Fitness Seller

Kwaliteitsbarbells voor een mooie prijs

1700 eurootjes...

Hoe weet weet je dat die van rvs is?

heeft er iemand een tweedehands baar te koop en bumper plates
welke baar is geschikt voor crossfit en hoe kan ik er aan komen

heeft er iemand een tweedehands baar te koop en bumper plates
welke baar is geschikt voor crossfit en hoe kan ik er aan komen

In principe is dit dé crossfit bar:
http://www.roguefitness.com/the-rogue-bar.php

levenslang gegarandeerd voor gebruik met bumpers (alleen niet gegarandeerd tegen dingen als hem in het squat rack laten vallen of rack pulls. Block pulls kan natuurlijk wel.

280 euro + belasting +verzendkosten = 388 euro~
maar dan heb je wel een stang die levenslang gegarandeerd is!
+rogue schijnt erg klantvriendelijk te zijn.

er zijn meerdere sites die bumper plates verkopen, maar ook ruim voldoende 2e hands, 2e hands ben je waarschijnlijk een STUK goedkoper uit dus hou 2e hands sites in de gaten! 2e hands aanbod voor bumpers lijkt best groot.

Ik zou ook even googlen: "How to build a weightlifting platform" dan krijg je videos en geschreven tutorials over hoe je een goed platform kan bouwen voor je crossfit/olympische lifts.

Dan kan je nog squat stands ofzo erbij kopen voor je high bar squats.

Edit: lees de OP/thread voor meer info over bars!

• Topic Starter Topic Starter
goede keus! Mijn rogue bar is al krom omdat ik hem in het rack liet vallen. Volgende keer koop ik ook die bar.

Ik vraag me af hoe je hem kan laten vallen? Squat je dan high bar?
Als ik normaal low-bar Mark Rippetoe stijl squat (met mijn duimen boven de stang) kan ik hem niet laten vallen.

Dan alsnog, kan je niet net zo makkelijk gewoon iets lager dan normaal zakken en hem wat zachter op de spotters leggen?

Als je hem zo makkelijk naar achter zou kunnen gooien zou je dan niet net zo goed met bumpers en een platform buiten het rack kunnen squatten?

mogen we foto's verwachten? :o

Dit was ook een kandidaat voor mij, maar toen was levertijd etc. nog onbekend dusja...

Uiteraard. Ik film ook regelmatig mn lifts, check mn log zou ik zeggen.

Als je in de buurt woont kan je natuurlijk ook gewoon een keer mee trainen.

Iedere bar zal krom zijn na het vallen in een rack.

Was je buiten dit ongeluk dan ontevreden over de rogue bar?

Dit is gewoon een erg goede bar. Maar de Westside bar is wat stijver.

---------- Post toegevoegd Thu 1 Nov 2012 om 18:14 ----------

Ik vraag me af hoe je hem kan laten vallen? Squat je dan high bar?
Als ik normaal low-bar Mark Rippetoe stijl squat (met mijn duimen boven de stang) kan ik hem niet laten vallen.

Dan alsnog, kan je niet net zo makkelijk gewoon iets lager dan normaal zakken en hem wat zachter op de spotters leggen?

Als je hem zo makkelijk naar achter zou kunnen gooien zou je dan niet net zo goed met bumpers en een platform buiten het rack kunnen squatten?

ik was klaar met de set en wil de bar terug leggen maar om één of andere reden rolde die van mijn rug en toen moest ik hem laten gaan...

De Rogue klantenservice chat is trouwens wel heel vriendelijk. Ik vroeg iets en kreeg als antwoord: "Hi ZB, how are you doing today?"

is whip zo slecht dan voor powerlifts?

Ivanko OB(x)20 en texas power bar zijn ook vrij whippy, is niet echt hinderlijk.

Wat is jullie mening omtrent de [Link niet meer beschikbaar]?

Ik zou de bar voornamelijk gebruiken voor bench presses, front squats en olympic lifts (hang cleans, hang snatch) met atleten die competitief bezig zijn in teamsporten (dus geen powerlifters die 300+kg's liften).

Ik zou een 5tal bars willen aankopen, dus ben op zoek naar een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Groot verschil met bijvoorbeeld de Rogue Bar?

• Topic Starter Topic Starter
Als ik zo kijk naar de foto's dan zie ik daar niet de kwaliteit in af die de rogue bar wel bezit.

De knurl is namelijk helemaal niet scherp en niet fijn van structuur. En ook de uiteinden van de sleeves zien er niet duurzaam uit.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven