AndroidHealthClinic

Kunnen cleane sporters ook Sterke Man competities doen

Peiling Peiling Zou je het leuk vinden dat ik als echte publieksman weer ST Man wedstrijden ga doen?

• Nee,Houd het lekker bij hardlopen/highland games

Stemmen: 19 30,6%
  • Ja, gewoon gaan met die banaan.

Stemmen: 43 69,4%

• Totaal stemmers
    62
  • Peiling gesloten .
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

dumba

Huge Freak
Waardering
385
Ik had blijkbaar iets niet zo goed begrepen; iets als nieuwsbericht opstarten was niet zo slim, want nu staat er niets meer.;)

Ik zal eerst even iets vermelden over mezelf:
Marco Bouma
1,88m 85kg
Dit zijn de sporten die ik aan het doen ben:
Hardlopen
Body Building
Highland Games
Sterkste Man
Gripsport
Komt nog Atletiek bij

Ik ben 4 jaar STM van Noord-Holland geweest (geef eerlijk toe bij gebrek aan beter; gewoon weinig interesse op dat moment 2003-2006) en ik deed gewoon vaak mee.

Eergisteren gestart en merkte dat er veel animo is om krachtsport te gaan doen. Een ijzeren Rocky discipline zorgt er voor dat ik al jaren alles thuis doe.

Maandag door een darmspoeling alleen even een half uurtje crosstrainer.
Dinsdag 40 worpen Highland Games. Alles op/onder mijn Pr's
5 sprints van 45 m en 3 Parkruns 325m. De sprints op nat gras zaten op ongeveer 22-26km/u en de parkruns op 15-17km/u met veel moeilijke bochten.
Bent-over row; 6x50/5x80/2x100 Goodmorning 8x50/5x80
Hanging leg raise:3x8 Hyperextension:3x20
2"preacher curl 18kg 1hand: 3x10
Half uur in de heerlijke regen hardgelopen;)

tuurlijk, maar winnen op hoog niveau zal extreem moeilijk gaan worden....maar dat had je zelf ook al bedacht....toch?!

Er zijn zo veel middelen waar je bruut sterk van wordt, daar kan je met de kracht van moeder natuur niet tegenop.

• Topic Starter Topic Starter
tuurlijk, maar winnen op hoog niveau zal extreem moeilijk gaan worden....maar dat had je zelf ook al bedacht....toch?!

Er zijn zo veel middelen waar je bruut sterk van wordt, daar kan je met de kracht van moeder natuur niet tegenop.

Nee, winnen is heel moeilijk. Af en toe op een onderdeel uitblinken is al vrij zwaar. Voor het publiek is het vooral dat ik het doe; de sport zo positief mogelijk promoten, laten zien dat je ook met dit gewicht een truck van 15000kg kunt trekken of een auto kunt tillen.
Ik probeer tijdens wedstrijden dmv krachtkreten en hulp aan het publiek te vragen het gewoon zo leuk mogelijk te doen, maar inderdaad op mijn niveau.;)

Imo is krachtsport nog één van de weinige sporten waar je natural ver kan komen.
Maar op hoog niveau wordt er natuurlik gebruikt en dan is het bijna onmogelijk om op dat niveau mee te draaien.

Imo is krachtsport nog één van de weinige sporten waar je natural ver kan komen.
Maar op hoog niveau wordt er natuurlik gebruikt en dan is het bijna onmogelijk om op dat niveau mee te draaien.

hey snake in welke wereld leef jij in troetelberenland? Iedereen loopt tegenwoordig al as naar binnen te knallen. En strongmen is typisch een sport waarbij je daar direct veel resultaat en voordeel uit kan halen.

ik zou het ook graag anders zien....:(

Waarom deze vraag?

Als je al paar jaar mee hebt gedaan weet je het zelf toch al.

Je bent sowieso een paar kilo te licht :D

hey snake in welke wereld leef jij in troetelberenland? Iedereen loopt tegenwoordig al as naar binnen te knallen. En strongmen is typisch een sport waarbij je daar direct veel resultaat en voordeel uit kan halen.

ik zou het ook graag anders zien....:(

En mensen als snoob dan? Die traint nog geen 2 jaar en staat al zijn mannetje in een B wedstrijd.

En mensen als snoob dan? Die traint nog geen 2 jaar en staat al zijn mannetje in een B wedstrijd.

er zijn idd uitzonderingen, maar ik loop al jaren tegen hetzelfde aan.

Ik doe Classic BB omdat ik natural nooit boven 100 op het podium kan staan bij gasten als koert vogel en Roy bronsgeest.

Maar je praat nog steeds over B niveau en zelfs het A het niveau is toch niet zo heel hoog in ned...? (ben geen expert, dus vergeef me als ik het mis heb) maar volgens mij hebben wij enkel een paar uitschieters gehad op INT niveau.

Ted, WOut, Jarno...en berend ook wel

• Topic Starter Topic Starter
Waarom deze vraag?

Als je al paar jaar mee hebt gedaan weet je het zelf toch al.

Je bent sowieso een paar kilo te licht :D

Ik ben 98 kg geweest door zo'n 5000kcal per dag weg te werken en nu zijn mijn darmen wat minder, dus dat gewicht (plus het hardlopen natuurlijk;))
zal niet veel hoger worden.
En ja...natuurlijk weet ik dat er flink gebruikt wordt. Het gaat mij er meer om om lichtere jongens die heel sterk zijn eens te laten weten dat er best leuke wedstrijden zijn en dat sommigen hun tijd beter in sport kunnen investeren als in andere zaken en dat het gewoon leuk is om aan het publiek wat helemaal niets van me verwacht iets te laten zien.
Na afloop komen al die mensen naar me toe en zeggen: zo, jij bent sterk voor jouw postuur en wat een lef om met dat soort gasten de strijd aan te durven gaan: dan heb ik dus kippenvel.:D

er zijn idd uitzonderingen, maar ik loop al jaren tegen hetzelfde aan.

Ik doe Classic BB omdat ik natural nooit boven 100 op het podium kan staan bij gasten als koert vogel en Roy bronsgeest.

Maar je praat nog steeds over B niveau en zelfs het A het niveau is toch niet zo heel hoog in ned...? (ben geen expert, dus vergeef me als ik het mis heb) maar volgens mij hebben wij enkel een paar uitschieters gehad op INT niveau.

Ted, WOut, Jarno...en berend ook wel

check IRONMIND en oordeel zelf:
http://www.ironmind.com/ironcms/morenewsv6.php?id=2560#2560

Meedoen? Ja
Een B-wedstrijd winnen? een enkeling misschien
Een A/internationale wedstrijd winnen kun je vergeten...

Ik ben 98 kg geweest door zo'n 5000kcal per dag weg te werken en nu zijn mijn darmen wat minder, dus dat gewicht (plus het hardlopen natuurlijk;))
zal niet veel hoger worden.
En ja...natuurlijk weet ik dat er flink gebruikt wordt. Het gaat mij er meer om om lichtere jongens die heel sterk zijn eens te laten weten dat er best leuke wedstrijden zijn en dat sommigen hun tijd beter in sport kunnen investeren als in andere zaken en dat het gewoon leuk is om aan het publiek wat helemaal niets van me verwacht iets te laten zien.
Na afloop komen al die mensen naar me toe en zeggen: zo, jij bent sterk voor jouw postuur en wat een lef om met dat soort gasten de strijd aan te durven gaan: dan heb ik dus kippenvel.:D

Is ook mooi,als je als(lichtgewicht) leuke prestaties neerzet.

succes verder :thumb:

Holland - a country known for its top strongman contests - is about to hold its national strongman championships. Poster courtesy of Marcel Mostert.

[ als je geen kenner bent,waarom geef je dan antwoord] ?

er staat bekend om zijn wedstrijden, niet bekend om zijn deelnemers.

Noem dan eens 3 internationale toppers uit nederland die nu acitef zijn?

Jarno, Fouad en Raymon ?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven