen met een fullbody/split schema en daarna kan ik altijd nog kijken voor rippetoe en of wat anders..

Iedereen heeft natuurlijk gelijk als ie zegt dat rippetoe voor beginners is en dat je beter zo snel mogelijk kan beginnen maarja ik hoef geen haast in het spel, kan beginnen met rippetoe wanneer ik wil en wanneer ik er voor me gevoel echt klaar voor ben. Wil nog even een fullbody doen 6weken daarna waarschijnlijk een split en/of misschien kies ik dan wel voor rippetoe of een andere wat erop lijkt.

Rippetoe is natuurlijk wel een zwaar programma, misschien begin je met de stang maar het programma in het geheel is wel zwaar en ik voel me daar nog niet klaar genoeg voor ik train nog maar 3maanden en ben nog niet helemaal waar ik wou zijn. Niet alleen lichamelijk maar ook qua mentaal etc, ik wil mezelf nog wat verbeteren en ik hoop dat ik dat met 2 schema's red zodat ik daarna rippetoe/billstar of stronglifts kan doen.

Rippetoe is juist voor mensn zonder ervaring, als je nu eerst iets anders doet vergooi je het hele idee van rippetoe

Ik zou willen dat iemand mij dit aanraadde toen ik net trainde man

Rippetoe is juist voor mensn zonder ervaring, als je nu eerst iets anders doet vergooi je het hele idee van rippetoe

Ik zou willen dat iemand mij dit aanraadde toen ik net trainde man

Ja dat weet ik, wat bedoel je met anders vergooi je het hele idee van rippetoe? dat je het nu moet doen of nooit? dus na dit schema zou ik geen rip meer kunnen doen :p?

btw dit schema wat ik nu ga doen is fitness gebouwd en heeft niet echt veel met BB te maken, ik wil nog even wat dingen opkrikken en daarna overstappen van fitness naar BB.

Rippetoe is gebaseerd op die 2,5 kg verhogingen die je nooit kan waarmaken als je al andere schema's gedaan hebt

En verschil tussen fitness en bb is voorl je mindset man

Okee dat zou kunnen heb ik geen idee van, je zou toch juist zeggen dat je het juist kan waarmaken als je al andere schema's gedaan hebt haha

en laat dat nou juist me grootste punt zijn dat bedoel ik met mentaal etc ik wil me mindset nog wat verbeteren voordat ik begin met een schema als rippetoe..ik wil in deze 6weken me discipline nog wat extra opkrikken serieus beginnen met een goed eetschema en daar aan blijven houden en ik hoop dat ik mentaal nog wat sterker word zodat ik er klaar voor ben. Ik voel me er nu gewoon nog niet klaar voor als ik dat wel zou voelen had ik allang al overgestapt naar BB en ik weet niet zeker of ik rippetoe wil gaan doen ik zit meer te denken aan stronglifts 5x5 maar komt wel.

Ok succes dan :-)

Dankjewel, komt wel goed denk ik tenminste dat hoop ik aangezien ik weer door een k*t fase heen ga in real life.. vanwege dat denk ik ook dat ik er mentaal nog niet klaar voor ben.

Vroeger zou ik alles opgeven als ik door een k*t fase heen ging maar ik kan fitness/bb niet meer opgeven er zijn geen excuses voor hoe k*t ik me ook voel, en sterker nog na een lekkere training voel je je altijd weer beter. Je bent er weer trots op dat je gegaan bent en je was even lekker ontspannen en weg van al die stress.. Ik wist nog dat ik net begon met fitnessen en me weer helemaal levend voelde en fitter dan ever, ik was aan het rijden op de scooter en ik kreeg een ongeluk ik sprong op pakte me scooter en ging vrolijk verder mentaal was ik heel sterk geworden in die maand en ik piekerde er niet over om op te geven.. Alleen me knie bleek zwaar gekneusd te zijn ik moest op krukken lopen en ging alsnog met de scooter naar fitness het was waardeloos om niks te kunnen behalve wat bovenlichaam oefeningen maar het maakt je wel sterker..

Als ik me arm zou breken kan ik altijd nog me benen trainen als ik me benen breek kan ik altijd nog me bovenlichaam trainen.. No Excuses.. No Pain No Gain!! dat was eigenlijk de mentaliteit die ik mezelf aanleerde door de fitness ik was vrij en had een nieuwe passie gevonden waardoor ik wat minder depressief werd alleen soms kan je altijd nog wel is terugvallen in een dip waardoor je eerst moet klimmen voordat je een nieuwe challenge aan kan..

Dat is denk ik wat er nu moet gebeuren ik moet mentaal mezelf weer omhoog klimmen zodat ik klaar ben voor een schema als stronglifts..

Arnold heeft een quote: “The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something, you can do it, as long as you really believe 100 percent.”

Mijn mindset zegt nu niet dat ik het kan en ik geloof er nu ook niet zo in maar dat is waar ik naar toe wil en dat zal ik zeker bereiken aangezien ik niet kan opgeven tot dat ik dat bereikt heb.

Mooi gezegd man,hoop dat je je weet te herpakken.

en je gaat vooruit op het gebruik van leestekens, haha

Thnx man :) het zal me lukken!

haha ja ik probeer er op te letten :D

Ik voel mezelf als een soldaat een strijder op een missie, er zijn bepaalde doelen wat ik uit moet voeren. Je begint bij brons daarna komt zilver en daarna komt goud, als ik alle 3 behaald heb komen er nieuwe doelen/uitdagingen.

Ik zit nu op brons dat is eigenlijk gewoon blijven fitnessen, eetschema gemaakt hebben en bezig zijn met jezelf te disciplineren. En jezelf voorbereiden om zilver te winnen, zilver is voor mij het schema stronglifts en in de ochtend trainen en aan me eetschema houden. Van fitness overstappen naar BB, en me focussen op het einddoel om goud te behalen. Mijn nu gouden doel is 65kg en eigenlijk alles wat ik behaalt heb in brons en zilver door te blijven voeren, door blijven zetten en door blijven gaan met waar ik mee bezig was.

Vanaf dan komen er nieuwe doelen en uitdagingen, die ik nu nog niet weet en ook nog niet kan bedenken en nog niet eens wil bedenken.

Ik zal me eigen gouden medaille behalen hoe dan ook, opgeven is geen optie hoe zwaar het ook is hoe zwaar de stress is naast het de sport. Ook al breek ik me been of me arm ik ga het halen! ik ga slagen ik zal die 65kg halen ook al duurt het me 10jaar!

hahahah.. oke oke kuki is een beetje leip maar hij is een strijder hij had vandaag de griep waardoor ie geen lange training kon doen dus hij dacht fok it allemaal ik begin met stronglifts en hij ziet alleen een paar nadelen/mispunten maar dat moet goedkomen..

Nadelen:

Me gym heeft geen 1,25 of 2,5kg dus de gewichten zullen iets anders lopen dan normaal..

En met benchpress is er niet altijd een spotter beschikbaar, zat te denken om dan als er geen spotter beschikbaar is te wisselen met dumbbell bench press.. ik weet alleen niet of dat het zelfde effect zal geven en/of dat wel evengoed is..ik hoor graag tips als ik dan barbell 40zou moeten benchen dan moet ik 2dumbbells van 20kg pakken in mijn ogen ?

Over het programma:

Workout A:
Squat 5x5
Benchpress 5x5
Barbell rows 5x5

Workout B:
Squat 5x5
Overhead press 5x5
Deadlift 1x5

Dat betekent de 1e week workout A op maandag en vrijdag en de 2e week workout B op maandag en vrijdag.. enzovoort en obviously de 1e week workout B op woensdag en week 2 workout A op woensdag..

Vraag me af of het nog nodig is om chins&dips toe te voegen voor me armen maar eigenlijk wil ik echt het effect zien van stronglifts en hoop ik dat ik het daarmee genoeg aanpak.

Ik zal op dinsdag en donderdag 2 cardio dagen hebben, dat omdat ik me daar lekkerder bij voel en ik wil nog wat fitter en het heeft genoeg voordelen eigenlijk..

Today:

Workout A!

Squat 5x5 20kg
Benchpress 5x5 30kg
Barbell Rows 5x5 20kg

Ik had me excel bestandje niet mee dus ik wist ook niet hoeveel ik moest doen, maar het ja dat gaat vanaf woensdag serieus gebeuren.

Moet ook nog even de opwarmsets opzoeken ..

Excel kan je zien in de bijlage, alleen de datum is maart ipv september, weet niet hoe ik het op september krijg heb het wel naar 2012 en 3e van een maand gekregen dus good enough.

Ik ga dus me trainingen hier bijhouden en zal om de week een meting doen van me lichaamsgewicht..

Kuki stats:

Lichaamsgewicht; 57.4kg
Bicep omtrek; 33cm
Kuit omtrek: 37cm
Bovenbeen omtrek: 53cm

De onderste drie wil ik over 6weken meten en daarna weer over 6weken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Oke heeerlijk.. vandaag half10 uit me bed even opgefrist shake gemaakt opgedronken even wachten opfrissen en fietsen naar de gym! Discipline mode, jammer genoeg was het nog best druk vooral veel oude mensen trainen er maar die gebruiken tenminste geen squatrack dus heb daar geen gezeur mee morgen denk ik :) Dit was me cardio dag!

Crosstrainer 5minuten
Op de fiets 4minuten
Loopband 13minuten

In totaal 190kcal verbrand, en wat discipline getoond. Vandaag dus wat vroeger naar bed, goed uitrusten want morgen staat een zware training op het schema!!

Weet niet zeker of ik 2 cardio dagen aan ga houden of 1, maar dat zie ik nog wel .. Eerst even kijken hoe het uitpakt , nu even lekker douchen daarna rijst met wat kip en groenten erin direct weer 500kcal erbij.. zin in morgen!!

dips en chinups toevoegen! ;)
Bij DB press pak je een stuk minder dan de gewone bench hoor! Zal je nog wel merken!

dips en chinups toevoegen! ;)
Bij DB press pak je een stuk minder dan de gewone bench hoor! Zal je nog wel merken!

Thnx, dacht ik wel.. hoeveel reps zou je dan doen? 3x8 ? En ja bij DB press pak je ook wel minder hoop zover mogelijk te geraken zonder spotter..

Thnx, dacht ik wel.. hoeveel reps zou je dan doen? 3x8 ? En ja bij DB press pak je ook wel minder hoop zover mogelijk te geraken zonder spotter..
Bench dan zonder spotter? Of vraag aan een random dude of hij wilt spotten als je niet zeker ben of je het gaat halen?

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
**2x8 Dips (if you cant do these or no assist machine then do Decline Dumbbell Bench Press with your hands Facing each other)

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay or Bent Rows (or power cleans)
**2x8 Chin-ups (recommended mainly if doing the cleans)

Bench dan zonder spotter? Of vraag aan een random dude of hij wilt spotten als je niet zeker ben of je het gaat halen?

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
**2x8 Dips (if you cant do these or no assist machine then do Decline Dumbbell Bench Press with your hands Facing each other)

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay or Bent Rows (or power cleans)
**2x8 Chin-ups (recommended mainly if doing the cleans)

Jup dat zeg ik, zal proberen zo ver mogelijk te komen met benchen zonder spotter.. en misschien aan de instructeurs die rondlopen, verder in de ochtend trainen alleen maar oudjes

En jaa oke dan doe ik gewoon 2x8 , had het eigenlijk al opgeschreven zo vond 3x8 teveel..

zal morgen wel goedkomen, ben nu moee lekker vroeg naar bed vandaag en morgen lekker pompen :D

ook oudjes kunnen spotten

Mwaa no offence to al de oudjes die er sporten, vind het bijzonder knap en goed dat ze het doen. maar het zijn echt mensen van 60+ en de meeste lopen mank of met krukken en ze zijn allemaal rustig bezig dus zo iemand vragen om te spotten vind ik echt 10x niks..sterker nog als ik er een beetje gewicht aan heb helpt zo een spotter alsnog niet, daar ken je beter een jonger iemand voor in de plaats hebben met wat meer focus en kracht.

spotter heeft geen kracht nodig, dan is je gewicht te zwaar

een spotter hoeft maar maximaal die 2.5kg omhoog te tillen die jij niet meer omhoog krijgt, de rest doe je zelf

Terug
Naar boven