XXL Nutrition

Kwaliteitsbarbells voor een mooie prijs

Eddine: Is de Eleiko IPF barbell 850 euro waard? :rolleyes:

Sleeves zijn van chroom en de shaft is van kaal staal, wat volgens veel mensen betere grip geeft (maar wel onderhoud vergt).

Lijkt me straf dat het 250 euro meer waard is dan een Ivanko OBX-20, maar dan nog, het is een once in a lifetime investering...

knurling op ivanko obx20 is scherper en de sleeves is nou niet echt belangrijk, ze glijden makkelijk maar dat heeft de sportkraft bar ook.
Eleiko is alleen duurder om de naam, het is de nr 1 barbell wereldwijd in PL en WL...

• Topic Starter Topic Starter
Dat van Rippetoe weet ik niet, ben niet zo op de hoogte van de beste man.
Rippetoe had een bar van eleiko en die bleek na enige tijd wat krom te worden. Eleiko's reactie was dat hun barbells niet krom trekken en dat daarom de bar van rippetoe geen eleiko kon zijn. Kortom rippetoe kon het verder bekijken met de garantie.

Of dit werkelijk ook precies zo is gegaan weet ik niet maar Rippetoe maakt er geen geheim van dat hij eleiko maar ruk vindt.

daar sta je dan met je (kromme) barbell van 900 euro of meer :o

Rippetoe had een bar van eleiko en die bleek na enige tijd wat krom te worden. Eleiko's reactie was dat hun barbells niet krom trekken en dat daarom de bar van rippetoe geen eleiko kon zijn. Kortom rippetoe kon het verder bekijken met de garantie.

Of dit werkelijk ook precies zo is gegaan weet ik niet maar Rippetoe maakt er geen geheim van dat hij eleiko maar ruk vindt.

kheb het filmpje in kwestie ook gezien, denk je dat Ripp echt geen garantie kreeg of dat hij overdreef want in het filmpje dat IK zag zei hij niks over garantie

normaal gesproken buigen eleiko halters ook niet, ze breken eerder maar dat heb ik ook nog nooit gezien

Ik moet binnenkort ook maar eens een nieuwe barbell gaan afschaffen, mijn barbell is onderhand bijna een buffalobarbell

Hallo,

kwam deze post tegen terwijl ik op zoek was naar een Rogue bar.
Dus dit komt heel goed uit.

Ik ben ook geïnteresseerd als er wat korting uit te halen is.
Weet nog wel iemand die er een wil hebben dus je kunt er twee toevoegen aan de interesse-lijst.

Hou me op de hoogte.

Ik ben nog aan het wachten op een reactie, hou je op de hoogte.

ik hebafgelopen weekeinde in rotterdam de sportkraft bar mogen proberen (met dank aan eddine) en voor mij is dit voorlopig de favoriet.
de definitieve beslissing zal binnen enkele weken vallen welke het zal worden.

ik vind het erg belangrijk dat wanneer je zoveel geld uitgeeft aan een bar, dat je dan ook vantevoren weet wat je krijgt.

ik zal dus geen bar aanschaffen als ik er niet al een traininkje mee gedaan heb.
en das best lastig :rolleyes:, om de bars te vinden die waar je interesse in hebt, en ze dan ook nog proberen

Ik ga ook niet blind af op een bar. Dat is ook de reden dat ik geen westside bar neem. Ik kan daar nergens een review over vinden. Over de rogue bar zijn heel veel atleten te spreken. Dat geeft mij vertrouwen. Zou idd fijn zijn als ik de bar ergens zou kunnen proberen maar ja die luxe heb je nu eenmaal niet. Wanneer Eddine de bar niet had was dat voor de sportkraft ook lastig geweest.

Rij naar C-o-C en je kan de TPB en de Sportkraft uitproberen ;) Alleen heeft hij momenteel de Texas bar niet in de verkoop.
De Rogue of Pendlay zal moeilijk worden, ik wilde ze ook eerst proberen dus die vielen af. Al kan ik me niet voorstellen dat 1 van die 4 slecht is.
Succes met de keuze.

Ik ga ook niet blind af op een bar. Dat is ook de reden dat ik geen westside bar neem. Ik kan daar nergens een review over vinden. Over de rogue bar zijn heel veel atleten te spreken. Dat geeft mij vertrouwen. Zou idd fijn zijn als ik de bar ergens zou kunnen proberen maar ja die luxe heb je nu eenmaal niet. Wanneer Eddine de bar niet had was dat voor de sportkraft ook lastig geweest.

ik heb zelf ook contact gehad met rogue europe, en ik heb een paar adressen gekregen waar hij evt, te proberen zou zijn in nl.
als je interesse hebt, wil ik je dat bericht wel ff doorzenden hoor

http://www.facebook.com/roguefitnesseurope

Binnen de maand komt de echte site online btw.

Ik wacht nog tot dan om te beslissen welke barbell ik ga halen.

Als iemand ervaring heeft met de westside powerbar, please let me know ;)

okey voor de liefhebbers;
ik kreeg antwoord van rogue dat er op de volgende plaatsen rogue bars zouden moeten zijn die gebrobeerd kunnen worden?

There are many Rogue Bars in the Netherlands. Don't know which place is closest to you, but at least CrossFit Enchede, CrossFit Noord and Add Safety (Breda) have Rogue Bars.

misschien heeft iemand er iets aan.

de sportkraftbar komt voor mij (inc. verzenden) op 499,-
hmmm, is een bom geld, eens zien of ikzelf nog in de buurt van een van die bars kan komen van rogue om eens te proberen

Interessant topic.....over tijdje wil ik mijn bar ook gaan vervangen...en wil dan ook een kwaliteitsbar.

Terug
Naar boven