XXL Nutrition

kuurlog dbol, test enanthaat, deca

• Topic Starter Topic Starter
Update begin week 10

Vorige vrijdag een nieuw record bereikt: 98,4 kilo. Zoals jullie konden zien in me vorige log ben ik mijn kcal omlaag gaan gooien dus ik begrijp er echt geen hol van! waarschijnlijk is de reden dat ik mijn rust vorige week heb opgeschroefd en ik heb wat minder stress op me werk. verder heb ik geen verklaring voor mijn plotselinge toename.

Ben gisteren beginnen met 30 mg dbol, zoals jullie weten als afsluiter van mijn massakuur dit jaar. ik eindig graag met een korte esther omdat ik het gewoon fijn vind direct aan mijn nakuur te beginnen.

in mijn ogen is de kunst van het kuren niet: zoveel mogelijk kwalitatieve kilo's aankomen, maar zoveel mogelijk kwalitatieve kilo's behouden na een kuur. dus eigenlijk begint over twee weken pas het echte werk. massa kweken tijdens een kuur kan iedereen, massa behouden na een kuur is toch andere koek.

Daarom ben ik gisteren maar ff wezen shoppen bij een bekende supplementenshop in amsterdam, het salaris was immers toch weer binnen:
- tribulus
- zma
- creatine
en zoals gebruikelijk mijn vaste supplementen
- 2 potten whey ON
- 5 zakken dextrose
- 3 flesjes lijnzaadolie
- 1 potje solgar VM-2000 multivitaminen

kortom mijn geld is er al weer aardig doorheen :(

me nakuur zal vandaag exact over twee weekjes starten en zal bestaan uit vier weken 50 mg clomid ed en 20 mg nolva ed.

na mijn nakuur zal ik overgaan op twee weken clenbuterol, twee a drie weken tribulus, een maand zma en een maand creatine.

ik verwacht daarom dat mijn dip niet zo groot zal zijn en dat ik het merendeel van mijn gains zal vasthouden.

maaaaaaar eerst nog even twee weken keihard knallen op de dbol!

Ha Latin!

Hoe gaat 't met de kuur kerel. Komt er nog 'n update ???
We zijn intussen ruim 2 weken verder ;)

Heeft de d-bol je nog iets dichter bij de 100 kg kunnen brengen?
Keep us posted :cool:

update: 1e week nakuur

Zit nu ongeveer zo'n 6 dagen aan de clomid/nolva en ik moet zeggen het valt me toch een beetje tegen. ik ben erg down op het moment, veel schommelingen in mijn humeur (waardoor ik thuis veel ruzie heb).

hier had ik dus de vorige keer toen ik alleen nolva gebruikte totaal geen last van. zou het dan toch door de clomid komen? neen, het komt omdat ik dit keer heb gestackt met dusdanig aromatiserende middelen, dat ik nu barst van de oestrogenen. is ook me eigen schuld hoor want ik heb tijdens mijn kuur niks aan overtollig oestrogeen gedaan en dat is te merken want ik ben al 2,5 kilo lichter. uiteraard allemaal vocht. zit nu tegen de 96 kilo aan.

eten en trainen gaat prima, dat is het probleem niet. het gekke is: ik lijk nu zelfs opeens meer honger te hebben? moet ik dan toch me kcal weer wat omhoog schroeven?

verder ben ik me nu vooral aan het concentreren op slapen, slapen en nog eens slapen. is wel lastig met een fulltime baan natuurlijk, maar wil echt zoveel mogelijk vasthouden.

libido klap valt gelukkig heel erg mee, had ik erger verwacht.

de laatste twee weken dbol hebben mij niet echt wat toegevoegde waarde opgeleverd, in die zin dat ik geen kilo's meer heb gewonnen. ik heb wel het gevoel dat het een nuttige overbrugging is geweest tussen de werking van de lange esthers en het begin van de nakuur.

nu is het een kwestie van zoveel mogelijk proberen vast te houden. aan mijn motivatie, training, eten en rust zal het zeker niet liggen

wat meette je armen voor de kuur en wat erna?

veel succes trouwens, ik werd zelfs sissy van de clomid, ik kreeg soms bijna tranen on me ogen als ik me slecht voelde, ik ga de volgende keer toch clomid blijven grbuiken, ookal kapt het er zo hard in.

greetz!

? ff reageren op de post hierboven ;)

Latin spirit zei:
hier had ik dus de vorige keer toen ik alleen nolva gebruikte totaal geen last van. zou het dan toch door de clomid komen? neen, het komt omdat ik dit keer heb gestackt met dusdanig aromatiserende middelen, dat ik nu barst van de oestrogenen. is ook me eigen schuld hoor want ik heb tijdens mijn kuur niks aan overtollig oestrogeen gedaan..

Ben je nu van plan om in de toekomst tijdens de kuur anti-e's toe te gaan passen? Denk je dan aan Provi of Nolva gebruik gedurende je cycle?

Goed om te horen dat je weer lekker vooruit bent gegaan,Latin!

Staar je niet blind op je gewicht want daar wordt je alleen maar depri van,nergens voor nodig ;)

Bijna een maand verder (en een week uit me nakuur)

Zo jongens we zijn nu weer exact een maand verder dus het wordt hoog tijd voor een update!

ben nu bijna een week uit me nakuur en ik merk dat ik goed hersteld ben. Vorige keer vertelde ik dat ik rond de 96 kilo was en dat ben ik nog steeds gebleven. Voor mij een teken dat mijn nakuur, voeding en training perfect in orde zijn. Het oestrogeen is grotendeels uit me lijf, dat merk ik namelijk doordat ik veel minder vocht vasthoud, en veel minder hormoonschommelingen dan dat ik had exact een maand terug.

kortom jongens eigenlijk weinig nieuws want me stats zijn stabiel gebleven en ik voel me al weer aardig in me vel. ik heb trouwen wel de bevestiging gehad dat deca het meest onderdrukkende is voor je axis, want me libido is zeker nog niet hersteld. opvallend was dat ik de eerst twee weken van me nakuur toch wel redelijk vaak zin had en nu is dat minder geworden. maar dit wijt ik dat de aas nog niet uit me bloed was toen ik begon aan me nakuur. heb wel goed in acht gehouden dat je je nakuur niet eerder dan drie weken na je laatste injectie (met langwerkende middelen inderdaad moet zetten), maar de praktijk leert dat in mijn geval de decanoate en de enanthaat na drie weken nog niet op een dusdanig laag niveau zit dat ik me nakuur moet starten. zal eht voortaan een week opschuiven. al doende leert men!

dit is me laatste week dat ik flink aan het bulken ben, vanaf volgende week ga ik me koolhydraten wat verlagen, me reps omhoog gooien, me cardio wat omhoog gooien en me eiwitten wel omhoog gooien.

Ik wild dan rond half mei aanstaande me volgende kuur starten, wat zal bestaan uit tren en winstrol, aangevuld met clenbuterol.

als laatste wil ik nog even de volgende dingen kwijt:
- 200 mg en 250 mg test zijn te weinig in de verhouding tot 30 mg dbol. je krijgt een klap als je stopt, verlaag dus of de dbol of verhoog de injectables
- ik ben nu zo eerlijk om te zeggen dat 200 mg deca en 250 test te weinig is voor een tweede kuur. heb nu ongeveer 7 kilo winst en vet is met zo'n 2 % gestegen. dus netto zo'n 5 kilo spierwinst wat toch best weinig is achteraf!

bencher zei:
wat meette je armen voor de kuur en wat erna?

veel succes trouwens, ik werd zelfs sissy van de clomid, ik kreeg soms bijna tranen on me ogen als ik me slecht voelde, ik ga de volgende keer toch clomid blijven grbuiken, ookal kapt het er zo hard in.

greetz!

hey kerel, sorry voor de late reactie maar ik heb je reply ff over het hoofd gezien!

mijn armen meet ik nooit, vind ik eigenlijk niet zo interessant! vind de spiegel belangrijker en die zegt dat mijn armen flink gegroeid zijn (biceps dan, triceps is in verhouding veel te klein!)

ik hou de combi van clomid nolva er ook in, beviel me wel! redelijk snel hersteld daardoor

goed man dat je geen massa meer hebt verloren...en idaad combi nolva/clomid werkt zeker goed voor de nakuur...succes verder

JuggerNaut zei:
Ben je nu van plan om in de toekomst tijdens de kuur anti-e's toe te gaan passen? Denk je dan aan Provi of Nolva gebruik gedurende je cycle?

ja!! volgende kuur zal bestaan uit niet aromatiserende middelen, dus vind het dan niet nodig (cutkuur)

maar me volgende massa kuur zal ik absoluut 50 mg provi toevoegen, misschien femara hangt een beetje van de middelen af die ik ga gebruiken. ik vond dit bij 200 mg deca en 250 mg test niet zo nodig eigenlijk. Of ik daar spijt van heb? hmm wel 2 valse kilo's verloren... maar daar houdt het wel mee op. eigenlijk kan je stellen bij geen gebruik van anti-e houd je jezelf gewoon voor de gek! want je gaind wel aardig maar de eerste 2 a 3 kilo's zijn zo en zo vocht door het oestrogeen.

nolva zal ik alleen gebruiken als ik beginnende gyno krijg. gezien dat nolva je IGF aanmaak met zo'n 30 % remt (dit is wel het laatste wat je wil tijdens een kuur) zou ik toch eerder voor femara gaan wat je IGF met zo'n 27 % doet stijgen!

ariekanarie zei:
Goed om te horen dat je weer lekker vooruit bent gegaan,Latin!

Staar je niet blind op je gewicht want daar wordt je alleen maar depri van,nergens voor nodig ;)

hey kerel,

ja daar ben ik inmiddels wel achter. ben altijd zo gefixeerd geweest op kilo's maar inmiddels weet ik wel beter. al doende leert men ;-)

Je heb toch ongeveer hetzelfde als ik meegemaakt gozer.
Je kan lezen tot je een ons weegt van te voren, als je het zelf allemaal ervaart is het toch beter te interpreteren allemaal.
Ook wat betreft nakuur en de klap die volgt na de kuur.

Ik ga nu de volgende keer voor een klapper van een kuur.
ik ben van plan om 1 kuur per jaar te doen, maar nu worden het wel stevige kuurtjes ;)

Groet.

Terug
Naar boven