MuscleMeat

Kunnen cleane sporters ook Sterke Man competities doen

Peiling Peiling Zou je het leuk vinden dat ik als echte publieksman weer ST Man wedstrijden ga doen?

• Nee,Houd het lekker bij hardlopen/highland games

Stemmen: 19 30,6%
  • Ja, gewoon gaan met die banaan.

Stemmen: 43 69,4%

• Totaal stemmers
    62
  • Peiling gesloten .
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
en Marco Bouma uiteraard :D

• Topic Starter Topic Starter

Dank je wel;ik moest wel even flink :D, maar op mijn niveau heb ik wat int. wedstrijden gedaan.

Morgen zijn mijn vrouw en ik 10 jaar getrouwd en gaan t/m 14 juli even lekker er tussen uit.
Vandaag een combi-training op het strand.
Vanuit stand stoten met 10kg gewicht: begonnen op 6,80m en geeindigd op 7,80. Ongeveer 10 stoten.
WFD: max.12,5 (zonder koord met 10kg) 20 worpen
Hooggooien 10kg:5,5m 10 worpen.
3 strandsprints

Thuis nog een paar buikspieroefeningen gedaan.
Back shrug met 5cm stang 101: 4x 61: 3x8
Appolon's Axle DL (=5cm dikke stang met bovenhandse greep) 61:2x4
101:2x4 116:1x3 1 hand DL 5cm bar:61:LH 2x RH 2x 71-

Dit was niet echt volgens schema, maar gewoon effe lekker.

Vanaf 15 juli met vernieuwde energie er tegen aan. Paar dagen lekker wellness in een kasteel en daar lekker:meal: en misschien een paar kilotjes aankomen.
Tot later.

Nieuwe PR's Highland Games 9,50m steenstoten

:DEen heerlijke korte vakantie: 5 landen bezocht en in Wellness & Spa gezeten.
Een zware training gepland en uitgevoerd.
Zo'n 150 worpen gedaan.:eek:5 sprints hierna.
Het ging vandaag echt geweldig. Na ongeveer 10 steenstoten met de vierkante 10kg steen kwam het 1e record 8,40 meter. Iets later 8,70m.
vanaf dat moment zaten alle stoten boven de 8m en had ik waarschijnlijk een paar keer al 9m gehaald, maar had ik het kortere gat gemeten.
Alles schoongeveed en nogmaals ervoor gaan en met resultaat: 9,50meter. Dit record was zeker 5 jaar oud en tot vandaag 8,30 meter, dus 1,20 meter verder.
Toen nog de weight for distance zonder koord. Tot mei 2008 was mijn record 11 meter en in juni tot 13,20 verbeterd, maar vandaag 14,10:thumbup:
Ga op deze laatste vakantiedag nog wat gewichttraining doen en dan weer aan het werk.

Deze week was het druk met onze parfumhandel, vandaar de samenvatting van de afgelopen dagen.

Woensdag 16-7: Crosstrainer 3km in 16m 35s
Borst dumble pull-over 32,5kg:15x 37,5:10x
Rug dumble row 10x37,5
Biceps Staande barbell curl 44kg: 3x6
Triceps Nosebr 44:2x4/1x5
Grip Appolon's Axle 4x61/4x81

Dit was om de gebroken week van mijn vakantie wat op te vangen en om wat restantjes mee op te vullen.

Donderdag 17-7
Buik Hanging knee raise 6x/8x/10x +2kg aan voeten 10x
Hanging twist 12x/22x/16x20x Twist 140x/70x/100x
Knee raise met 15kg:2x12
Crunch met 15kg:10x/15x/25x
Broomstick twist:50x

Sterkste Man
Stangloop 80kg (=biervat) 16 meter/3 schijven 60kg 16m: 26sec (iedere 4 meter keren!
4 schijven loop 80kg:24 meter
Dumble loop 2x62,5 (gevoelsgewicht timbers 2x95-100kg) 12 meter
Medley: Joke (normale stang;geen juk) 120kg 16m/3x droog hooggooien 32,5kg/caberloop 50kg 16m: 59sec
Joke 120kg 24m/caberloop 60kg 16m (max)

Schouders Nekpress 6x50/3x70/4x75 2"Backshrug 12x61

Vrijdag 18-7
Borst Fly op aflopende bank 2x12,5:2x10/ 2x20kg:11x
Onderrug Goodmorning 50:2x5/1x6

Verder nog wat buik/onderrug werk en 1km op de crosstrainer en 3km op de hometrainer.

In de vroege avond nog met de zware weight for distance en de 22kg steen gegooid: WFD 20 cm boven oude Pr uit 2003 :rolleyes: Nu 5,40 met de steen rond de 5,10m en dat is helaas nog altijd mijn PR uit 2006 ?

Vandaag nog even werken in A'dam en dan morgen rusten of...:lifter::loopband:

Groetjes en train hard. No pain:D Af en toe misschien;)

waarom zoudne ze het niej kunnen? ALsje genoeg beef hebt kan je alles tillen :D

waarom zoudne ze het niej kunnen? ALsje genoeg beef hebt kan je alles tillen :D

Als ik teveel beef eet kan ik een week niet :toilet:, maar ik begrijp wat je bedoelt.;)
Vanaf morgen begin ik met een schema om meer explosiviteit in de spieren te gooien.

Laatst bewerkt door een moderator:
er zijn idd uitzonderingen, maar ik loop al jaren tegen hetzelfde aan.

Ik doe Classic BB omdat ik natural nooit boven 100 op het podium kan staan bij gasten als koert vogel en Roy bronsgeest.

Maar je praat nog steeds over B niveau en zelfs het A het niveau is toch niet zo heel hoog in ned...? (ben geen expert, dus vergeef me als ik het mis heb) maar volgens mij hebben wij enkel een paar uitschieters gehad op INT niveau.

Ted, WOut, Jarno...en berend ook wel

Vergeet Ab Wolders niet, he.

En kees de Vreugde die had gewoon de pech dat een zeker Bill kazmaier meedeed

De trainingen gaan echt lekker sinds ik ben begonnen met dit logboekje.
De Highland Games gaan eindelijk goed en constant. (dit was echt altijd mijn achilleshiel.
Vandaag weer op mijn PR met de weight for distance.
Borst dumble pull-over 22,5kg:3x10 42,5:2x6
flye op aflopend bankje:2x10kg:3x8 2x22,5kg:2x10

Biceps Staande barbell curl 44kg:2x6 Powercurl 44kg:2x10
Preacher curl dumble 35 graden 22,5kg:2x8 90 graden: 12,5:2x10

Triceps Nosebreaker 44kg:5x/4x 49kg:5x
Dumble vanuit nek drukken 12,5:3x10

Schouders Back shrug 61kg:2x12 81:8x
lateral side raise gestrekte arm:10kg:2x8 12,5:2x8

Gripsport 1 hand 5cm stang Deadlift:61,66,71kg met links en rechts gelift: officieus Nederlands record

Rug Bent over row 10x50/6x80 5cm stang 6x61

Ik zag op de Highland Games site dat ik in de C-klasse ben ingedeeld en nog altijd Nederland recordhouder ben met 8,54 meter steenstoten, terwijl ik al op 9,5m in de training zit.
Kan nog leuk worden; zag dat met 9,5m ik ongeveer 3e/4e bij de B-klasse zou zijn. Ik zal later nog wat over de training van vandaag schrijven.;)

PR op de 1km

De eerste km. onder de 4min 30 sec. 4.41 was de oude "toptijd" en is nu 4.25.
Sterkste man: Stangloop (loggreep) 80kg 24 meter/3 schijven 60kg 24m/4schijven 80kg 8m loop: 52 sec
Dumble walk 2x42,5 32meter: 20sec 2x62,5 16m:15sec
Nekpress:5x50/3x80/1x85
Een 70-80% int. Parkloop en 3 sprints.

Begin lekker in vorm te komen voor deel 2 van het seizoen.;)

Dat zijn nogal zware trainingen die je daar afwerkt, herstel je daar snel van?

Ik denk dat Jarno uit zichzelf al wel heel ver gekomen zou zijn. Als je foto's van hem ziet voor zijn powerlifting carriere zie je dat het een genetische freak is. Volgens mij zei hij dat hij 230 deadlifte de eerste keer dat hij het deed.

Echter moet je wel juicen om op wereldniveau mee te kunnen.

Dat zijn nogal zware trainingen die je daar afwerkt, herstel je daar snel van?

Herstellen werkt een beetje vreemd bij me sinds die nare darmklachten.
Bij de Highland games kan ik 100-150 worpen doen en geen spierpijn hebben, maar na 3-4 sterkste man oefeningen houdt het op en voel ik het direct.
Hardlopen is geen probleem, behalve bij de sprints; ik denk dat het aan de intensiviteit ligt, maar over het algemeen weinig spierpijn.;)

Ik denk dat Jarno uit zichzelf al wel heel ver gekomen zou zijn. Als je foto's van hem ziet voor zijn powerlifting carriere zie je dat het een genetische freak is. Volgens mij zei hij dat hij 230 deadlifte de eerste keer dat hij het deed.

Echter moet je wel juicen om op wereldniveau mee te kunnen.

Bij Powerliften zijn geen controles; misschien is Jarno nooit clean geweest???

succes, zou wel mooi zijn als je mee zou kunnen doen je traint hard zat in ieder geval

Poseren???

Gisteren nog even aan het poseren gegaan. Dit is echt iets waar ik geen ervaring mee heb. Weet iemand hoe lang je een pose moet aanhouden?
Ik doe alles zonder trainer, dus zou graag van iemand met ervaring wat tips krijgen.
In januari/feb. wil ik aan een C-wedstrijd meedoen en aangezien ik meer haar op mijn benen/borst heb als op mijn hoofd;moeten die haren eraf?:headbang:

Ondanks de warmte wat Highland Games gedaan:
Bij de eerste 5 worpen gooide ik 2x tegen een vuilnisbak aan.
Bij de 1e vielen de scharnieren eraf en bij de 2e x viel de vuilnisbak uit elkaar. Wel weer in elkaar gezet, maar het voelde alsof het niet mijn dag zou worden.
Later nog WFD gedaan: bleef het vel van mijn middelvinger hangen.
Helemaal open dus... toch maar 20cm van mijn Pr af.
Iedereen dacht later dat ik mijn middellvinger opstak, maar ze zagen later dat het goed open was.

Morgen 26-7-08 begint er een vernieuwd leven voor me.
Alle slechte eigenschappen eruit. Moet ik ze vertellen ???

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven