MuscleMeat

Kwaliteitsbarbells voor een mooie prijs

Zouden jullie je goede barbell gebruiken voor Tbar row?

Inderdaad Willem, wat Willem zegt

• Topic Starter Topic Starter
Ligt eraan hoe je dit doet. Als je een triangel (roeigreep) gebruikt dan kies ik daar niet voor. Ik wil de knurl van mijn bar niet beschadigen.

De rogue power bar besteld! Iemand enig idee of ze je een mail sturen wanneer ze de bar verzonden hebben?

Ja je krijgt eerst een bevestiging van je order met een verwachte shipping date, de dag dat het verstuurd wordt krijg je ook nog een mail met een tracking code van UPS. Meestal duurt het 5 dagen voor het hier is (maandag verzonden, vrijdag thuis of vrijdag verzonden, woensdag thuis) ;)

[Link niet meer beschikbaar]

nieuwe powerlifting bar van strengthshop...

The Westside Power Bar van Rogue Europe is nu ook met Lifetime Warranty.
Ik wil op termijn ook power clean en power snatch leren. En waarschijnlijk ook front squatten. Maar nu vraag ik me af, die center knurl, hoe vervelend is die hiervoor? Of hoe belangrijk is die voor low bar squat?

The Westside Power Bar van Rogue Europe is nu ook met Lifetime Warranty.
Ik wil op termijn ook power clean en power snatch leren. En waarschijnlijk ook front squatten. Maar nu vraag ik me af, die center knurl, hoe vervelend is die hiervoor? Of hoe belangrijk is die voor low bar squat?

Ik vind Center Knurl wel vrij essentieel voor Squats.

Met de knurl op de Westside Power bar zal je toch moeten opletten bij power cleans of je nekvel hangt eraan...
Ik vind overigens de black zinc coating van Rogue bars stroef genoeg voor squats ;)

Ik vind het ook wel fijn, maar ik heb gemerkt dat bij zware low bar squats ik schaafwonden/strepen krijg over de hele breedte van mn rug, behalve waar de center knurl zit.

Dus als ik het goed begrijp is de center knurl voor jou ook meer dan essentieel?

Ik twijfel daar juist aan als je goed leest ;)

Als ik goed lees, zeg je dat je geen schaafwonden krijgt waar de knurl zit...

Ja, dus op de plekken verder naar buiten wel en waar de center knurl zit niet. Schaafwonden/afdruk van scherpe knurl. Met andere woorden, de center knurl raakt mijn rug amper.

Ah op die manier. Ik dacht dat de bar bewoog op je rug, maar niet waar de center knurl zit.

Nu ik het typ, klinkt het minder logisch.

Gewone rogue bar dan?

1) Bij ziyed zal de centerknurl niet zo veel schuren omdat er redelijk wart gewicht aan de baar hangt---> buigt door ---> middelste stuk gaat omhoog.
2) hoe breed is de centerknurl en hoe veel gaat de niet-centerknurl naar binnen toe. Mijn Ivanko heeft maar 2 smalle strookjes zonder knurl. Weet niet hoe het precies met de rogue bar zit maar als het gladde deel bijna breder is dan je rug...

Gewicht aan de bar zorgt daar niet voor, Ziyed is een stuk groter dan gemiddeld -> andere verhoudingen.
Anders had die daar ook enigszins last van moeten hebben na zn opwarm sets (die hij altijd doet, zie log).

Is er toevallig iemand hier die ervaring heeft met de ATX power bar van Fitness seller?
http://www.fitness-seller.nl/atx-power-bar-zwart-chroom/

Moet een nieuwe halter hebben en deze ziet er goed uit, maar vind er verder nog geen recensies van. Of beter toch gewoon voor de rogue power bar gaan?

Terug
Naar boven