MuscleMeat

Kwaliteitsbarbells voor een mooie prijs

• Topic Starter Topic Starter
ze geven de knurling een 3 en de spin een 4 uit de 5.

en ik denk dat je voor een betere barbell ook wel nog meer geld neer legt
Wie is ze?
Zodra ik niets over de staalkwaliteit kan vinden, de knurl eruit ziet als fitness-seller kwaliteit en de sleeves ook kan ik niet spreken over kwaliteit.

Ik ben van mening dat je eerder toch bij de goedkope pendlay bars, de texas power bar, de westside bar en rogue bar en die bar die Zyied heeft (sportkraft dacht ik?) moet zijn wil je over kwaliteit kunnen spreken. En dan is het niet eens topkwaliteit.

Volgens mij misleiden die foto's want de knurling op mijn strenghtshop barbell is scherp zat, volgens mij heb ik wel een andere dan die 2 van €229, de omschrijving erbij was anders, ik heb die toen in een aanbieding op de kop kunnen tikken
Kan zijn dat die beter is, hoop het in elk geval dat het beter is dan ik op de foto's zie.
De top van de knurl is zo plat als een dubbeltje namelijk.

''ze'' is de strengthshop site zelf.

al die barbells die jij opnoemt zijn zeker van goede kwalitiet. en zullen ook wel beter zijn van die van strenghshop. maar ook met een prijs kaartje. en niet iedereen wil zo veel geld neer leggen voor een bar. dus ik denk dat je bij strengtshop nogsteeds wel kwaliteit voor je geld krijgt

Dan kun je net zo goed zeggen dat fitness-seller bars (buiten die ATX) ook kwaliteit bars zijn.
Je zult wat geld uit moeten geven voor minimale kwaliteit, tussen de 300-400 euro.
Alles daaronder is imo leuk voor een beginner maar niets voor een serieuze sporter.

Zoals iemand hier aangaf, bespaar op die onzinnige supps en geef 100-150 euro meer uit voor een kwaliteitsbar voor een mooie prijs.

Ik koop geen supps, en sport 6 uur per week. Doch kan ik geen 400 euro (en dan nog de verzendingskosten er nog eens bij) neertellen voor een barbell.
Laat ons eerlijk wezen, 400 a 600 euro voor een barbell is zwaar overkill. Dat je dit in een gym of club hebt, is begrijpelijk maar dit voor je eigen gebruik gaan kopen is te gek. Ik heb twee jaar getraind met een barbell van 95 euro. Zeer grove knurl, who cares. Geen enkel last van. In het midden ook. Ik doe hang cleans en power cleans, en squat in bloot bovenlijf en nee, mijn huid ligt daar niet van open.
En voor deadliften is ze niet ideaal, ze is wat te dik, 1 mm. En ze buigt niet wat wel leuk is voor deadliften, maar ik ga het wel overleven als ze dat niet doet.
Als ik een barbell uit veerstaal kan kopen met messing bussen, voor 200 euro, zal ik dat zeker doen, maar 400 a 600 euro geven voor dat tikkeltje meer voordelen? Neen, dank u.

goede post. welke bar heb jij zelf eigenlijk?

Ik heb een bar die bij men barset is geleverd. zoiets als wat jij wil nu wil kopen.
Voor mij is de knurl te zacht, spin teveel.... etc. Hij is eigenlijk voor niks geschikt lol. Voor oly lifts voelt die wel goed maar als je ze van hoog zou laten vallen ben ik zeker dat de sleeves eraf vallen. Ook kan je de sleeves niet demonteren en dus niet schoonmaken. Wat bij een goedkoper model wel nodig zal zijn na een tijd.

Voor powerlifts is hij niet sterk genoeg. Momenteel aan het wachten op men Westside bar. Ik train nu nog met de oude bar. Voorlopig houdt die beter dan verwacht maar hoop toch de nieuwe binnen te krijgen binnenkort.

Ik vind het persoonlijk weinig nut hebben nu een bar te kopen van 100 EUR die je toch ooit zult vervangen.
Als je net begint kan het zeker. Probleem dat je hebt is dat binnen EU het assortiment echt beperkt is.

Mijn aanraden: beginner, doe gerust een goedkope bar
Powerlifting: wat ik nu koop; west side bar (mogelijk komt in EU ook de econ versie die is 50-70 EUR goedkoper)
Hybrid: Rogue Power bar (is een gewone rogue bar met center knurl)
Oly lifting: gewone rogue bar, pendlay next gen

ik zie het als een aankoop op lange termijn. Is idd eventjes sparen ook voor mij en niet wat andere dingen doen. Ik kan best geloven dat niet iedereen er hetzelfde aan wil geven. Is met alles zo he. Maar voor onder de 300 euries moet je geen bar verwachten die lang meegaat als je echt op barbell oefeningen traint. Voor meer BB gericht kan het wel natuurlijk.

het ligt ook heel erg aan wat je doel is met krachttraining. voor mij is krachttraining een hobby/ondersteuning naast mijn vechtsporten. en denk ik niet dat ik aan bar van 400-600 euro nodig heb. en is rond de 200-300 goed genoeg.

wil je echt een beetje serieus naar zware gewichten toe en is het je primaire bezigheid dan zou ik idd wel een duurdere bar aanraden. ik heb er nu eentje van muscle power. koste 250 euro. maar kon de mijne voor 200 krijgen omdat het de laatste was.

het ligt ook heel erg aan wat je doel is met krachttraining. voor mij is krachttraining een hobby/ondersteuning naast mijn vechtsporten. en denk ik niet dat ik aan bar van 400-600 euro nodig heb. en is rond de 200-300 goed genoeg.

wil je echt een beetje serieus naar zware gewichten toe en is het je primaire bezigheid dan zou ik idd wel een duurdere bar aanraden. ik heb er nu eentje van muscle power. koste 250 euro. maar kon de mijne voor 200 krijgen omdat het de laatste was.

Wat kan een barbell van 500 euro meer dan een barbell van 250 euro? Is het die 250 euro meer waard?
Zelf iemand die heel serieus bezig is met krachttraining zal de barbell van 250 meestal meer dan voldoende vinden. Ben je iemand die met vrienden soms thuis squat en ben je iemand die met bumper plates de barbell van heel hoog laat vallen, en deadlift je met meer dan 250, squat je met meer dan 250 kilo/ Dat Edinne traint met een barbell van 500 euro of meer, dan kan ik dat nog begrijpen, maar de meesten onder ons hebben meer dan voldoende met een barbell van 200 a 250 euro. Die atx van fs, van 259 euro lijkt me ruimschoots voldoende.

Wat kan een barbell van 500 euro meer dan een barbell van 250 euro? Is het die 250 euro meer waard?
Zelf iemand die heel serieus bezig is met krachttraining zal de barbell van 250 meestal meer dan voldoende vinden. Ben je iemand die met vrienden soms thuis squat en ben je iemand die met bumper plates de barbell van heel hoog laat vallen, en deadlift je met meer dan 250, squat je met meer dan 250 kilo/ Dat Edinne traint met een barbell van 500 euro of meer, dan kan ik dat nog begrijpen, maar de meesten onder ons hebben meer dan voldoende met een barbell van 200 a 250 euro. Die atx van fs, van 259 euro lijkt me ruimschoots voldoende.

ja zegt hetzelfde als ik, alleen dan met andere woorden

Eddine wat is hij hahaha
sahbemaster MP'd niet eens 100kg ahahahahah
ga spelen met fitness seller bar man Ed hahahah

hahah

Erg minimalistische instelling. Als je het kan betalen en het geeft je meer plezier en voldoening, dan neem je toch gewoon de duurdere en betere halter?
Het is net alsof elke beginnende voetballer of recreatieve voetballer die de topnotch Nike's wil kopen, maar op eigen merk Scapino schoenen moet voetballen, omdat die toch geen hoog niveau zal halen.

Erg minimalistische instelling. Als je het kan betalen en het geeft je meer plezier en voldoening, dan neem je toch gewoon de duurdere en betere halter?
Het is net alsof elke beginnende voetballer of recreatieve voetballer die de topnotch Nike's wil kopen, maar op eigen merk Scapino schoenen moet voetballen, omdat die toch geen hoog niveau zal halen.

Eens.
+ Zo een investering is als het goed is wel voor het leven als je er geen hele gekke dingen mee doet.

aan de ene kant ben ik het hier wel mee eens.

maar lang niet iedereen kan even zoveel geld neer leggen voor een lange stang. terwijl ze voor minder geld ook prima hun hobby kunnen doen.

Dat heb ik niet geïnsinueerd.

Je merkt het verschil echt wel. En als je zoveel uur per week met trainen bezig bent wil je toch wel een beetje fatsoenlijk materiaal.

Het is een investering waar je jarenlang plezier van hebt

Op dit moment kan ik niet zon grote investering doen, maar ik wil wel graag thuis trainen. Wellicht dat ik later een betere barbell koop als de progressie goed gaat en het er financieel beter voor staat. Vandaar mijn vraag naar een wat goedkopere, redelijk goede barbell.

Op dit moment kan ik niet zon grote investering doen, maar ik wil wel graag thuis trainen. Wellicht dat ik later een betere barbell koop als de progressie goed gaat en het er financieel beter voor staat. Vandaar mijn vraag naar een wat goedkopere, redelijk goede barbell.

verschillende mensen zullen hier verschillende meningen over blijven houden. je moet voor jezelf gewoon de beste prijs kwaliteit bar zien te vinden geschikt op jou doelen

---------- Post added at 20:44 ---------- Previous post was at 20:37 ----------

en daarbij is het aanbod in europa wel mensen.

rogeu europe heeft 4 mens bar 20kg rougeu usa 24. das gewoon jammer

Je merkt het verschil echt wel. En als je zoveel uur per week met trainen bezig bent wil je toch wel een beetje fatsoenlijk materiaal.

Het is een investering waar je jarenlang plezier van hebt
Inderdaad, fatsoenlijk materiaal. En dat is een barbell van 259 echt wel.

---------- Toegevoegd om 20:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:56 ----------

Na alles wat ik de afgelopen maanden heb gelezen denk ik dat de atx barbell van 259 ruimschoots voldoende is voor wat wij wensen te bereiken.

Nee dat is de grootste rommel die er is. Zou m'n hond er niet eens bij in de buurt laten komen

Ok dan, het is duidelijk. Wil je een goede barbell dan moet je een barbell kopen van minstens 400 euro.
Effe ernstig nu.

---------- Toegevoegd om 21:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:22 ----------

Heb besloten toch voor een rogue bar te gaan. Rogue geeft namelijk levenslange garantie op de rogue bar tegen plastisch buigen en het verliezen van de sleeves. Ik ben flink wat boards afgegaan en niemand heeft klachten over de bars van rogue. Verder lees ik dat rogue een goede naam heeft wat betreft after sales. Ze reageren altijd heel snel en bij de york b&r bars, waar wel nogal wat problemen mee zijn, vervangen ze deze snel. In het contact wat ik nu met rogue heb zijn ze altijd zeer snel met reageren en nemen de tijd voor je.

Helaas geeft rogue geen levenslange garantie op de power bar. Het is verder precies dezelfde bar als de rogue bar op de knurling na. Nu geeft rogue op deze power bar 1 jaar garantie omdat ze twijfelen aan het gebruik van de bars onder powerlifters. Vreemde zaak wanneer de bar dezelfde kwaliteit heeft. Hoe dan ook 1 jaar garantie lijkt mij verder wel genoeg om na te gaan of de bar fouten bevat. Binnen een jaar trainen met flinke gewichten kun je wel nagaan of de bar blijvend buigt of dat de sleeves los komen. Heb verder gelezen dat er atleten zijn die tegen de 300kg deadlift hebben gedaan, de bar bleef recht.

Het is nu aan mij of ik de center knurl op een bar zo belangrijk vind om de levenslange garantie in te ruilen voor 1 jaar garantie.

Als ik het goed begrepen heb, is de rogue barbell zowat de beste koop, voor 388 euro.
Maar zie ik dat goed en heeft die geen draaiende sleeves?

Als ik het goed begrepen heb, is de rogue barbell zowat de beste koop, voor 388 euro.
Maar zie ik dat goed en heeft die geen draaiende sleeves?
Beste koop wil ik niet zeggen maar ik ben zeer tevreden over de bar. Heb deze ruim 1 jaar zeer intensief gebruikt en geen gebreken opgemerkt. Zeer prettig in het gebruik. Verder vind ik de bar zeer vergelijkbaar met de texas power bar die ik bij Mike heb gebruikt.

Tuurlijk heeft de bar roterende sleeves.

Terug
Naar boven