Force-one
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 90kg
- Vetpercentage
- 12%
Beste medesporters,
Ik ben 8 jaar (natuurlijk) aan het sporten met periodes dat ik de nadruk op cardio doe (zomer : zwemmen, fietsen) maar ook perioden dat ik vrijwel alleen krachttrainging doe (winter). Dit zorgt voor een lichaamsgewicht tussen 83-90 kg met een vetpercentage van 9-12%. Bij een lengte van 1.86m zijn dat prima waarden, ik hecht veel waarden om proportioneel te blijven en dat lukt mij aardig goed, er zijn natuurlijk altijd delen die beter kunnen (BDS!
)
Echter het feit is dat mijn fysieke grens tegen de 90 kg ligt, hierboven begint het lichaam vet op te slaan, hoezeer ik ook mijn train aanpas in combinatie met voeding (en deze twee variabelen heb ik echt goed uitgedokterd): de spiermassa groeit nauwelijks verder aan. Kortom ik heb het plafond bereikt wat mijn lichaam "natuurlijk" aan kan. Ik heb vorig jaar getracht te bulken en te cutten (naar 98 kg gegaan!) echter dat ging niet volgens plan, het heeft mij veel spiermassa en kracht gekost tot onder het startpunt. Dat was niet zo fijn (ondertussen weer op nivo).
Voor mijn 40e levensjaar wil ik de puntjes op de i zetten en "aandachts"gebieden verbeteren (quadriceps o.a.), hiervoor zal ik wel hulp nodig hebben ook al heb ik hier altijd nee tegen gezegd.
Wat is een goede beginnerskuur, zonder rare bijwerkingen.
m.v.g.
Ik ben 8 jaar (natuurlijk) aan het sporten met periodes dat ik de nadruk op cardio doe (zomer : zwemmen, fietsen) maar ook perioden dat ik vrijwel alleen krachttrainging doe (winter). Dit zorgt voor een lichaamsgewicht tussen 83-90 kg met een vetpercentage van 9-12%. Bij een lengte van 1.86m zijn dat prima waarden, ik hecht veel waarden om proportioneel te blijven en dat lukt mij aardig goed, er zijn natuurlijk altijd delen die beter kunnen (BDS!
)Echter het feit is dat mijn fysieke grens tegen de 90 kg ligt, hierboven begint het lichaam vet op te slaan, hoezeer ik ook mijn train aanpas in combinatie met voeding (en deze twee variabelen heb ik echt goed uitgedokterd): de spiermassa groeit nauwelijks verder aan. Kortom ik heb het plafond bereikt wat mijn lichaam "natuurlijk" aan kan. Ik heb vorig jaar getracht te bulken en te cutten (naar 98 kg gegaan!) echter dat ging niet volgens plan, het heeft mij veel spiermassa en kracht gekost tot onder het startpunt. Dat was niet zo fijn (ondertussen weer op nivo).
Voor mijn 40e levensjaar wil ik de puntjes op de i zetten en "aandachts"gebieden verbeteren (quadriceps o.a.), hiervoor zal ik wel hulp nodig hebben ook al heb ik hier altijd nee tegen gezegd.
Wat is een goede beginnerskuur, zonder rare bijwerkingen.
m.v.g.