XXL Nutrition

Kwaliteitsbarbells voor een mooie prijs

Op SMTK hebben ze een ATX barbell. Fijn ding, en je merkt direct dat het een barbell is met hogere specificaties.
Als ik ze vergelijk met mijn barbell van thuis (usual 100 € barbell), da valt het nog mee.

Mijn barbell ligt al jaren onder een afdak, in weer en wind. En doet het nog prima. Rollen is een andere zaak, maar boeit voor mij niet als ik sta te squatten,pressen en deadliften. Heb er toch al +260 aangehangen en de barbell doet wat het moet.

Dus yasmine, waarom zou je een dure barbell aanschaffen als je (nog niet) geen +250 kunt squatten of deadliften of dergelijke ? Just asking.
Kheb de mijne al +2 jaar, en is nog even straight als ik straight ben.

Wrm rijden mensen met een BMW en niet met een renault? Je mag toch wat uitkijken naar vooruitgang?

Ik heb momenteel ook een bar met teveel spin, te grootte diameter en te zachte knurl.

enige wat me nog aan het twijfelen kan brengen is echt goeie specs op die nieuwe ATX bars.

Ik wil maar zeggen, ik zou zo'n dingen niet aankopen omdat ik het toch niet nodig heb ;)

No offence naar yasmin toe, maar het is ook niet dat hij +300 squat eh ? Dan komen zulke barbells tot hun recht.
Tot mijn barbell geen bend heeft van 45 graden, zal ie er blijven liggen

Sorry hoor, maar ik merk het met 140 al met een k*tstang

Ik wil maar zeggen, ik zou zo'n dingen niet aankopen omdat ik het toch niet nodig heb ;)

No offence naar yasmin toe, maar het is ook niet dat hij +300 squat eh ? Dan komen zulke barbells tot hun recht.
Tot mijn barbell geen bend heeft van 45 graden, zal ie er blijven liggen

Dat mijn bar wat krom is stoort me niet. Een barbell moet echter meer zijn dan enkel recht.
Ik heb een barbell van 90 euro, en die heeft twee jaar goed zijn werk gedaan. Maar nu de gewichten zwaarder beginnen te worden is het een k*tbarbell als je 180 kilo tracht te deadliften.
Er zit ook extreem veel spin op, wat niet ideaal is.
De knurling is absurd, alsof ze er met een zaag wat dwarse lijnen op gezaagd hebben.
Toen ik indertijd thuis 5 x 120 kon benchen, ben ik eens naar de gym van mijn broer gegaan waar ze een echte deftige bar hadden; en daar benchte ik 3 x 130, en 1 x 140 . Ik kon mijn ogen niet geloven.
Deadliften met een stijve bar die 33 mm dik is is minder aangenaam dan een barbell die een beetje buigt en maar 28 a 29 mm dik is.
Als ik voor de zomer verhuis en ik heb nog ruimte voor de homegym, koop ik de atx barbell.
Want binnen 1 jaar deadlift ik makkelijk 250 kilo, squat ik zonder veel probleem 5 x 250 . :) :)
Dus moet die barbell wel wat aankunnen he.

wou helemaal niet suggereren dat nooit aan zulke stats zou geraken, laat staan mezelf.

Aanvallen is zeker men bedoeling niet

Had ik ook zo niet ervaren.
PS: al denk ik persoonlijk niet dat ik die stats, gezien de gezondheid van de knieeen, en het rugverleden, zal halen. Of mss wel halen maar mss niet het meest verstandige.

Had ik ook zo niet ervaren.
PS: al denk ik persoonlijk niet dat ik die stats, gezien de gezondheid van de knieeen, en het rugverleden, zal halen. Of mss wel halen maar mss niet het meest verstandige.

Ken je dat een filmpje, van die oorlogveteraan, knieen naar de neuk, rug etc? Door de vele luchtsprongen.

Dat zijn dingen die mensen niet verwachten, dus je kunt meer als je beseft.

4 jaren geleden waren mijn knieen ook rot, tot het punt tot in de rolstoel bijna.
Nu klagen ze soms ook nog, maar das logisch ook.

Punt being : do what you like.
Al dwalen we af van de topic

mijn mening : niet kopen wat je niet METEEN nodig hebt

Mijn mening: koop wat je leuk vindt als je het je kan veroorloven

Is zeker waar. Maar niet iedereen heeft die centjes

en de ruimte. als ik meer ruimte had zag mijn homegym er ook wat anders uit.

---------- Post added at 23:15 ---------- Previous post was at 23:14 ----------

maargoed, nu we het hier toch over hebben, ik kan een pandlay bar aankomen voor een redelijke prijs. maar niet echt nodig. zit te twijfelen of ik um zal kopen

en de ruimte. als ik meer ruimte had zag mijn homegym er ook wat anders uit.

---------- Post added at 23:15 ---------- Previous post was at 23:14 ----------

maargoed, nu we het hier toch over hebben, ik kan een pandlay bar aankomen voor een redelijke prijs. maar niet echt nodig. zit te twijfelen of ik um zal kopen

wat is een redelijke prijs?

Als de prijs redelijk is, dan zou ik hem kopen. Pendlay maakt uitstekende halters als je ook gewichthefoefeningen doet.

Die staat gewoon op Marktplaats.. voor 350 euro dacht ik.

275 euro. maar daarbij ook nog wel 100km rijden

---------- Post added at 23:40 ---------- Previous post was at 23:40 ----------

Als de prijs redelijk is, dan zou ik hem kopen. Pendlay maakt uitstekende halters als je ook gewichthefoefeningen doet.

oke klinkt goed

---------- Post added at 23:41 ---------- Previous post was at 23:40 ----------

Die staat gewoon op Marktplaats.. voor 350 euro dacht ik.

ja klopt. maar schijnbaar doet niemand een (goed) bod

Ik vind trouwens dat hier op de markt een gat voor betaalbare (budget 200-350 EUR) power bar is. Nu ga je idd meteen van je cheapo china bar naar een texas bar ofzo.

Mocht ATX bijvoorbeeld een 28.5 - 29mm bar maken met bredere center knurl en agressievere center knurl met bushings. en die niet hard mee veert dan zou ik deze zeker overwegen. (ik zou hem dan wel eens gaan testen)

Verder zijn de enige opties voor het budget 200-350 bijna allemaal hybrid bars die dus veel van hun waarde verliezen als je er geen oly lifts mee doet IMO.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven