Fitness Seller

kuren met AAS tijdens HRT/TRT???

Bezoekers in dit topic

Markman

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2005
Berichten
29
Waardering
4
Beste lezers,

Ik kan (na jarenlang AAS gebruikt te hebben) in aanmerking komen voor een HormoonVervangingsTherapie, ofwel HRT/TRT
Dit naar aanleiding van veel te lage testosteron levels, gevolgd door een veel te laag libido dat vanzelfsprekend een hoop ellende met zich meebrengt en de kwaliteit van mijn leven ernstig heeft verstoord.
Ik schrijf "kan" aangezien in dit soort gevallen vaak de "patient" eerst de "endo" moet zien te overtuigen dat er daadwerkelijk een probleem is, zelfs nog na de bloedtestuitslagen.
Alvorens met mijn HRT te gaan beginnen waarbij mijn voorkeur uitgaat naar Nebido (testosterone undecanoate) vraag ik mij af of het dan nog wel mogelijk/zinvol is om nog eens te gaan kuren met AAS tijdens HRT.
Zijn er mensen op het forum aan de HRT die wellicht ook nog weleens kuren met AAS???
Als HRT voor het leven is, kan ik dan nog kuren??? Ik ben 43 jaren jong.

Graag alleen zinvolle reakties...
 
waarom niet ? je zit dan toch al op trt
 
Precies, kan altijd. Bridgen, blasten en weer bridgen.
 
Ik krijg sustanon voorgeschreven als TRT en ik kuur erbij als ik daar zin in heb.
Eens in de zoveel tijd willen ze bij mij een bloedtest doen dus dan zorg ik dat ik netje mijn medicatie zoals voorgeschreven neem.
Anders kan je inderdaad wel gezeik krijgen, want de bedoeling van TRT is dat je niet meer gaat kuren :D
 
Ik krijg sustanon voorgeschreven als TRT en ik kuur erbij als ik daar zin in heb.
Eens in de zoveel tijd willen ze bij mij een bloedtest doen dus dan zorg ik dat ik netje mijn medicatie zoals voorgeschreven neem.
Anders kan je inderdaad wel gezeik krijgen, want de bedoeling van TRT is dat je niet meer gaat kuren :D

Ik dacht dat TRT bedoeld was om me weer mens ipv wijf te laten voelen tijdens de off-periode :janken: Nebido wordt sowieso niet vergoed dus moeten ze ook niet zeiken..
 
Ik krijg sustanon voorgeschreven als TRT en ik kuur erbij als ik daar zin in heb.
Eens in de zoveel tijd willen ze bij mij een bloedtest doen dus dan zorg ik dat ik netje mijn medicatie zoals voorgeschreven neem.
Anders kan je inderdaad wel gezeik krijgen, want de bedoeling van TRT is dat je niet meer gaat kuren :D
Wat is je trt dosering? En hoevaak injecteer je?
 
Wat is je trt dosering? En hoevaak injecteer je?

Voordat ik met androgel ben begonnen was mij totale T gemeten: 12nmol/l (er zijn in de afgelopen 2jr ook waarden van 9 en 7 en van 11nmol/l gemeten)
2 mnd gebruik van androgel 50mg/dag bracht mijn T van 12 naar 14nmol/l
Wederom 2 mnd androgel gebruikt maar nu 100mg/dag bracht mijn T van 14 naar 16nmol/l (SHBG: 24 vrije Test: 400pmol/l)
Ik zet nou 250mg sustanon om de 2 weken maar er worden nu geen bloedwaarden meer gemeten omdat dit, volgens mijn endo, geen stabiele T-waarden geeft ivm de vele pieken bij gebruik van sustanon?
Binnenkort weer telefonisch contact met de endo en dan weer verder zien....
 
Voordat ik met androgel ben begonnen was mij totale T gemeten: 12nmol/l (er zijn in de afgelopen 2jr ook waarden van 9 en 7 en van 11nmol/l gemeten)
2 mnd gebruik van androgel 50mg/dag bracht mijn T van 12 naar 14nmol/l
Wederom 2 mnd androgel gebruikt maar nu 100mg/dag bracht mijn T van 14 naar 16nmol/l (SHBG: 24 vrije Test: 400pmol/l)
Ik zet nou 250mg sustanon om de 2 weken maar er worden nu geen bloedwaarden meer gemeten omdat dit, volgens mijn endo, geen stabiele T-waarden geeft ivm de vele pieken bij gebruik van sustanon?
Binnenkort weer telefonisch contact met de endo en dan weer verder zien....

Terug wakker geschoten? Nu reageren op een post van een half jaar geleden :p

Zoals reeds gezegd kan je perfect nog kuren tijdens je TRT, maar wel zien dat je de dosering op tijd afbouwt als er bloedtesten moeten gebeuren.
 
Terug wakker geschoten? Nu reageren op een post van een half jaar geleden :p

Zoals reeds gezegd kan je perfect nog kuren tijdens je TRT, maar wel zien dat je de dosering op tijd afbouwt als er bloedtesten moeten gebeuren.

Nee maar wel een half jaartje wijzer in praktijk geworden van de "zogenaamde" trt en ik heb nu iig wat gegevens om te delen.. er zijn misschien meer mensen die aan het begin van een trt staan en geen flauw idee hebben wat ze ervan kunnen verwachten..
Zoals je aan mijn Test-waarden ziet doet gel niet veel bij mij.. ik ging uiteindelijk van 12 naar 16 nmol/l bij 100 mg/dag.. ik snap niet dat er mensen zijn die bij het gebruik van minder gel al ervaren dat er een hele nieuwe wereld voor ze open gaat..
Ik had id begrepen dat je er nog perfect bij kan kuren.. of zelf dokteren..gelukkig..
 
Laatst bewerkt:
Ja dat men zich idd ineens super voelt na 3 dagen androgel begrijp ik ook echt niet. Zelfs op sust vind ik het allemaal heel erg meevallen (misschien wel tegenvallen)
 
Ja dat men zich idd ineens super voelt na 3 dagen androgel begrijp ik ook echt niet. Zelfs op sust vind ik het allemaal heel erg meevallen (misschien wel tegenvallen)

Ja id maar staat of valt ook met de frequentie van het zetten...
 
Zoals je aan mijn Test-waarden ziet doet gel niet veel bij mij.. ik ging uiteindelijk van 12 naar 16 nmol/l bij 100 mg/dag.. ik snap niet dat er mensen zijn die bij het gebruik van minder gel al ervaren dat er een hele nieuwe wereld voor ze open gaat..
Ik had id begrepen dat je er nog perfect bij kan kuren.. of zelf dokteren..gelukkig..
Omdat je al een normale testosteronwaarde had. Als je bvb van 6 nmol/l naar 16 nmol/l gaat, zal je wel een verschil voelen.
 
Welke dokter zet je op test dan met 12 nmol/l.
Ik werd met 11 vrolijk weggestuurd bij de dokter met t verhaal dat ik me niet aan moest stellen en een gezonde Hollandse jongen was
 
12nmol/l was maar een momentopname.. aan de hand van eerdere momentopnamen uit voorgaande jaren ( 8, 11 en 6.5nmol/l ) is uiteindelijk besloten om met trt te beginnen.
Is wel een hele toer geweest om die stront-eigenwijze endo te doen overtuigen er uiteindelijk mee te kunnen gaan beginnen. Die muts wou mij ook niet meer dan 50mg androgel p/dag voorschrijven. Ik zou zogezegd ook een gezonde Hollandse man zijn... Overigens had ik het gevoel dat 50mg Androgel slechts mijn eigen systeem plat legt maar niets toevoegt.
 
Ik vind sowiese androgel (en testim) de grootste scam die er is. Zwaar overpriced spul wat vrij weinig doet.
Het vreemde is dat dit wel weer vergoed wordt door de zorgverzekeraar en bv Nebido weer niet.
 
12nmol/l was maar een momentopname.. aan de hand van eerdere momentopnamen uit voorgaande jaren ( 8, 11 en 6.5nmol/l ) is uiteindelijk besloten om met trt te beginnen.
Is wel een hele toer geweest om die stront-eigenwijze endo te doen overtuigen er uiteindelijk mee te kunnen gaan beginnen. Die muts wou mij ook niet meer dan 50mg androgel p/dag voorschrijven. Ik zou zogezegd ook een gezonde Hollandse man zijn... Overigens had ik het gevoel dat 50mg Androgel slechts mijn eigen systeem plat legt maar niets toevoegt.

Dank voor het delen van je ervaring met androgel. Is de ervaring van de 2 wekelijkse injectie sustanon beter?
 
Dank voor het delen van je ervaring met androgel. Is de ervaring van de 2 wekelijkse injectie sustanon beter?

Los van het gebruiksongemak bij de gel (iedere dag weer een geklieder, vooral bij 100mg, droge huid, tijdrovend, vlekken op de huid) lijk ik beter op de injecties te gaan.
Vooral de eerste paar dagen na het zetten van een injectie (tijdens de 1e piek) merk ik het wel. Echter zakt dat gevoel een week na het zetten wel weer weg en dan is het nog een week wachten op de volgende injectie he?!.. Tijdens de pieken die de sust met zich meebrengt zit je aanzielijk hoger in je levels t.o.v. de gel maar hoe zit het met de levels na een dag of 10 na het zetten??
Persoonlijk zou ik het liefst om de 10 dagen zetten om niet onder bepaalde levels te komen maar is het dan nog wel trt?!
Ik heb onlangs 3 maanden sustanon voorgeschreven gehad en ga nou 3 maanden "zonder" om vervolgens aan de hand van de bloedwaarden dan te bekijken of trt überhaupt wel zinvol voor mij is..
 
Hoe veel en hoe lang heb je gekuurd voordat je met deze lage waarden van de dokter kwam?
 
Hoe veel en hoe lang heb je gekuurd voordat je met deze lage waarden van de dokter kwam?

15jr lang 1 kuurtje per jaar van 8 a 10wkn.. dus tussen iedere kuur een jaartje om te herstellen..
 
15jr lang 1 kuurtje per jaar van 8 a 10wkn.. dus tussen iedere kuur een jaartje om te herstellen..

En pregnyl? Niets overdreven wat je gedaan hebt vind ik
 
Back
Naar boven