AndroidHealthClinic

Kwaliteitsbarbells voor een mooie prijs

Interessant topic.....over tijdje wil ik mijn bar ook gaan vervangen...en wil dan ook een kwaliteitsbar.

@ MC. Chick > begrijp ik nu goed dat je voor de Rogue Powerbar gaat ondanks de whip bij +225 kg?

Je laat de Burgener&Rippetoe bar liggen ivm de klachten op bodybuilding.com.
begrijp ik het goed.

Ik zag de B&R halter wel zitten ivm stijfheid...alleen na het lezen van dit topic, zie ik ervanaf.

kanshebbers voor mij zijn nog (in willekeurige volgorde):
- sportskraft (hoe zit het met garantie?)
- westside powerbar (bij voldoende positieve recensies gezien geen garantie)
- Texas powerlift bar (afhankelijk van prijs, en recensies moet ik nog opzoeken)

iemand info over de westside powerbar of texas powerlift bar??

---------- Post toegevoegd Sat 28 Jan 2012 om 21:49 ----------

Ik zie bij Choice of Champions ook geen texas powerlift bar meer staan bij hanteln. Is das klare? :)

Vind ze maar weinig halters te koop hebben...Effe op zoek naar een andere verkooppunt...

• Topic Starter Topic Starter
Ja want ik zit niet aan dit gewicht bij de squat. Voor de deads is het geen nadeel.
Tjok heeft een pendlay en die heeft meer whip en hij vindt het een fijne bar.
Ik wil ook geen bar met een zeer scherpe knurl voor repetitie werk niet aan te raden en wil ook binnenkort weer wat oly oefeningen doen. De rogue bar is dan wat meer allround.

Ik begrijp het ontwerp van de b&r bar niet. Zeer goed staal maar dan zeer goedkope sleeves erop plaatsen. Een zeer slechte keus imo. Zou graag iets meer betalen voor spring sleeves.

Beetje off-topic maar wanneer jullie er uit zijn met de barbell keuze en je de nieuwe hebt liggen laat me dan even weten wat je voor de oude wilt hebben ;-)
Succes met de keuze verder!

Beetje off-topic maar wanneer jullie er uit zijn met de barbell keuze en je de nieuwe hebt liggen laat me dan even weten wat je voor de oude wilt hebben ;-)
Succes met de keuze verder!

ik heb sowieso wel een halterstang over ;)

zo een die bij de standaard sets geleverd wordt van helisports.
700 lb belastbaar, geen roest.

deze dus; http://helisports.nl/gewichten/Kroon-OB-86-Olympische-halterstang-(220cm).html

reden is dat ik gewoon de gripdiameter van 30,2 mm te groot vind.

Laatst bewerkt:
iemand info over de westside powerbar of texas powerlift bar??

Had op de facebookpagina van Rogue gevraagt wat het verschil was, en hun zeiden dat de Westside powerbar steviger staal was (205k PSI) en dan de sleevesbevestiging beter was.

Op Bodybuilding.com zei iemand dat de Westside Powerbar gewoon stijver is dan de Texas.
'Vroeger' was de Texas Powerbar ook stijver dan het 'huidige model' (sinds paar jaar)

Ik wacht tot de site van Rogue Europe online is en dan ga ik kiezen. ;)

Er bestaan ook verschillende TPB

de 'originele' is van Capps dacht ik. Is normaal diegene bij Watson en Strengthshop
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Daarnaast is er ook nog een van Troy, maar daar weet ik niks van.

Ja buddy caps die van strengthshop is goed, watson is veel te duur

Had op de facebookpagina van Rogue gevraagt wat het verschil was, en hun zeiden dat de Westside powerbar steviger staal was (205k PSI) en dan de sleevesbevestiging beter was.

Op Bodybuilding.com zei iemand dat de Westside Powerbar gewoon stijver is dan de Texas.
'Vroeger' was de Texas Powerbar ook stijver dan het 'huidige model' (sinds paar jaar)

Vreemd op de site staat 185k psi en dat is gelijk aan de tpb. Ook die uitspraken of vroeger kloppen volgens mij niet. Het is namelijk zo dat bars omhoog zijn gegaan met kwaliteit staal.

Ja want ik zit niet aan dit gewicht bij de squat. Voor de deads is het geen nadeel.
Tjok heeft een pendlay en die heeft meer whip en hij vindt het een fijne bar.
Ik wil ook geen bar met een zeer scherpe knurl voor repetitie werk niet aan te raden en wil ook binnenkort weer wat oly oefeningen doen. De rogue bar is dan wat meer allround.

Ik begrijp het ontwerp van de b&r bar niet. Zeer goed staal maar dan zeer goedkope sleeves erop plaatsen. Een zeer slechte keus imo. Zou graag iets meer betalen voor spring sleeves.

Ik vind het ook jammer dat de b&r bar zulke sleeves + problemen heeft, anders was het een kanshebber.

Ik denk dat de rogue powerliftbar te veel whip geeft voor mij op termijn. Toch sportskraft dan of texax powerlift bar. Of ik moet nog ergens een goede eleiko 2e hands zien te vinden.....keep on dreamin':D

Strak plan. Ik wacht ook even ivm die reden. Hopelijk duiken in de tussentijd wat meer reactie's op rondom de westside powerbar. Alleen jammer dat er geen garantie op zit...

Hoe zit het met garantie op de sportskraft bar ? Eddine, weet jij dat toevallig?

Er bestaan ook verschillende TPB

Klopt.

de 'originele' is van Capps dacht ik. Is normaal diegene bij Watson en Strengthshop
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Daarnaast is er ook nog een van Troy, maar daar weet ik niks van.

De orginele Texas powerlift bar , is de caps versie. En deze bedoelde ik ook.

Zit er ook een verschil qua stijfheid in de eerste lichting tpb buddy caps in vergelijking met de huidige ...

Helaas zaten in de vorige container van roguefitness geen bars. Eind maart komt weer een container binnen met de juiste bars. Damn nog zo lang wachten. :(
De website van rogue europe zal dan wel eind maart de lucht ingaan.

Wanneer komt rogue fitness europe eigenlijk online?

Indien mooie korting doe ik ook mee

Indien mooie korting doe ik ook mee

dat zit er volgens mij niet in, een korting.

bijna iedereen heeft een eigen idee over de voor hem/haar ideale halter.
alleen met de verz.kosten is misschien nog iets te doen.
ook dat zal lastig zijn, want dan moet t naar een centraal adres, en dan moeten sommigen er nog steeds ver voor rijden (zoals ikzelf :o)

het idee is leuk, maar ben bang dat er weinig van terecht komt.

De winst zal inderdaad zitten in de verzendkosten.
Heb alleen nog maar goede ervaringen van de Rogue bar gehoord. Dat wordt zeker mijn keuze.

Ik heb nog even navraag gedaan over de Cross gym bar maar daar hoor ik meer negatieve dan positieve verhalen over.

dat zit er volgens mij niet in, een korting.

bijna iedereen heeft een eigen idee over de voor hem/haar ideale halter.
alleen met de verz.kosten is misschien nog iets te doen.
ook dat zal lastig zijn, want dan moet t naar een centraal adres, en dan moeten sommigen er nog steeds ver voor rijden (zoals ikzelf :o)

het idee is leuk, maar ben bang dat er weinig van terecht komt.
Klopt ik wacht tot de bar binnen is en dan bestel ik deze.

Zijn dr al 'zoveel' gebruikers dan?

Ik ken er 3.
Een heeft er geen problemen mee. Twee anderen geven aan dat na een jaar de caps los kwamen en hij niet helemaal meer recht is.
Het contact met CrossGym in Italie verloopt ook niet altijd helemaal vlekkeloos. Voor mij een aantal redenen om deze niet te kiezen.

Over de Rogue bar hoor ik alleen maar goede verhalen. Ken een boel Crossfit gyms waar ze hem intensief gebruiken.
Zeker ook de levenslange garantie geeft een stuk zekerheid. Als je geen vertrouwen hebt in je eigen product doe je dat ook niet.

Dus het is wachten totdat ze hem bij Rogue Europe hebben.

Terug
Naar boven