- Waardering
- 6.323
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ziet er goed uit! Ik ben ook geintereseserd in de stronglift traingen, is er ergens een sticky waar alles goed staat uitgelegd.
Ik heb zoek gebruikt![]()
Thanks! Volgens mij geen sticky maar ik heb ergens in me log het iemand uitgelegd, zal eens andere tabblad openen en kijken of ik het terug kan vinden.
iig kan je kijken op stronglifts.com daar staat alles goed uitgelegd, deze link http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/)
In de spoiler staat mijn uitleg over het stronglifts schema, er zou best een sticky gemaakt mogen worden over het stronglifts schema want het is een heel goed schema!
Schema stronglifts 5x5:
Workout A:
Squat
Bench
Row
Als extra had ik hier triceps dips bij toegevoegd, je kan ook bench dips doen als je dat lekkerder vind.
Workout B:
Squat
Press
Deadlift
En hiero pull-ups/chin-ups.
Je begint bij elke oefening met een warmup als volgt:
2x5 20kg (altijd beginnen met lege stang/barbell)
1x3 bijv 30
1x2 bijv 40
Daarna krijg je 5sets van 5reps en dan bijv 60kg.
Bij elke oefening pak je 5x5 behalve bij deadlift! daar doe je 1set van 5reps.
Je snapt zelf al wel dat je Workout A en B omwisselt per week..dus je begint met A B A en daarna B A B etc..
In het begin zal alles wel soepeltjes gaan maar als het zwaarder word bijv bij je squats, je faalt een keer en de volgende training weer dan deload je naar 3x5 maar alleen met je squats! en als je faalt bij bijvoorbeeld bench dan deload je ook naar 3x5.
En ohja, begin met laag gewicht! en per training verhoog je het gewicht met 2,5 kg als je dat heb, mijn gym had dat niet dus ik moest even improviseren en met 4kg verhogen..
Bedankt dus als ik vier keer in de week train dan A B rust A B?
En week erna B A rust B A?
En als ik het goed begrijp stel ik deadlift 60 kg dan zo:
5 x 20 (stang)
5 x 20 (stang)
3 x 30
2 x 40
5 x 60
En als ik bijv 60 kg squad:
5 x 20
5 x 20
3 x 30
2 x 40
5 x 60
5 x 60
5 x 60
5 x 60
5 x 60
Zo toch?
EDIT:
Je doet dus per workout maar 3 oefeningen of daarnaast ook nog oefeningen voor je biceps/triceps/schouders apart?
iig het kan best denk ik 4keer idd de manier die je doet als je echt graag wilt.
Oke maar zoals ik hierboven je training kijk doe jij steeds kg verhogen? Ipv 5 x één gewicht?
stronglifts en madcow zijn verschillende schema's maar lijken op elkaar.. als je terug kijkt in me log zie je wel andere trainingen.Ja haha, dit is madcow brostronglifts en madcow zijn verschillende schema's maar lijken op elkaar.. als je terug kijkt in me log zie je wel andere trainingen.

Haha thanks, zal mezelf eens beter orienteren
Nog interessante links waar ik mezelf kan bijlezen, behalve die al gegeven?
Ja in jou situatie is 5 reps wel goed straks voor SL idd, ja ik kijk het even aan en ik denk zelf wel dat het lekker is en dat er wel progressie komt.. maar ik zie het wel even aan gewoonover de chocomel ja idd een pak per dag is vragen om diarree of puisten
ik koop af en toe.. 1/2 per week is meer dan genoeg.. idd !
Haha press is misschien wel 1 van de zwaarste, licht er aan hoe je het bekijkt presses zijn sowieso het moeilijkste omhoog werken in gewicht denk ik. Ook al gaat bench bij mij ook moeizaam.. haha ja toetsenbord gaat nog wel maar alsnog het is geen windows en het is irritant..
Heb nu een mac pc en ben er erg blij mee..knopje aan en binnen 10seconden kan ik al youtuben en internetten zonder traagheid of wat dan ook, daar staat mac ook wel bekend om om vertrouwbaarheid en stabiliteit. iig hoop ik er jaren mee door te kunnen gaan en dat zou wwss wel kunnen aangezien ik mensen ken die al een mac laptop van 2007 hebben en nog steeds zo goed doen en nooit problemen hebben mee gehad. Doe dat maar eens na met een windows laptop
Nee het zijn gewoon 4 pillen die ik per dag moet slikken, zit ook creatine in. Ben ook wel benieuwd maar na paar dagen lastig te oordelen.. wachten op squatrack omdat ik ook moet deadliften in het squatrack en zo ook press!
Ghehe thanks bro! DL ging wel lekker.. nu rijlessen houdoe![]()
dat is het beste, je moet blijven testen en kijken hoe je er op reageerd. Helemaal mee eens, chocomel is lekker spul, maar teveel kan nooit goed zijn. ik had donderdag toevallig een glas chocomel gehad
moet eens kunnen.
en een pizza als post workout meal is ook niet verkeerd haha. 
Ja dat dacht ik ookdat is het beste, je moet blijven testen en kijken hoe je er op reageerd. Helemaal mee eens, chocomel is lekker spul, maar teveel kan nooit goed zijn. ik had donderdag toevallig een glas chocomel gehad
moet eens kunnen.
Dat vind ik dus ook, als je armen niet meer willen dan lukt het je ook niet meer het gewicht boven je hoofd te krijgen.. schouders verzuren echt gauw wat dat betreft.
Nice man, bij mij duurt het opstarten van laptop wel iets langer.. daarom begin ik ook steeds meer haat te krijgen aan windows.. ze maken het zo dat er altijd wel wat mis mee is. Dat red je idd niet met een windows laptop, die gaan enkele jaartjes mee als je het goed onderhoud.. doe je er niks aan, dan gaat het gewoon niks worden.
Oke nice man, ik ben benieuwd.. dat is ook zo, na een week weet je vaak wel meer. Deadlift doe ik altijd van de grond.. alleen rackpulls vanuit het squatrack. Maar maak jij wel dezelfde ROM vanuit het rack als dat je van de grond doet dan? Presses doe ik ook uit het rack, is wel zo makkelijk!
Geen probleem kerel, je bent goed op weg en heb diep respect voor je. Motivatie is echt een k*t iets, en jij weet het altijd op te brengen! Hoe gingen je rijlessen bro?
---------- Post toegevoegd Sun 24 Feb 2013 om 18:30 ----------
Goede training ook man! Je squats + Rows zijn lekker sterk.en een pizza als post workout meal is ook niet verkeerd haha.
![]()

Ja idd, ben misschien van plan om voor het slapen elke dag nog wat te opdrukken als extra borst. Ja een glas moet eens kunnen en 1/2 pakken in een week moet ook kunnen in een bulk! ben overigens alweer bijna 63kg!
Haha ja opstarten word al slomer.. en slomer zelfs met goeie onderhoud word ie nog niet zo snel of je moet een SSD schijf kopen dat schijnt een stuk sneller te zijn etc maar kost weer een hoop.. zo blijf je uitgeven, als je geen onderhoud doet is je laptop zo naar de mallemoer idd.. ben erg blij met deze mac ook al mis ik windows af en toe wel eens maar vooral me pc gewoon zo snel etc maar niks te klagen
Ik doe deadlifts ook van de grond, altijd voor het squatrack vandaar dat ik er moet wezen..er is geen andere plaats waar je normaal kan deadliften. Geen idee wat je met ROM bedoelt, ja presses uit het rack moet wel
Thanks bro, blij om dat te horen. Het is wel een k*t iets idd maar je moet zorgen dat je jezelf altijd weer motiveert hoe dan ook..nu ben ik ook niet super gemotiveerd maar dat komt wel weer goed. Rijlessen gingen goed gaan al beter..moet alleen nog wat sneller reageren en zelf meer kijken en op tijd klaar zijn voor bochten enso..
haha pizza is lekker hoor als post workout! ik twijfel soms wel eens over een 2e pizza maar heb het nog niet geprobeerd denk iets teveel vet en je weet niet wat je dan in het weekend nog eet..![]()
ja precies, in de bulk maakt het niet zo heel veel uit dat beetje chocomel. Nice man, op naar de 65 dan! 
geloof ik best, hopen dat je er lang van mag genieten!
ROM = range of motion, de motoriek van een oefening.. volledige ROM is zonder te smokkelen + de juiste form/techniek.
Oke mooi man, ik hoop voor je dat je je rijbewijs haalt! Laat je niet gek maken, en vooral rustig blijven.
Succes met je rijles man, goed teken dat je er zin in hebt! Ja spierpijn is dan wel vervelend, maar sla je er door heen. 
Opdrukken moet kunnen, zolang het je slaap maar niet belemmert.ja precies, in de bulk maakt het niet zo heel veel uit dat beetje chocomel. Nice man, op naar de 65 dan!
Ja idd, een SSD is wel een optie.. dan start hij veel sneller op.. maar is duur spul, en zie nou niet echt in waarom mijn laptop sneller zou moeten opstarten dan nodig is.. enige wat ik doe op laptop is mijn trainingen bijhouden.geloof ik best, hopen dat je er lang van mag genieten!
Haha ik dacht al, maar oke. Deadlift horen gewoon van de grond, ik doe het ook voor het rack anders heb ik ook geen plek.ROM = range of motion, de motoriek van een oefening.. volledige ROM is zonder te smokkelen + de juiste form/techniek.
Komt gewoon door deze periode, telkens weers veranderingen.. die omschakeling werkt nogal k*t op je geest.. Gewoon jezelf pushen om te gaan trainen, moest ik vandaag ook.. al met al toch nog tevreden.Oke mooi man, ik hoop voor je dat je je rijbewijs haalt! Laat je niet gek maken, en vooral rustig blijven.
Een 2e pizza heb ik ook nooit gedaan.. wel een halve er nog na nemen heb ik wel eens gedaan.. Dat scheelt niet zo super veel, en als het in je schema past dan kan het gewoon.
--
Je training ging weer lekker, af en toe iets anders doen werkt ook wel motiverend! Je squats zijn ook sterk gebleven, laat dat zo blijven!
Precies, rust is goed.. maar stoppen is geen optie! Gewoon iets gas terug nemen en wat meer gas geven bij je rijles haha.Succes met je rijles man, goed teken dat je er zin in hebt! Ja spierpijn is dan wel vervelend, maar sla je er door heen.
beginner gains are awesome!
Mwa ik hoef mezelf niet super te pushen om te gaan trainen maar me lichaam is gewoon erg vermoeid en neem dus even wat gas terug een paar weken en dan kan ik genieten van wat anders om me motivatie weer op te stoken..wie weet wat ik aankomende weken doe denk gewoon wat schema's plukken van google en uit testen..idk

Mooie training toch man
Leuk dat je rijlessen doen moet zelf ook maar is beginnen

Probeer vitamine d eens, weet niet of t echt werkt of placebo maar ik voelde me wel beter na een paar dagen![]()
Die winter moet gauw ophouden! Vanaf volgende week woensdag zou het rond de 15 graden worden hoorde ik, nou het mag van mij!
Dan komt die motiviatie ook wel weer, het blijft nog even door vechten.. maar die betere tijden komen wel weer.![]()
Ja komt wel!Probeer vitamine d eens, weet niet of t echt werkt of placebo maar ik voelde me wel beter na een paar dagen![]()