AndroidHealthClinic

Kwaliteitsbarbells voor een mooie prijs

Wat is jullie mening omtrent de [Link niet meer beschikbaar]?

Ik zou de bar voornamelijk gebruiken voor bench presses, front squats en olympic lifts (hang cleans, hang snatch) met atleten die competitief bezig zijn in teamsporten (dus geen powerlifters die 300+kg's liften).

Ik zou een 5tal bars willen aankopen, dus ben op zoek naar een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Groot verschil met bijvoorbeeld de Rogue Bar?

ik heb deze bar, en voor het zware werk doet hij gewoon wat hij moet doen, de knurling is scherper dan een crap FS barbell maar nu ook niet superscherp. het enige dat niet zo fantastisch is zijn de sleeves imo, ze draaien niet zo fantastisch en hebben speling van voor naar achter, van boven naar onder :D

ik moet er wel bij zeggen dat de mijne een factory second en voor veel minder geld heb gekregen, dus sommige van de problemen met mijn bar zijn wss niet bij elke bar.

desondanks doet mijn bar het heel goed, de 28mm, voelt solide bij de powerlifts en oly lifts, heb er wel maar 105kg mee gepowercleaned, en na 150kg zit er al wat whip in de bar.

dus als het gewoon voor het harde werk is en de bar mag wat hebben, gewoon de deze pakken, ik heb er al 140+kg powershrugs mee gedaan vanop de pins en ze staat alvast niet krom :D wat mss wel was gebeurd met mijn FS bar. als je een mooiere kwalitatievere bar wilt best de Rogue bar, en mss dat de groepsaankoop bij rogue je even goedkoop uitkomt als de strengthshop bar

ik heb deze bar, en voor het zware werk doet hij gewoon wat hij moet doen, de knurling is scherper dan een crap FS barbell maar nu ook niet superscherp. het enige dat niet zo fantastisch is zijn de sleeves imo, ze draaien niet zo fantastisch en hebben speling van voor naar achter, van boven naar onder :D

ik moet er wel bij zeggen dat de mijne een factory second en voor veel minder geld heb gekregen, dus sommige van de problemen met mijn bar zijn wss niet bij elke bar.

desondanks doet mijn bar het heel goed, de 28mm, voelt solide bij de powerlifts en oly lifts, heb er wel maar 105kg mee gepowercleaned, en na 150kg zit er al wat whip in de bar.

dus als het gewoon voor het harde werk is en de bar mag wat hebben, gewoon de deze pakken, ik heb er al 140+kg powershrugs mee gedaan vanop de pins en ze staat alvast niet krom :D wat mss wel was gebeurd met mijn FS bar. als je een mooiere kwalitatievere bar wilt best de Rogue bar, en mss dat de groepsaankoop bij rogue je even goedkoop uitkomt als de strengthshop bar

Bij de mijne (geen factory second) zit er juist heel veel spinning op de sleeves. ;)
Ik vind het echt een topbarbell voor die prijs.

Ik ben ook al een tijdje aan't overwegen bij strengthshop.de te kopen

Nieuwe bar is binnen :cool:

ieh74o.jpg

hokje;

6stl5e.jpg

nice

Mooie bar, wel jammer dat je dan weer traint met de goedkoopste helisport plates mogelijk die tussen de 1 a 2kg afwijken per stuk.

was vroeger heb laatst nog eens batch besteld van 10 * 20 kg en grootste afwijking die ik gemeten heb was 270g

@FlorisPL kunnen we binnenkort een (video?)review verwachten van de westside powerbar? ben benieuwd.

@Gangreen hebben die helisports schijven niet een diameter van minder dan 450mm? Ik erger me daar zo aan dat niet iedereen schijven maakt waar de 20kg of meer een diameter van 450mm heeft.

Ik erger me daar zo aan dat niet iedereen schijven maakt waar de 20kg of meer een diameter van 450mm heeft.

idem. Vervelend als je verschillende soorten schijven aan 1 baar gebruikt (bij deadlift/rows), steunt al het gewicht op maar 1 schijf...

Rogue, Westside of Texas power bar?

Ik zou in ieder geval niet de "gewone" Rogue nemen. Lees nu steeds vaker dat het toch een beetje matige bar is.

• Topic Starter Topic Starter
Waar lees je dat dan?

****ing amerikanen, betalen 250 DOLLAR voor een texas power bar en nog klagen ze :') zouden ze moeten weten wat een Europeaan betaald voor zulk spul

Ik kan alleen spreken van mijn Rogue Power Bar, maar iedereen die hiermee gelift heeft, is er wel erg tevreden van. Zowel voor Squat, Bench als voor Deadlift!

Wat een homo topic. Wanneer een gast gaat janken over de grip met maar 300lbs dan kan ik ze niet meer serieus nemen. Helaas zijn de bars in Nederland een stuk duurder en zeker niet de tpb goedkoper dan een rogue power bar. Met stats als eddine of beter kan ik me voorstellen dat je zoek naar een stijvere bar.

Ik vind de knurl juist heel erg goed (fijn van structuur en voelt vol aan), gebruik nu een stuk minder magnesium merk ik en nooit problemen met de knurl/grip.
Ik zal zelf eerst eens met een tpb of een andere bar moeten trainen om een vergelijk te kunnen maken.

Jij hebt toch een rogue power bar? Het gaat hier om de rogue bar en die gast die zegt dat de bar te stijf is en klote voor alle lifts squat 300+
en die ErickStevens die het ook niks vindt pullt ook over de 280

De rogue power bar = de rogue bar maar dan met de knurl op andere posities.
Maar te stijf vind ik echt vreemd want de bar is juist helemaal niet stijf, bij zware gewichten ondervindt je juist whip.

Zoals ik al zei kan ik me voorstellen dat de bar niet geschikt is voor hele sterke gasten.

Slaat tnsile strength op die stijfheid waar jullie nu over praten of op iets anders?
En is,het verschil tussen 28, 28.5 en 29mm diameter erg voelbaar?

Tussen 28 en 29 voel je wel, maar niet dat het stoort. Is allebei wel goed.

Terug
Naar boven