MuscleMeat

kuurtje DNP

ricorouwtje

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Dag allemaal,

Via deze weg ga ik jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen mbt DNP gebruik. Ik start morgen, ofwel zaterdag.

Dag 1 tot 5 200 MG (1 cap)
Dag 6 tot 14 400 MG (2 cap)

Doel is natuurlijk dalen in vp%.....

Ik ga onder onderhoud eten, maar wel redelijk wat eiwitten en laag in carbs, maar wel verspreid over de dag. Zie bijlage, dat is mijn voedingsschema.

Mijn stats:
89,7
15,2%
185 CM

Bijlagen

Ik vind je KH wel erg weinig voor een DNP kuur, volgens mij moet dit juist hoog in verhouding zijn anders werkt het niet... Kan me vergissen

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag begonnen, zal regelmatig de zake update hier.

Ben benieuwt, hou en up to date

Doei kracht

wat vinden jullie van het voedingsschema? @ beto waarom te weinig kh?

Omdat DNP pas echt goed werkt als je voldoende, minimaal 200 KH eet per dag.

Omdat DNP pas echt goed werkt als je voldoende, minimaal 200 KH eet per dag.

Nogmaals, dit klopt helemaal niet. Dit is een typisch geval van bro science.
Het enigste wat je meer doet is carbs verbranden, niet vet.

Voedingsschema is goed. Rond de 100 gr carbs vond ik persoonlijk zelf het aangenaamst. Ik heb het ook eens op zero carbs gedaan en dan voelde ik me slechter.

Success ermee. Je gaat je slecht voelen hehehe

Voedingsschema is goed. Rond de 100 gr carbs vond ik persoonlijk zelf het aangenaamst. Ik heb het ook eens op zero carbs gedaan en dan voelde ik me slechter.

dank je wel!
Wat waren je resultaten als ik vragen mag?

Vind ik ook tot 10% is easy ookal heb je genetics om dik te worden.

2e dag,

Update: ik heb het warm en warm, wel cardio gedaan zoals altijd, geen problemen mee. Verder geen bijzonderheden. Training verliep verder prima.

dank je wel!
Wat waren je resultaten als ik vragen mag?

Rond de 5-8 kg verloren op 10-14 dagen. Ik kan er geen exacte cijfers meer opplakken want ik heb ook verschillende doses gebruikt. Dit varieerde tussen 200-600 mg, maar laatste keer was 14 dagen @ 200 mg en verloor ongeveer zo'n 5-6 kg

Dat doe je wel als je vet intake ook laag houd max 30 gram per dag.

Dat doe je wel als je vet intake ook laag houd max 30 gram per dag.

Van waar haal je die info man, zoiets heb ik nog nooit gehoord

edit: wel heb het al wel gehoord, maar dat was jaren terug :p
Sorry, ben koppig in dat gedeelte. Ik geloof niet meer in high carb.

Uit eigen ervaring en uit onderzoek de laatste jaren dat ik verricht heb lijkt me dat medium/low carb ideaal is.
Ik meen me zelfs te herinneren van een studie dat aantoonde dat het totaal niets uitmaakte welke macro indeling je nou gebruikte, high car, low carb, high fat, allemaal hetzelfde.

iig ik zat heel hoog in vet (keto hoog) in mn laatste dnp kuur en die was even efficient als alle vorige.

Laatst bewerkt:
Van waar haal je die info man, zoiets heb ik nog nooit gehoord

edit: wel heb het al wel gehoord, maar dat was jaren terug :p
Sorry, ben koppig in dat gedeelte. Ik geloof niet meer in high carb.

Uit eigen ervaring en uit onderzoek de laatste jaren dat ik verricht heb lijkt me dat medium/low carb ideaal is.
Ik meen me zelfs te herinneren van een studie dat aantoonde dat het totaal niets uitmaakte welke macro indeling je nou gebruikte, high car, low carb, high fat, allemaal hetzelfde.

iig ik zat heel hoog in vet (keto hoog) in mn laatste dnp kuur en die was even efficient als alle vorige.

Je moet eens wat meer met atleten en begeleiders in de bb wereld te maken hebben, de meesten brengen juist het vet omlaag met veel carbs (onder de 55 GI) gemiddeld eiwit en laag vet. Pas om richting de 3% te gaan worden carbs bijna volledig geschrapt.

Laatst bewerkt:
Je moet eens wat meer met atleten en begeleiders in de bb wereld te maken hebben, de meesten brengen juist het vet omlaag met veel carbs (onder de 55 GI) gemiddeld eiwit en laag vet. Pas om richting de 3% te gaan worden carbs bijna volledig geschrapt.

En we hebben het nog steeds over DNP ja ?

Er zijn verschillende meningen omtrent het diet, maar als je begrijpt hoe DNP werkt dan kan je daar ook uit afleiden dat de hoeveelheid carbs geen effect hebben op hoe de vetverbranding te werk gaat.

Ik ken een aantal grote jongens in de BB wereld, maar zij weten geen knijt van met wat ze bezig zijn dus dat betekent niets dat een aantal mensen het zo doen zoals jij zegt.

Wat ik weet is van educatie, onderzoek en ervaring en resultaten en dat staat veel hoger voor mij dan wat een aantal jongens in de BB wereld doen.

Maar goed, genoeg dit log vervuild. we zien wel hoe TS het er van afbrengt.

Werkt DNP niet harder als je uw carbs hoger doet?

---------- Post toegevoegd Mon 29 Oct 2012 om 17:45 ----------

Toevoeging :
Door koolhydraten krijg je het warm tijdens DNP, het begint ongeveer 10 min na inname van je koolhydraten.
Hou in ieder geval je koolhydraten op niveau! DNP heeft koolhydraten nodig op voluit te werken.

The fat and carb composition of your diet shouldn't have any significant effect on your weight loss. Cutting and Tainter did a study in 1933 entitled "Metabolic actions of dinitrophenol with the use of balanced and unbalanced diets." The paper compared different diets (high fat, high carb, high protein, and isocaloric) while looking at metabolism, nitrogen loss, acidity, and change in body weight in people taking DNP. They concluded, "Dinitrophenol, used in doses of therapeutic range, caused increases in metabolism of the usual magnitude irrespective of the type of diet."

So pretty much any macronutrient combination should work. I recommend an isocaloric (mixed macronutrient) diet because I think it's best to include both carbs and fats for practical purposes. Low carb diets don't seem to provide sufficient energy (though they work for some) and low fat diets don't seem to keep people feeling full, not to mention that the heat from a high carb meal can be intense. A mixed diet seems to be a good compromise.

As for calories, I like creating a small deficit from diet alone, on top of what the DNP will burn. I think a good place to start is [bodyweight in lbs] x 12. That should have you losing about 1 lb per week in addition to what the DNP burns. I'd keep protein intake high to help prevent muscle loss and to keep you feeling full, at least 1g per lb of bodyweight per day.

Hope that helps,
Conciliator
Als er iets over DNP te kennen valt, dan is het deze kerel wel (dit is heus niet mn enige bron)
In de studie word dus aangetoond dat het niet uitmaakt hoe je dieet eruit ziet.

Op 0 carbs voelde ik me ook shitty, maar 100-150 carbs voelde ik me goed.

Er is dus geen causaal verband tussen het warmer worden en het meer vet verbranden.

Terug
Naar boven