AndroidHealthClinic

Kuren van de Pro's (bodybuilders/Mens' Physique IFBB)

• Topic Starter Topic Starter
Hoe doen ze dat dan eigenlijk met die IFBB wedstrijden? Als je aan de WADA regels wilt voldoen moet er toch ook regelmatig geplast en getest worden e.d.?

Klopt. Je wordt als atleet door een sportbond toegelaten als de Epitestosteron-Testosteron waarde binnen de marge valt.
Epitestosteron komt vrij als de hormoonproducerende cellen van het lichaam ook testosteron afgeven. In het lichaam is er daarom een vaste verhouding tussen de hoeveelheid testosteron en epitestosteron. Spuit je testosteron, dan raakt die verhouding verstoord. Daardoor kunnen dopingjagers het gebruik van exogeen testosteron opsporen. Komt die T/E-ratio - zo noemen wetenschappers de verhouding tussen de hoeveelheid testosteron en epitestosteron - boven de vier, dan bestempelen dopingjagers een sporter als positief. Door dus wat aan te klooien met die verhouding kom je dus als ''natty'' door de keuring.

Hoe doen ze dat dan eigenlijk met die IFBB wedstrijden? Als je aan de WADA regels wilt voldoen moet er toch ook regelmatig geplast en getest worden e.d.?

Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd. Al schijnt plassen makkelijk te omzeilen te zijn.

Edit: was nog niet op de volgende bladzijde :p

Het laatste wat ik zou willen zijn in mijn leven is een natty bodybuilder. Of de hele wereld gelooft je niet. Of je bent een sneaky oplichter die een leugen leeft.

Het laatste wat ik zou willen zijn in mijn leven is een natty bodybuilder. Of de hele wereld gelooft je niet. Of je bent een sneaky oplichter die een leugen leeft.
Nou, er heeft nog nooit iemand openlijk getwijfeld aan mijn natty-status (zie stats) ;)

Het is maar net of je het gelooft, maar dit zou Andreas Munzer zijn laatste cycle zijn geweest;

This is the last cycle that Andreas Munzer took before he died

Weeks 1-10
ephedrine
aspirin
clenbuterol
valium
captagon-- scheduled 1 drug in the US, meaning no legitimate medical use-- it is an amphetamine-type stimulant--
cytomel

Weeks 1-5
500mg daily of test enanthate
152mg daily of parabolan
150mg daily of dianabol
150mg daily of halotestin
20 IU daily of HGH
20 IU daily of Insulin*

Weeks 6-8
300mg daily of masteron
152mg daily of parabolan
250mg daily of winstrol tabs
150mg daily of halotestin
50mg daily of winstrol inj
24 IU daily of HGH

Weeks 9-10
200mg daily of masteron
100mg daily of winny inj
200mg daily of halotestin
400mg daily of winny tabs
24 IU daily of HGH
Insulin daily
IGF-1 daily

Days 1-3 leading up to show
aldactone, lasix

Denk toch dat deze hoeveelheden uit de lucht gegrepen zijn. Kan het mij gewoon niet voorstellen jaar in jaar uit zulke blasts!

Alleen al ephedrine, clenbuterol, halotestin en 400 mg winnytabs tegelijk klinkt mij al belachelijk :roflol:
Hoe giftig wil je het hebben! Dan de rest nog van de ziekelijke hoeveelheden.

Ooit van een bb gehoord dat hij +- 8gram aan gear nam in wedstrijd voorbereiding, was 1m85 bij 120kg.

Alleen is hij zo'n ongelofelijk l**ghoofd als het aankomt op kennis van AAS. :o Hij gebruikte 8ml deca om zijn gewrichten te smeren :roflol:

zie het zelf in m'n omgeving, 0,0 kennis van gear, trainen en voeding maar wel flink wat ml's wegdrukken. Eerlijk gezegd hebben zij best een goed fysiek:o

Denk toch dat deze hoeveelheden uit de lucht gegrepen zijn. Kan het mij gewoon niet voorstellen jaar in jaar uit zulke blasts!

Alleen al ephedrine, clenbuterol, halotestin en 400 mg winnytabs tegelijk klinkt mij al belachelijk :roflol:
Hoe giftig wil je het hebben! Dan de rest nog van de ziekelijke hoeveelheden.

Als ik dit zo leest, denk ik dat men met genetics vooral bedoelt dat je aanleg hebt om al die rotzooi tegelijk te kunnen verdragen zonder te sterven :p

Als ik dit zo leest, denk ik dat men met genetics vooral bedoelt dat je aanleg hebt om al die rotzooi tegelijk te kunnen verdragen zonder te sterven :p

Je zegt het gekscherend, maar het zit imo niet ver van de waarheid vandaan. Ik heb aardig wat cycles gedaan en train redelijk consequent. Je gaat gewoon niet echt groot worden op lager gedoseerde kuurtjes. Het is ook geen rocket science; als een bepaald niveau aan natuurlijk testosteron je natuurlijke max bepaald (overige meetellende variabelen even daargelaten), dan bepaald een exogeen toegediende x-hoeveelheid aan testosteron natuurlijk je chemische max. Even heel zwart-wit gezegd.

Well, ja, dat is inderdaad 50% van t hele verhaal. De andere 50% is de gevoeligheid van je receptoren. Combineer die 2 en je zit goed als pro. Dan is t natuurlijk ook nog zaak van een fatsoenlijke sponsor om je gear te dokken, want die peptides zijn niet tr betalen als ze van decent kwaliteit zijn.

Je zegt het gekscherend, maar het zit imo niet ver van de waarheid vandaan. Ik heb aardig wat cycles gedaan en train redelijk consequent. Je gaat gewoon niet echt groot worden op lager gedoseerde kuurtjes. Het is ook geen rocket science; als een bepaald niveau aan natuurlijk testosteron je natuurlijke max bepaald (overige meetellende variabelen even daargelaten), dan bepaald een exogeen toegediende x-hoeveelheid aan testosteron natuurlijk je chemische max. Even heel zwart-wit gezegd.
Als amateur en helemaal als hobbyist is t ook dikke bullshit natuurlijk dit uit te testen.
Op nederlands gebied en zelfs op europees niveau ga je dr helemaal niks uithalen.
Als je internationaal doorbreekt en de hogere pro wedstrijden mee kan doen zoals de arnold classic enzo kan je qua prijzengeld nog best wat meenemen, maar constant in prep is ook niks aan.

Wat dat betreft is t echt een schijtsport. Als je ziet hoeveel miljarden er in deze business omgaan, en dat de nummer 1 van de wereld, de aller aller aller beste, een cheque wint van 250k...
Dr gaat meer aan gear in per jaar :roflol:

• Like
Waarderingen: Pren
Well, ja, dat is inderdaad 50% van t hele verhaal. De andere 50% is de gevoeligheid van je receptoren. Combineer die 2 en je zit goed als pro. Dan is t natuurlijk ook nog zaak van een fatsoenlijke sponsor om je gear te dokken, want die peptides zijn niet tr betalen als ze van decent kwaliteit zijn.

Als amateur en helemaal als hobbyist is t ook dikke bullshit natuurlijk dit uit te testen.
Op nederlands gebied en zelfs op europees niveau ga je dr helemaal niks uithalen.
Als je internationaal doorbreekt en de hogere pro wedstrijden mee kan doen zoals de arnold classic enzo kan je qua prijzengeld nog best wat meenemen, maar constant in prep is ook niks aan.

Wat dat betreft is t echt een schijtsport. Als je ziet hoeveel miljarden er in deze business omgaan, en dat de nummer 1 van de wereld, de aller aller aller beste, een cheque wint van 250k...
Dr gaat meer aan gear in per jaar :roflol:

Ja het is in alle opzichten een enorme schijtsport :roflol:

Dus niemand hier aan de increlex? :D

Als ik kijk naar wat ik zelf deed om rond de 128 kilo te koomen
1500 test
1000 mast
300 tren a ed
6iu gh
En de pros nog veel grooter zijn wat die weg spuiten is gekken werk.

Heb 1 keer met n pro gesproken en de man deed al 10 jaar oxy op 300mg 10 weeken op en af.
dat was nog maar 1 middel dus drugs gebruik in de ifbb is belachelijk veel en iedereen die anders beweerd weet niet waar die over praat.
Al die ex pros met verhaalen van 2 x sustanon per week en 3 tabs winstrol zijn natuurlijk dikke bullshit.

1500 test
1000 mast
300 tren a ed
6iu gh

Heb 1 keer met n pro gesproken en de man deed al 10 jaar oxy op 300mg 10 weeken op en af.
dat was nog maar 1 middel dus drugs gebruik in de ifbb is belachelijk veel en iedereen die anders beweerd weet niet waar die over praat.
Al die ex pros met verhaalen van 2 x sustanon per week en 3 tabs winstrol zijn natuurlijk dikke bullshit.
300mg tren a per dag:o was dat dan 128kg bb waardig? Kan me niet voorstellen dat je daarmee een hoog % had

300mg tren a per dag:o was dat dan 128kg bb waardig? Kan me niet voorstellen dat je daarmee een hoog % had
Was nooit beezig met super laag in vet te koomen als ik laag in kcal ging op deze dooseringen voelde ik me vrezelijk slecht was altijd met de gym beezig dus zo sterk mogelijk en groot niks kwa bodybuilding wedstrijden enzo. Maar aders en alles knalde dr van me voorhoofd tot me polsen wel uit op 300mg ed ben ook 1.93 dan is wedstrijdbodybuilding niks die quad sweep ga je nooit krijgen.

Laatst bewerkt:
Nee was altijd met de gym beezig dus zo sterk mogelijk en groot niks kwa bodybuilding wedstrijden enzo. Maar aders en alles knalde dr van me voorhoofd tot me polsen wel uit op 300mg ed ben ook 1.93 dan is wedstrijdbodybuilding niks die quad sweep ga je nooit krijgen.
En wat is het verdict nu? Wat weeg je nu?

1500 test
1000 mast
300 tren a ed
6iu gh

Dus jij denkt dat er geen greintje talent bij zit? Zoals een Levrone die van een gemiddelde body binnen nog geen 18 maanden weer Olympia stage waardig staat.
Nou noem ik misschien een bijzonder grote uitzondering maar zo zijn er meerdere.

Ik ben wel van mening dat ze wat extra's (talent) hebben zoals elke topsporter in z'n vak. Buiten dat hebben ze ook de beste mensen om zich heen o.a. oud pro's en voedingsdeskundigen.

Terug
Naar boven